چرا برخی افراد فکر می کنند زشت و بد شکل هستند ؟

خط سلامت: اختلال بد ریخت انگاری و بدشکلی بدن اغلب باعث می‌شود که فقط روی عیب‌های خود تمرکز کنید، ممکن است نسبت به ظاهر خود دچار اضطراب شوید که در نتیجه منجر به عادت‌هایی مانند نظافت مکرر می‌شود.

چرا برخی افراد فکر می کنند زشت و بد شکل هستند ؟

در حالی که این عادت ها ممکن است به عنوان مکانیسم های مقابله ای و اشکال اطمینان وجود داشته باشند، می توانند زندگی روزمره را مختل کنند و در نتیجه از نظر عاطفی ناراحت کننده باشند.

به گزارش خط سلامت به گفته متخصصان جان هاپکینز، برخی از علائم رایج بدشکلی بدن عبارتند از: اجتناب از آینه، ورزش و نظافت مداوم، وزن کردن مکرر، نیشگون گرفتن بدن، تلاش برای پنهان کردن قسمت‌هایی از بدن و اجتناب از فعالیت‌های اجتماعی.

علاوه بر این، علائم روانی و عاطفی دیگری نیز وجود دارد. بدشکلی بدن می تواند باعث شود باور کنید که مشکلی در شما وجود دارد، حتی اگر وجود نداشته باشد.

این شما را فریب می دهد تا باور کنید دیگران می توانند عیب های شما را ببینند. در نتیجه ممکن است دچار رفتارهای خود تخریبی مانند پاکسازی، رژیم غذایی محدود، پرخوری و ورزش بیش از حد شوید.

حتی ممکن است برای جراحی های غیرضروری که شما و سلامت شما را در معرض خطر قرار می دهد، هزینه کنید.

علل اختلال بد شکلی بدن

بدشکلی بدن می تواند هر کسی را، صرف نظر از جنسیت، تحت تاثیر قرار دهد. هیچ دلیل خاصی برای بدشکلی بدن وجود ندارد، اما پزشکان معتقدند عوامل متعددی از جمله سابقه پزشکی، فیزیولوژی مغز، تیپ شخصیتی و تجربیات زندگی ممکن است نقش داشته باشند.

درمان اختلال بد کلی بدن

بدشکلی بدن می تواند شما را از بدن خود بیگانه کند، اما نیازی نیست که یک وضعیت پایدار باشد. می توان آن را مدیریت کرد. گفتار درمانی و CBT رایج ترین اشکال درمان هستند،اما می توانید برای راهنمایی و کمک بیشتر با یک متخصص سلامت روان تماس بگیرید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان