کشف بزرگ و جدید برای درمان آلزایمر و تقویت حافظه

خط سلامت: آلزایمر را می توان با یک راه حل ساده ترکیبی بر اساس آخرین کشف متخصصان کاهش داد و درمان کرد.

کشف بزرگ و جدید برای درمان آلزایمر و تقویت حافظه

زوال عقل و آلزایمر یکی از بیماری های گریبانگیر قرن 21 است . آمارها نشان می دهند سالانه 10 میلیون مورد جدید آلزایمر به تعداد مبتلایان اضافه می شود.

به گزارش خط سلامت محققان به آنتی اکسیدان های ترکیبی دست پیدا کرده اند که می تواند با تقویت حافظه از آلزایمر پیشگیری کند.

تقویت حافظه

از دست دادن حافظه با چند بیماری ناتوان کننده مانند آلزایمر مرتبط است که به طور نامتناسبی افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد. این کشف که مکمل های آنتی اکسیدانی ترکیبی باعث بهبود حافظه در موش ها می شود، نشان می دهد که ممکن است در جلوگیری از کاهش حافظه در انسان نیز مفید باشد.

در آزمایش هایی که انجام گرفته مشخص شد مکمل های آنتی اکسیدانی ترکیبی به طور قابل توجهی شناخت فضایی، حافظه کوتاه مدت و دوام عضلانی را در موش های مسن افزایش می دهند. این کشف راه امیدوارکننده‌ای را برای مبارزه با زوال شناختی مرتبط با افزایش سن و ضعف عضلانی نشان می‌دهد، بیماری‌هایی که نه تنها کیفیت زندگی را کاهش می‌دهند، بلکه به افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز کمک می‌کنند.

این مطالعه پتانسیل آنتی اکسیدان هایی را که در غذاها و مکمل ها یافت می شود، برای کاهش اثرات مخرب استرس اکسیداتیو بر بدن برجسته می کند. در حالی که یافته‌ها امیدی را برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند آلزایمر و سارکوپنی در انسان ایجاد می‌کند، تحقیقات بیشتری برای تأیید اثربخشی آنها و ایجاد دوزهای ایمن و مؤثر مورد نیاز است.

در این مطالعه از ترکیب خاصی از آنتی اکسیدان ها به نام Twendee X استفاده شد که مزایای مصرف چند آنتی اکسیدان را با هم نشان می دهد.

علیرغم نتایج امیدوارکننده، تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته ها در انسان و تعیین ترکیب و دوز بهینه مکمل های آنتی اکسیدانی مورد نیاز است.

کاهش آسیب سلولی با مصرف مکمل آنتی اکسیدان

برخی از ترکیبات موجود در غذاها که به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می شوند، می توانند رادیکال های بدون اکسیژن را خنثی کنند. مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای کاهش آسیب سلولی و کاهش کاهش سلامت مرتبط با افزایش سن شناخته شده است. در غیاب یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان، مردم اغلب به مکمل های آنتی اکسیدانی روی می آورند که محافظت قابل مقایسه یا بیشتر از سلامتی را ارائه می دهند.

سارکوپنی، یکی دیگر از بیماری های مرتبط با افزایش سن، منجر به از دست دادن تدریجی قدرت عضلانی در افراد مسن می شود. این وضعیت به طور قابل توجهی بر تحرک افراد تأثیر می گذارد و اغلب منجر به انزوای اجتماعی می شود.

علاوه بر این، سارکوپنی می تواند خطر ابتلا به اختلالات شناختی را افزایش دهد. اگر مکمل های آنتی اکسیدانی ترکیبی بتوانند قدرت عضلانی موش ها را افزایش دهند، ممکن است پتانسیل کاهش ضعف عضلانی و سارکوپنی را در انسان نیز داشته باشند.

انواع مختلفی از مکمل های آنتی اکسیدانی در بازار موجود است و تعیین مکمل های مناسب برای خرید اغلب می تواند برای مصرف کنندگان چالش برانگیز باشد. نتایج این مطالعه پیشگامانه توسط پروفسور فوکوی و همکارانش از استفاده از مکمل های آنتی اکسیدانی ترکیبی برای جلوگیری از کاهش سلامت مرتبط با افزایش سن حمایت می کند.

اگرچه بسیاری از انواع مکمل‌های آنتی‌اکسیدان در دسترس هستند، اما اگر چندین نوع مکمل به‌جای یک نوع به طور همزمان مصرف شوند، تأثیر آن بیشتر است.  در طولانی مدت، استفاده بهینه از مکمل های آنتی اکسیدانی ممکن است به طور قابل توجهی از کاهش سلامت به دلیل بالا رفتن سن پیشگیری کند.   برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان