روانشناسی شخصیت / زبان عشق تان در مورد شما چه می گوید؟

خط سلامت : وقتی صحبت از روابط به میان می آید، هیچ دو نفری عشق خود را دقیقاً به یک شکل نشان نمی دهند.برای کمک به درک روش‌های مختلف محبت کردن و دریافت محبت به همه، دکتر گری چپمن، مشاور ازدواج، مفهوم پنج زبان عشق را ارائه کرد.

روانشناسی شخصیت / زبان عشق تان در مورد شما چه می گوید؟

زبان عشق هیچ دو همسری مانند هم نیست و اگر به رابطه خوب و با کیفیت بالا فکر می کنید بهترین کار شناختن زبان عشق یکدیگر است.

به گزارش خط سلامت دکتر گری چپمن، مفهوم پنج زبان عشق را توسعه داد که شامل کلمات تأیید، کمک به هم ، دریافت هدایا، وقت گذاشتن با کیفیت و لمس فیزیکی است.

 کلمات تأیید آمیز

برای برخی، اعمال همیشه بلندتر از کلمات صحبت نمی کنند. اگر برای کلمات تاییدی نمره بالایی کسب کنید، مکالمات را به دل می گیرید. ممکن است از برقراری ارتباط اغلب یا گفتگوهای بدون حواس پرتی لذت ببرید.

شنیدن دلایل عشق شریک زندگی‌تان را معنی‌دار می‌دانید و از ارتباط باز و صادقانه قدردانی می‌کنید. همچنین، کلمات منفی می توانند به اندازه کلمات مثبت بر شما تأثیر بگذارند.

اعمال خدمات

اگر برای اعمال خدمات ارزش قائل هستید،عاشق شنیدن کلمات «اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهم» را دوست دارید،به خصوص زمانی که یک کار به خصوص استرس زا باشد.

هیچ چیز بهتر از زمانی که شریک زندگی شما کمک می کند تا مقداری وزن را از روی شانه های شما بردارید احساس نمی شود. همچنین احتمالاً به شرکت خود در انجام وظایف پیشنهاد می دهید،یا به نشانه قدردانی پیشنهاد می کنید که در خانه کمک کنید.تنبلی و تعهدات ناقص برای شما مهم‌ترین شکست‌ها هستند.

هدیه گرفتن

آیا بیشتر از هر چیز دیگری هدیه گرفتن را دوست دارید؟این زبان عشق می تواند کمی فریبنده باشد: این یک هدیه نیست، بلکه فکر پشت آن مهم است.دریافت یک هدیه عالی باعث می شود احساس کنید دیده و شنیده می شوید و همچنین مورد قدردانی قرار می گیرید، به خصوص اگر هدیه غافلگیر کننده باشد.

احساس خوشبختی و امنیت می کنید زیرا می دانید که شریک زندگی تان زمانی که شما در کنار شما نیستید به شما فکر می کند. بر اساس نتایج مسابقه دکتر چپمن، هدایا بازنمایی های بصری عشق هستند و کسانی که برای این زبان عشق ارزش زیادی قائل هستند، ارزش زیادی دارند.

زمان با کیفیت

اگر زمان باکیفیت را به عنوان زبان اصلی عشق خود در نظر گرفته‌اید، توجه بی‌نظیر شریک زندگی‌تان را می‌خواهید. بدون حواس پرتی و تک به تک، کلید ایجاد احساس خاص و قدردانی در شماست. زمان با کیفیت همچنین شامل مکالمات و فعالیت‌های مشترک مانند اشتراک‌گذاری یک وعده غذایی می‌شود، تا زمانی که توجه شما به یکدیگر جلب شود.

لمس فیزیکی

آیا برای تماس با شریک زندگی خود ارزش قائل هستید، چه از طریق دست گرفتن، در آغوش گرفتن یا فشار دادن ساده بازو ؟ لمس فیزیکی می تواند راهی عالی برای ابراز مراقبت یا نگرانی برای شما باشد، همه چیز به این بستگی دارد که بدانید در کنار شما است. اگر به این زبان عشق صحبت می کنید، روابط از راه دور گزینه مناسبی برای شما نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان