4 دلیل بی رمق بودن افسرده ها

خط سلامت: افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که به موجب آن سطح انرژی افت می کند و فرد با احساس خستگی شدید دست و پنجه نرم می کند.

4 دلیل بی رمق بودن افسرده ها

افسردگی منجر به کاهش سطح انرژی و احساس خستگی شدید می شود.

به گزارش خط سلامت خستگی ناشی از ابتلا به افسردگی به " خستگی افسردگی " معروف است که به موجب آن انجام ساده ترین فعالیت ها، مانند بلند شدن از رختخواب بسیار دشوار می شود.

افسردگی و احساس خستگی شدید

افسردگی باعث می شود فرد بیشتر از حد معمول احساس خستگی کند. همچنین خستگی مزمن  خطر افسردگی را افزایش می دهد. این رابطه دو طرفه چرخه ای ایجاد می کند که به سختی می توان آن را قطع کرد.

دلایل احتمالی خستگی افسردگی عبارتند از:

مشکلات خواب

رژیم غذایی

فشار خون

داروها از جمله برخی داروها برای درمان افسردگی

ما در زیر هر یک از علل را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

مشکلات خواب

خواب برای بازسازی بدن و تأمین انرژی بسیار ضروری است. کمبود خواب به تنهایی ممکن است باعث افسردگی نشود، به گزارش خط سلامت اما خطر را افزایش می دهد و می تواند علائم را بدتر کند.

حتی اگر فرد مبتلا به افسردگی به اندازه کافی بخوابد، ممکن است با احساس سرحال بودن از خواب بیدار نشود. افراد مبتلا به افسردگی اغلب کیفیت پایین تر خواب را نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند، دارند.

تحقیقات نشان می دهد بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی و سایر شرایط بهداشت روان مانند اختلال دو قطبی بی خوابی را تجربه می کنند. بی خوابی به معنی مشکل در خوابیدن یا خواب ماندن است. هیپرسومنیا به خواب آلودگی بیش از حد اشاره دارد.

آپنه انسدادی خواب یکی دیگر از اختلالات خواب است که با افسردگی ارتباط دارد. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که افسردگی در افراد مبتلا به آپنه خواب شایع است. علاوه بر این، مطالعه نشان داد که درمان آپنه خواب علائم افسردگی را بهبود می بخشد.

رژیم غذایی

مدت هاست که محققان حدس می زنند رژیم غذایی بر سلامت روان تأثیر می گذارد. در یک متاآنالیز، چندین مطالعه به منظور بررسی ارتباط بین رژیم غذایی و خطر افسردگی بررسی شد.

در این گزارش برخی شواهد نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی غذاهای ضد التهاب بیشتر ممکن است خطر ابتلا به افسردگی در برخی افراد را کاهش دهد. اما برای تأیید این یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است.

متا آنالیز دوم نیز نشان داد رژیم غذایی خاص با افزایش خطر ابتلا به افسردگی در ارتباط است. به طور خاص ، محققان دریافتند که رژیم های غذایی به سبک غربی حاوی گوشت های قرمز و فرآوری شده، غلات تصفیه شده، شیرینی ها، لبنیات پرچرب و سایر غذاهای ناسالم ممکن است خطر علائم افسردگی را در برخی از افراد افزایش دهد.

استرس

استرس می تواند بر سطح سروتونین و دوپامین تأثیر بگذارد. اینها انتقال دهنده های عصبی در مغز هستند که نقشی اساسی در تنظیم خلق و خو و انرژی دارند.

تحقیقات نشان می دهد که وقایع استرس زای زندگی می تواند خطر ابتلا به اختلال افسردگی اساسی در فرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این وقایع استرس زای زندگی می تواند شامل پایان رابطه یا دوستی نزدیک، مرگ یکی از عزیزان، خسارت مالی قابل توجه، تغییر شغل و حوادث مرتبط با سلامتی، مانند تشخیص سرطان باشد.

تحقیقات نشان می دهد استرس همچنین می تواند باعث ایجاد التهاب در بدن شود، که می تواند منجر به پرخوابی و خستگی شود. همچنین ممکن است منجر به کناره گیری از فعالیت های اجتماعی و دشواری در تفکر واضح شود.

داروها

داروهای ضد افسردگی با کار بر روی انتقال دهنده های عصبی مغز به آنها کمک می کنند تا روحیه فرد را به طور موثر تنظیم کنند. برخی از داروهای ضد افسردگی می توانند باعث خستگی قابل توجهی شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان