علائم افسردگی پس از زایمان و راهکار کاهش آن / طول دوره افسردگی پس از زایمان چقدر است؟

خط سلامت: علائم افسردگی پس از زایمان معمولاً سه هفته پس از تولد کودک ظاهر می شود و با تفاوت در خلق و خو و سطح اضطراب مشخص می شود. افسردگی پس از زایمان می تواند یک سال یا بیشتر دوام بیاورد.

علائم افسردگی پس از زایمان و راهکار کاهش آن / طول دوره افسردگی پس از زایمان چقدر است؟

افسردگی پس از زایمان واقعی است و می‌تواند شدت متفاوتی داشته باشد.

به گزارش خط سلامت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید از هر 10 مادر جدید، یک نفر از افسردگی پس از زایمان رنج می برند. این بسیار بیشتر از چیزی است که به آن "بیبی بلوز" یا احساسات غمگینی که در چند روز اول پس از بچه دار شدن دیده می شود می گوییم زیرا طولانی تر است و تمایل دارد شدیدتر شود.

علائم افسردگی پس از زایمان

علائم افسردگی پس از زایمان شامل نوسانات خلقی، اضطراب، غم و اندوه، تحریک پذیری ، گریه و احساس گیجی است. درمان فوری مهم است و کارشناسان می گویند که این درمان موثر است.

دکتر سامر آلن، پزشک خانواده کلینیک مایو، می‌گوید: افسردگی پس از زایمان با علائم خلقی و اضطرابی در زنان ظاهر می‌شود و معمولاً در عرض سه هفته یا بیشتر مثلاً تا سال اول پس از زایمان، تعریف می‌شود.

دکتر آلن می گوید افسردگی پس از زایمان متفاوت از افسردگی تولد نوزاد است که معمولاً حدود دو هفته طول می کشد.

او می‌گوید: افسردگی پس از زایمان یا سلامت روان مادران که اکنون به آن اشاره می‌شود، طبیعی است و برای بسیاری از زنان اتفاق می‌افتد و می‌تواند شدت متفاوتی داشته باشد.

راهکار رفع افسردگی پس از زایمان

کمک و حمایت کلیدی برای مقابله با افسردگی پس از زایمان راهکار اصلی برای رفع افسردگی پس از زایمان است. تا جایی که می توانید استراحت کنید، از خانواده و دوستان کمک بپذیرید، با مادران جدید ارتباط برقرار کنید، زمانی را برای خود اختصاص دهید و از الکل اجتناب کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان