ساده ترین فرمول برای داشتن خواب خوب و آرام

خط سلامت: خواب با کیفیت تحت تاثیر مجموعه ای از عوامل قرار دارد. پژوهش ها نشان داده است بین کیفیت خواب و زمانی که فرد آلارم گوشی را برای بیدار شدن از خواب تنظیم می کند، رابطه وجود دارد.

ساده ترین فرمول برای داشتن خواب خوب و آرام

خواب مناسب شبانه، یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که کیفیت عملکرد فرد را در طول روز مشخص می کند. 

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است بین کیفیت خواب شبانه و زمانی که فرد آلارم گوشی را برای بیدار شدن از خواب تنظیم می کند، رابطه وجود دارد. 

خواب باکیفیت شبانه چه رابطه ای با آلارم گوشی دارد؟

خواب مناسب شبانه، یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که کیفیت عملکرد فرد را در طول روز مشخص می کند.  متخصصان توصیه می کنند برای تجربه خواب بهتر شبانه، زنگ‌هشدار ساعت را یک ساعت قبل از خواب تنظیم کنید.

بسیاری از افراد از صدای زنگ برای بیدار شدن در زمان صبح استفاده می‌کنند. آنان عادت دارند هنگام رفتن به رختخواب زنگ هشدار را تنظیم کنند، در حالی‌که متخصصان خواب توصیه می‌کنند یک ساعت قبل‌از این‌که به رختخواب بروید زنگ هشدار را تنظیم کنید.

یک روتین شبانه ساده

متخصصان می گویند ساعات پایانی شب را به فعالیت هایی اختصاص دهید که آرامش را افزایش می دهند. برای مثال 20 دقیقه اول قبل از خواب را می‌توانید برای انجام هر کاری مانند آماده کردن میان وعده برای روز بعد سپری‌کنید، 20 دقیقه بعدی قبل از رختخواب را برای استراحت و آرامش صرف کنید. از تمرینات تنفس عمیق بهره ببرید و قبل از خواب کتاب های آرامش بخش بخوانید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان