فیلم/ 80 ثانیه ای روزتان را از انرژی سرشار کنید

خط سلامت: طبیعت و صرف کردن وقت در آن مکان منجر به بهبود و تثبیت خلق و خو در بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی می گردد.

فیلم/ 80 ثانیه ای روزتان را از انرژی سرشار کنید

طبیعت محیطی است که فرد می توان برای بهبود بسیاری از مشکلات روانی به آن مراجعه کند. طبیعت و وقت گذراندن در آن برای افراد به خصوص افراد مبتلا به اختلال دوقطبی بسیار مفید است.

به گزارش خط سلامت بر اساس آخرین تحقیقات، پزشکان برای تسکین اثرات استرس مزمن و کاهش خطرات یک دوره خلق و خوی، گذراندن وقت در خارج از خانه، در طبیعت را توصیه می کنند.
تحقیقات نشان داده است که گذراندن وقت در فضاهای سبز - یعنی در فضای باز - می تواند به کاهش علائم استرس مزمن، یک محرک رایج برای اپیزودهای خلقی دوقطبی، کمک کند.

حواس را بیدار کنید

وقتی فرد به طبیعت اجازه می دهد تا با پیاده‌روی در جنگل (به دور از هرگونه وسیله الکتریکی)، تمام حواس فرد را تقویت کند، می‌تواند ذهن خود را برای آگاهی بیش از حد باز کند. این زمانی است که شنوایی شدیدتر می‌شود.

دکتر ایرینا ون، روانشناس بالینی در مرکز پزشکی NYU Langone می گوید: "طبیعت می تواند برای سلامت روان مفید باشد." این کار خستگی و استرس شناختی را کاهش می دهد و می تواند برای افسردگی و اضطراب مفید باشد .

کورتیزول را با یک «قرص طبیعت» پاک کنید

گذراندن زمان بیرون از منزل سطح کورتیزول، هورمون مرتبط با استرس را کاهش می دهد. مطالعه‌ای که در سال 2019 در Frontiers in Psychology منتشر شد ، نشان داد که صرف تنها 20 دقیقه در روز برای گذراندن وقت در مکانی که فرد احساس می‌کند به طبیعت متصل می باشد، سطح کورتیزول را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. هنگامی که به 30 دقیقه در خارج از خانه افزایش یافت، سطح کورتیزول به بیشترین میزان خود کاهش یافت. این باعث شده است که پزشکان یک "قرص طبیعت" را تجویز کنند - زمانی که در خارج از منزل سپری می شود تا سلامت روانی بهبود یابد.

مزایای سلامتی روش «زمین‌سازی»  را کشف کنید

فقط کافی است افراد 30 دقیقه را با پای برهنه بیرون از خانه بگذرانند و تفاوت سطح استرس خود را احساس کنند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در Journal of Inflammation Research، این افراد می توانند روی چمن، شن یا خاک راه بروند تا بفهمند چگونه می توانند از رسانش زمین، منبع الکترون های آزاد، برای خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن خود که باعث بیماری می شوند، استفاده کنند.

طبیعت و بهبود تمرکز

مشکل حفظ تمرکز یکی از عوارض شایع اختلال دوقطبی است. طبیعت نیز می تواند در این مورد کمک کند. تحقیقات منتشر شده در Frontiers in Psychology نشان می دهد که وقتی ذهن و بدن ما در فضای باز استراحت می کند، توانایی ما برای تمرکز و تمرکز موثرتر افزایش می یابد. 

گذراندن وقت در فضای باز الگوهای خواب را بهبود می بخشد

ایجاد یک رژیم خواب ثابت کلید مدیریت علائم اختلال دوقطبی است. یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مجله اختلالات عاطفی نشان داد که زمان سپری شده در نور فضای باز برای الگوهای خواب و بیداری و ریتم شبانه روزی مفید است. بیش از 400000 شرکت‌کننده گزارش دادند که به طور متوسط ​​2.5 ساعت در روز در بیرون از خانه سپری می‌کنند. محققان دریافتند که به ازای هر ساعت اضافی که در بیرون سپری می‌شود، مشکلات مربوط به بی‌خوابی، خستگی و بیدار شدن در صبح کاهش می‌یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان