حسادت پنهانی اطافیان تان با این 10 رفتار لو می رود

خط سلامت: کسانی که به شما پنهانی حسادت می کنند اغلب رفتار های خاصی دارند که روانشناسان به آن پی می برند در اینجا این رفتارها را به شما معرفی می کنیم.

حسادت پنهانی اطافیان تان با این 10 رفتار لو می رود

موفقیت می تواند یک آهنربا باشد و هم تحسین و هم حسادت را به خود جلب کند. وقتی موفق می شوید، افرادی را خواهید یافت که واقعاً با شما جشن می گیرند، اما با کسانی هم روبرو خواهید شد که به طور مخفیانه حسادت در خود دارند.

به گزارش خط سلامت تشخیص این افراد آسان نیست زیرا آنها اغلب پشت لبخند و تبریک پنهان می شوند. بیایید از ماسک آنها  پرده برداری کنیم . اگر این 10 رفتار را در آنها مشاهده کردید بدانید آنها پنهانی به موفقیت شما حسادت می کنند.

مدام خود را با شما مقایسه می کنند

موفقیت نسبی است، اما کسانی که پنهانی حسادت می کنند اغلب این واقعیت را از دست می دهند.

ممکن است متوجه شوید که آنها اغلب بین دستاوردهای شما و دستاوردهای خود مقایسه می کنند.

سخنان آنها ممکن است غیر عادی، شاید حتی طنز به نظر برسد، اما یک لحن اساسی رقابت وجود دارد که نادیده گرفتن آن دشوار است.آنها لزوماً سعی نمی کنند دستاوردهای شما را کوچک جلوه دهند، اما نیاز دائمی آنها به مقایسه نشان دهنده ناتوانی در قدردانی از موفقیت های خود بدون استفاده از موفقیت های شما به عنوان معیار است. مراقب این رفتار باشید، زیرا می‌تواند به‌طور نامحسوسی شادی را از دستاوردهای شما دور کند.

دستاوردهای شما را کم اهمیت جلوه می دهند

حسادت پنهانی می تواند خود را از طریق تحقیر ظریف دستاوردهای شما نشان دهد. ممکن است متوجه شوید که آنها سعی می کنند ارزش دستاوردهای شما را کم کنند، شاید به این فکر کنید که شما فقط "خوش شانس" بودید یا "هر کسی می توانست این کار را انجام دهد". ممکن است سخنان آنها آشکارا خصمانه نباشد، اما لحن نادیده‌انگیزی وجود دارد که نادیده گرفتن آن دشوار است. این رفتار نشانه کلاسیک حسادت پنهان است.

آنها از اعمال شما تقلید می کنند

اغلب گفته می شود که تقلید صادقانه ترین شکل چاپلوسی است، اما می تواند نشانه ای از حسادت پنهان نیز باشد. ممکن است متوجه شوید که آنها عادت های شما را اتخاذ می کنند، سبک شما را منعکس می کنند، یا حتی سعی می کنند در زمینه هایی که در آن موفق بوده اید از شما پیشی بگیرند.

اعمال آنها ممکن است در ابتدا چاپلوس کننده به نظر برسند، اما تمایلی اساسی برای مطابقت با شما یا پیشی گرفتن از شما وجود دارد که به سختی می توان از دست داد.این رفتار می تواند نشانه حسادت پنهان آنها باشد.

به ندرت برای دستاوردهای شما ابراز خوشحالی واقعی می کنند

در پایان روز، بارزترین نشانه کسی که پنهانی به موفقیت شما حسادت می کند، ناتوانی او در ابراز خوشحالی واقعی برای دستاوردهای شماست. آنها ممکن است یک تبریک نیمه صمیمانه و گرم بگویند یا حتی وقتی خبر خوب خود را به اشتراک می گذارید سکوت کنند. این فقدان اشتیاق اغلب ناشی از احساس بی کفایتی خودشان است.

موفقیت شما چیزی را که آنها به عنوان شکست خود درک می کنند روشن می کند و مانع از آن می شود که بتوانند واقعاً برای شما خوشحال باشند. به یاد داشته باشید، دوستان واقعی پیروزی های شما را با شما جشن می گیرند.

مدام با شما رقابت می کنند

رقابت سالم می‌تواند انگیزه‌بخش باشد، اما وقتی کسی همیشه در تلاش است تا شما را یکی کند، می‌تواند نشانه‌ای از حسادت پنهان باشد. آنها ممکن است سعی کنند در محل کار از شما بهتر عمل کنند یا دائماً در موقعیت های اجتماعی تلاش کنند تا شما را شکست دهند. این نیاز دائمی به رقابت ناشی از تمایل آنها برای اثبات این است که به همان اندازه موفق هستند، اگر نه بیشتر از شما.

در حالی که رقابت گاهی اوقات می‌تواند ما را به سمت بهتر شدن سوق دهد، مهم است که بدانیم چه زمانی ناشی از حسادت است نه جاه‌طلبی یا انگیزه واقعی.

از شما فاصله می گیرند

وقتی کسی که به او اهمیت می‌دهی شروع به فاصله گرفتن از شما می‌کند، دل‌خراش است.با این حال، اگر این فاصله گذاری در پی موفقیت شما ایجاد شود، می تواند نشانه ای از حسادت پنهان باشد.

وقتی شخصی غرق در حسادت می شود، ممکن است در کنار شما بودن برای او دردناک باشد.برای مقابله، ممکن است شروع به حفظ فاصله و کاهش تعاملات خود کنند.

دیدن دور شدن یک دوست می تواند آسیب زا باشد، به خصوص زمانی که شما هیجان زده هستید که موفقیت خود را با او به اشتراک بگذارید.اما به یاد داشته باشید، این به شما مربوط نیست. این درباره آنهاست که با ناامنی ها و احساس بی کفایتی خود دست و پنجه نرم می کنند.

درباره شما بدگویی می کنند

شایعات می تواند یک نیروی مخرب باشد، و زمانی که حسادت به آن دامن می زند، می تواند آسیب بیشتری به همراه داشته باشد. افرادی که به طور پنهانی به موفقیت شما حسادت می کنند ممکن است پشت سر شما به شایعه پراکنی در مورد شما متوسل شوند. با انتشار شایعات یا اطلاعات منفی، آنها سعی می کنند شهرت شما را خدشه دار کنند و دستاوردهای شما را کم اهمیت جلوه دهند.

به خاطر داشته باشید موفقیت شما انعکاسی از سخت کوشی شماست و هیچ مقداری از شایعات نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

شکست های شما را جشن می گیرند

موفقیت یک سفر آرام نیست. پر از فراز و نشیب، پیروزی و شکست است.

در حالی که دوستان واقعی شما در طول نقاط ضعف شما در کنار شما خواهند بود، آنهایی که پنهانی حسود هستند ممکن است واکنش متفاوتی نشان دهند. اگر زمانی که با یک شکست مواجه می شوید، فردی بیش از حد خوشحال یا راحت به نظر می رسد، این نشانه واضحی است که او واقعاً به دنبال شما نیست.

به یاد داشته باشید، دوستان واقعی پیروزی های شما را جشن می گیرند و به شما کمک می کنند تا از شکست های خود عبور کنید.

اشتباهات گذشته شما را مطرح می کنند

گذشته ما را شکل می دهد، اما وقتی کسی مرتباً اشتباهات قدیمی شما را مطرح می کند، به خصوص در پرتو موفقیت فعلی شما، می تواند نشانه حسادت پنهان باشد. ممکن است متوجه شوید که آن‌ها در حال یادآوری زمان‌هایی هستند که شما دچار مشکل شده‌اید یا شکست خورده‌اید و تصویری متضاد با دستاوردهای اخیر شما ترسیم می‌کنند.

در حالی که این خاطرات ممکن است به بهانه طنز یا نوستالژی به اشتراک گذاشته شوند، یک نکته زیربنایی از تحقیر وجود دارد . آنها ممکن است آشکارا خشمگین نباشند، اما تمرکز آنها بر شکست های گذشته شما به جای پیروزی های فعلی شما نشان دهنده احساس حسادت است.

توصیه های ناخواسته ای ارائه می دهند

نصیحت اغلب نشانه نگرانی و مراقبت است، اما وقتی از شما خواسته نمی شود و به نظر می رسد تصمیمات شما را تضعیف می کند، می تواند نشانه حسادت پنهانی باشد.

ممکن است متوجه شوید که آنها اغلب انتخاب های شما را حدس می زنند یا راه های "بهتر" را برای انجام کارها پیشنهاد می کنند. در حالی که ممکن است کلمات آنها در ظاهر با نیت خوب به نظر برسند، یک مفهوم اساسی وجود دارد که آنها معتقدند بهتر از شما می توانند موفقیت شما را مدیریت کنند.

از قضا، این رفتار می تواند نشانه حسادت پنهان باشد. توصیه های ناخواسته آنها می تواند روشی ظریف برای ابراز برتری آنها و تحقیر موفقیت شما باشد.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان