تفاوت های روانی در خیانت کردن زن و مرد

خط سلامت: از هر پنج مرد یک نفر و از هر 10 زن یک زن به شریک زندگی خود خیانت کرده اند. اگر کسی فکر می‌کند که همه کسانی که خیانت می‌کنند آدم وحشتناکی هستند، زود قضاوت کرده است.

تفاوت های روانی در خیانت کردن  زن و مرد

یک راه برای دور زدن مکالمات خسته کننده این است که خاطرات به یادمانده گذشته را مرور کنید.

به گزارش خط سلامت دکتراوربوک 5 قدم ساده برای تبدیل ازدواج خوب به عالی را مطرح کرده است. او می‌گوید: یکی از ویژگی‌های زوج‌های شاد این است که از نزدیک با زندگی درونی و دنیای اجتماعی یکدیگر آشنا هستند. صحبت کردن، البته راهی عالی برای انجام این کار است.

از کجا شروع می کنید؟ اوربوک می‌گوید: به دنبال «نوع سؤالاتی باشید که در اولین ملاقات با یکدیگر می‌پرسیدید ».

این نوع پرس و جوها نه تنها باعث ایجاد چت های معنی دار می شوند بلکه می توانند اولین قرار ملاقات و احساس عاشق شدن را دوباره ایجاد کنند، همچنین شما جنبه های مختلف خود را کشف خواهید کرد و ارتباط خود را عمیق تر می کنید ، مهم نیست چقدر طولانی باشد.

بنابراین دفعه بعد که با شریک زندگی خود هستید، جمله قدیمی «روز چطور بود؟» را عوض کنید .

تارا سووینیاتتیکایپورن،استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، این سوال را به عنوان راهی برای از بین بردن ایده‌آل‌های روابط غیرواقعی یا دیدگاه‌های ناسازگار از همان ابتدا پیشنهاد می‌کند. اگر فرد با «نمی‌دانم» پاسخ دهد، آنتن‌های شما قطعاً باید بالا بروند. این نشان دهنده عدم تأمل در خود است. آیا واقعاً می خواهید با کسی باشید که مطمئن نیست می خواهد در یک رابطه چگونه ظاهر شود؟

فکر می کنید چرا مردم خیانت می کنند؟

دکتر سووینیاتتیکایپورن می گوید حقایق واقعی هستند و مطالعات نشان می دهد از هر پنج مرد یک نفر و از هر 10 زن یک زن به شریک زندگی خود خیانت کرده اند. اگر کسی فکر می‌کند که همه کسانی که خیانت می‌کنند آدم وحشتناکی هستند، زود قضاوت کرده است.

نارضایتی از رابطه جنسی

سووینیاتتیکایپورن گفت: بیشتر جدایی ها و طلاق ها به دلیل نارضایتی از رابطه جنسی ایجاد می شود. اگر می‌توانید شریک زندگی‌تان را برای شام پذیرایی کنید یا برایش گل بخرید، بسیار خوشحال می‌شود، این موضوع بسیار خوبی است که بدانید و برایش وقت بگذارید.

چگونه با احساسات منفی مقابله کنید؟

وقتی عصبانی، غمگین یا ناامید می شوید، چه رفتاری می کنید؟ سووینیاتتیکایپورن می‌گوید: این پاسخ نه تنها نشان‌دهنده توانایی در خودتنظیمی است، بلکه دانستن آن برای هر شریک عاطفی مفید است.

چگونه می دانید که چه زمانی موفق هستید؟

سووینیاتتیکایپورن می‌گوید: این یک راه عالی برای دیدن ارزش‌های شریک عاطفی است. خوب است بدانید آیا شما با این شخص همسو هستید یا اهداف نهایی و کدهای اخلاقی شما با او کاملاً متفاوت است.

روز ایده آل

دکتر دانا مک نیل، متخصص ازدواج و خانواده درمانگرمی گوید: دانستن اینکه چه چیزی باعث شادی در شریک عاطفی می شود، به شما کمک می کند تا راه هایی را بیابید که روزهای خود را با آن لحظات بیشتر طراوت ببخشید. این نشان می دهد شما در حال گوش دادن هستید و به آنچه او را خوشحال می کند اهمیت می دهید. چه چیزی می تواند مهمتر از این باشد؟

تعهد برای شما چه معنایی دارد؟

مک‌نیل می‌گوید: بهتر است از ابتدا بررسی کنید که شریک زندگی‌تان در این مورد کجا ایستاده است.

از بین افرادی که می شناسیم، رابطه چه کسانی را بیشتر تحسین می کنید و چرا؟

این یکی دیگر از راه های عالی برای نگاه کردن به چیزی است که شریک زندگی شما در نهایت به دنبال آن است. مک‌نیل می‌گوید: نقش‌هایی که بازی می‌کنید، و اینکه مردم چگونه عشق و احترام نشان می‌دهند، هنگام ساختن یک بنیاد بسیار مهم هستند.

علاوه بر پدر و مادرت، چه کسی در دوران کودکی و نوجوانی بیشتر تاثیر داشته است؟

دکتر کهل می گوید: این سوال به شما بینشی از مهم ترین افراد در زندگی شریک عاطفی تان می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان