چرا اینقدر خسته اید؟

خط سلامت: نوزادان الگوی خواب متفاوتی نسبت به والدین خود دارند و در طول شب بارها از خواب بیدار می شوند، همین امر باعث می شود والدین آن ها معمولا در طول روز احساس خستگی کنند.

چرا اینقدر خسته اید؟

نوزادان الگوی خواب متفاوتی نسبت به والدین خود دارند و در طول شب بارها از خواب بیدار می شوند، همین امر باعث می شود والدین آن ها معمولا در طول روز احساس خستگی کنند.

به گزارش خط سلامت افرادی که به تازگی پدر و مادر شده اند، معمولا در طول روز احساس خستگی می کنند چراکه برنامه خواب آنها بسیار متفاوت از برنامه خواب نوزادشان است و همین امر باعث می شود آن ها در طول شب خواب با کیفیتی نداشته باشند.

نوزادان چند ساعت در طول روز می خوابند؟

طبق گفته محققان، نوزادان 16 ساعت در طول روز می خوابند که این مقدار خیلی زیاد است. پس چرا والدین نوزادان تازه متولد شده اینقدر خسته هستند؟

محققان می گویند: تنها حدود دو سوم نوزادان می توانند تا سن 6 ماهگی در طول شب به طور منظم بخوابند، به این معنی که یک سوم آنها معمولا هنگام شب خواب مناسبی ندارند و خوابیدن پیوسته، خصوصا در هنگام شب، مهارتی است که نوزادان باید آن را بیاموزند.

چرا نوزادان در طول شب از خواب بیدار می شوند؟

نوزادان دارای شکم های کوچک هستند که مقادیر بسیار کمی از تنها غذایی که می توانند هضم کنند، یعنی شیر مادر یا شیر خشک را در خود جای می دهد.

با این حال، نوزادان علیرغم جثه کوچک شان، معمولا مقدار زیادی کالری می سوزانند. آنها در چهار ماه اول زندگی وزن شان دو برابر می شود. آنها با 275 تا 300 استخوان به دنیا می آیند زیرا استخوان های آنها هنوز شکل نگرفته است و باید به طور کامل رشد کنند. در چند سال اول زندگی، این استخوان ها به 206 می رسند. تمام موارد گفته شده نیاز به کالری دارد.

علاوه بر این، نوزادان گرمای زیادی را از دست می دهند (به همین دلیل است که اغلب سرد هستند) و بدن شان برای گرم نگه داشتن آن ها کالری می سوزاند. بنابراین آنها به دفعات غذا می خورند. نوزادان اغلب از خواب بیدار می شوند زیرا هر 90 دقیقه غذا می خورند و مدتی طول می کشد تا غذا بخورند، سپس دوباره به خواب می روند. این مکانیسم باعث می شود الگوی خواب والدین به هم بریزد و آن ها در طول روز احساس خستگی کنند.

چه زمانی چرخه خواب نوزادان نرمال می شود؟

با رشد نوزادان، مقدار کل خواب آنها به آرامی کاهش می یابد. 

در دوران نوزادی، نوزادان خواب خود را بین هشت ساعت در روز و هشت ساعت در شب تقسیم می کنند. در سن 2 سالگی، 11 ساعت از 13 ساعت خواب در شب اتفاق می افتد که معمولا با برنامه خواب ​​والدین مطابقت دارد و آن ها رفته رفته، خستگی کمتری را گزارش می دهند.

 به طور کلی، والدینی که نوزاد شان در اتاق شان می خوابد، گزارش می دهند نسبت به والدینی که نوزاد شان در اتاق های جداگانه می خوابد، از بیداری شبانه بسیار کمتر اذیت می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان