در 100 ثانیه استرس تان را کاهش دهید + فیلم و نماهنگ

خط سلامت: پیانو یکی از ادوات موسیقی است که به عقیده محققان منجر به باهوش تر شدن کودکان می گردد.

در 100 ثانیه استرس تان را کاهش دهید + فیلم و نماهنگ

پیانو یکی از سازهای بسیار معروف است که صدایی بسیار دلنشین دارد. براساس پژوهش های انجام شده طی سال های اخیر، این ساز علاوه بر صدای دلنشین برای سلامت روان و افزایش هوش و یادگیری کودکان بسیار موثر است.

فواید نواختن پیانو

فواید فیزیکی و ذهنی نواختن موسیقی مدت ها است که شناخته شده است. در سال‌های اخیر شواهد بیشتری از فواید پیانو آشکار شده است که ساخت موسیقی را به بدن سالم، ذهن سالم و زندگی سالم مرتبط می‌کند.

بدن را بهبود می بخشد

با وجود اینکه نشسته اید، نواختن پیانو یک تمرین ورزشی است و مزایای فیزیکی و فیزیولوژیکی متفاوتی را برای نوازندگان در هر سنی ارائه می دهد. به عنوان مثال، نواختن منظم پیانو، مهارت های حرکتی ظریف را تقویت می کند و هماهنگی چشم و دست را در جوانان و در حال رشد بهبود می بخشد.

تحقیقات نشان داده است که آموزش پیانو برای افراد مسن تأثیر قابل توجهی بر افزایش سطح هورمون رشد انسانی دارد که اثرات نامطلوب پیری را کاهش می دهد. همچنین ثابت شده است که وارد کردن موسیقی به زندگی شما باعث کاهش اضطراب، ضربان قلب و تنفس، عوارض قلبی و کاهش فشار خون و افزایش پاسخ ایمنی می شود.

هوش را افزایش می دهد

تمرین پیانو همچنین توانایی‌های شناختی و فکری را تقویت می‌کند، یعنی فرد را باهوش‌تر می‌کند و بخش‌های مشابهی از مغز را که در استدلال فضایی و ریاضی استفاده می‌شود، فعال می‌کند. همچنین نشان داده شده است که مطالعه پیانو به طرز شگفت انگیزی حافظه - به ویژه حافظه کلامی - را بهبود می بخشد و عادات خوبی مانند تمرکز و پشتکار، پشتکار و خلاقیت را ایجاد می کند.

کودکانی که چند سال پیانو را تمرین می کردند، می توانستند بیست درصد لغات بیشتری را نسبت به همسالان خود به خاطر بسپارند. و نوازندگان دوران کودکی در آینده برای حفظ اطلاعات سخنرانی ها و سخنرانی ها مجهزتر هستند.

نشان داده شده است که نواختن پیانو توانایی مکانی-زمانی را افزایش می دهد، که به شدت در ریاضیات، علوم و مهندسی است. تمرین منظم موسیقی در سنین پایین حتی می‌تواند تغییرات ساختاری در مغز ایجاد کند که تا آخر عمر با شما می‌ماند و مغز شما را هم در هنگام نواختن و هم در فعالیت‌های غیرموسیقی کارآمدتر می‌کند.

ذهن را آرام می کند

مطالعات نشان می دهد زمان صرف شده در کنار صفحه کلید پیانو، سلامت روان را بهبود می بخشد: افرادی که موسیقی می سازند کمتر اضطراب، تنهایی و افسردگی را تجربه می کنند.

همچنین نشان داده شده است که نواختن پیانو منبع بسیار خوبی برای کاهش استرس است و فرصت های زیادی برای تقویت عزت نفس فراهم می کند. همچنین یک شکل درمانی پرکاربرد برای اختلال کمبود توجه است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان