این 8 علامت نشانه زلزله روانی است

خط سلامت: روان پریشی یکی از جدی ترین مشکلات سلامت روان است که طی آن فرد ارتباط خود را با واقعیت از دست می دهد و توهم و هذیان را تجربه می کند. مشخص شده است روانپریشی با برخی از علایم ظریف نیز همراه است.

این 8 علامت نشانه زلزله روانی است

روان پریشی دسته ای از اختلالات  که یکی از شناخته شده ترین انواع آن اسکیزوفرنی است با تعدادی از نشانه های ظریف همراه است.

به گزارش خط سلامت آگاهی از نشانه های ظریف روان پریشی، احتمال تشخیص افراد در معرض خطر را افزایش می دهد و احتمال درمان موفقیت آمیز را افزایش می دهد.

روانپریشی و علایم ظریف آن

روان پریشی مطابق آنچه پژوهش ها نشان داده است  با برخی از علایم ظریف نیز همراه است. در اینجا برخی از علائم کمتر شناخته شده که نشان می دهد یک فرد احتمالا از روان پریشی خفیف رنج می برد را معرفی می کنیم:

خلق افسرده

خلق افسرده می تواند نشانگر روان پریشی باشد، به ویژه اگر با باورهای هذیانی، بی اعتمادی افراطی یا بدبینی شدید همراه باشد.

اضطراب

اضطراب اجتماعی و بی قراری، می تواند یک شاخص دیگر باشد، به ویژه هنگامی که با بی اعتمادی افراطی یا پارانویا همراه است.

مشکلات خلقی

خشم، بی قراری یا خلق و خوی تحریک پذیر می تواند نشان دهنده هیپومانیا یا روان پریشی باشد. 

مشکلات خواب

روان پریشی اغلب با اختلالات خواب همراه است. فردی که از روان پریش خفیف رنج می برد  خیلی کم  می خوابد و با اختلالات خواب و بیداری های مکرر شبانه دست و پنجه نرم می کند.

خود بیمار انگاری

خودبیمارانگاری (هیپوکندری ) به خودی خود نوعی روان پریشی خفیف است.  هیپوکندریاسیس  به نگرانی عمیق و بی‌اساسی در مورد ابتلا به یک بیماری روانی یا جسمانی شدید اشاره دارد.

بدگمانی افراطی

بدگمانی و سوء ظن از ویژگی های کلاسیک روان پریشی هستند. مبتلایان به روان پریشی خفیف معمولا احساس می کنند، اکثر افراد در خانواده، محافل اجتماعی یا محل کار خود به دنبال آنها هستند یا از آنها متنفر هستند، حتی زمانی که شواهد این سوء ظن را تأیید نمی کنند. این افراد ممکن است به نزدیکترین دوستان یا اعضای خانواده خود بی اعتماد باشند.

گفتار آشفته

گفتار بیش از حد سریع و افکار تند و تیز می تواند نشانه هیپومانیا یا روان پریشی باشد.

بی قید و بند شدن

سبک زندگی تکراری، ساده و اجتناب از تعهدات یا داشتن سبک زندگی پیچیده و خطرناک می تواند مشخص کننده مراحل ابتدایی روان پریشی باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان