احساس حسادت در رابطه را چگونه مدیریت کنید؟

خط سلامت: تجربه احساس حسادت در روابط بسیار رایج است. در بعضی موارد شریک زندگی شما کاری انجام دهد که ممکن است این احساسات را توجیه کند، مانند معاشقه با شخص دیگری یا خیانت در رابطه.

احساس حسادت در رابطه را چگونه مدیریت کنید؟

بسیاری از ما احساس حسادت را در منظری منفی درک می کنیم. ما شخص حسود را فردی می‌دانیم که نسبت به رابطه خود احساس اضطراب و ناامنی می‌کند.

به گزارش خط سلامت اشکال وسواس گونه احساس حسادت می تواند کاملاً ناسالم باشد. گاهی اوقات احساس حسادت زودگذر است، اما در برخی مواقع ممکن است، حسادت تبدیل به احساسی فرا شود به طوریکه احساس کنیم، باید این آن را به شریک زندگی خود ابراز کنیم.

سوال این است که چگونه این کار را به شیوه ای سالم و مفید انجام دهیم تا احساسات و نگرانی های ما شنیده شود و خطوط ارتباطی و اعتماد در رابطه دست نخورده باقی بماند.

آیا احساس حسادت در روابط عادی است؟

تجربه احساس حسادت در روابط بسیار رایج است. در بعضی موارد شریک زندگی شما کاری انجام دهد که ممکن است این احساسات را توجیه کند، مانند معاشقه با شخص دیگری یا خیانت در رابطه.

تئوری هایی وجود دارد که احساس حسادت مبنای تکاملی دارد و انسان ها به گونه ای تکامل یافته اند که از روابط عاشقانه خود محافظت کنند تا احتمال خیانت را کم کنند.

احساس حسادت سالم در مقابل ناسالم

بسیاری از ما احساس حسادت را در منظری منفی درک می کنیم. ما شخص حسود را فردی می‌دانیم که نسبت به رابطه خود احساس اضطراب و ناامنی می‌کند.

در حالی که اشکال وسواس گونه احساس حسادت می تواند کاملاً ناسالم باشد و منجر به سوء استفاده عاطفی یا خشونت شود، گاهی اوقات احساس حسادت یک احساس سالم در رابطه است.

شریک حسود ممکن است کسی باشد که نسبت به رابطه‌اش احساس شور و اشتیاق دارد و می‌خواهد با بیان نیازها و مرزهای خود، پایه‌ای برای اعتماد ایجاد کند.

در واقع، محققان دریافتند احساس حسادت در روابط با موارد زیر مرتبط است:

افزایش عشق به شریک زندگی

احساسات عمیق تر از "عاشق بودن"

ثبات رابطه بیشتر

به عبارت دیگر، احساس حسادت گاهی اوقات می‌تواند جزء سالم روابط باشد و وقتی به اشتراک گذاشته شود و به شیوه‌ای مثبت بیان شود، ممکن است شادی کلی و طول عمر رابطه را افزایش دهد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان