کدام گروه خونی کمتر دچار بیماری می شود؟ + دلایل علمی

خط سلامت : برخی از گروه های خونی مستعد ابتلا به برخی از بیماری ها هستند. بر اساس گروه خونی تان ببینید در معرض کدام بیماری بیشتر قرار دارید.

کدام گروه خونی کمتر دچار بیماری می شود؟ + دلایل علمی

گروه خونی می تواند بر سلامت و ابتلا به بیماری های مزمن و کشنده تأثیر بگذارد. برخی از بیماری ها بر اساس تحقیقات با گروه خونی ارتباط دارند .

به گزارش خط سلامت برخی از گروه های خونی می‌توانند مستعد برخی از بیماری های خطرناک باشند. برخی از گروه های خونی شرایط خاصی دارند اما تحقیقات نشان داده است برخی از آنها مستعد برخی از بیماری های غیر واگیردار هستند.

گروه خونی بیماری قلبی

تحقیقات نشان می دهد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در گروه خونی O کمتر است. یکی از دلایل آن این است که انواع دیگر احتمال بیشتری دارد که کلسترول بالاتری داشته باشند و مقادیر بیشتری از پروتئین مرتبط با لخته شدن خون داشته باشند.

گروه خونی سرطان معده

گروه های خونی A، AB و B بیشتر از گروه خونیO  در معرض خطر سرطان معده هستند. به طور خاص، افراد دارای گروه خونی A بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به سرطان معده هستند.

 محققان فکر می کنند این ممکن است به این دلیل باشد که عفونت هلیکوباکتر پیلوری در افراد دارای گروه خونی A شایع تر است. این باکتری معمولاً در معده یافت می شود و می تواند باعث التهاب و زخم شود.

گروه خونی سرطان پانکراس

گروه های خونی  A، AB یا B بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پانکراس قرار دارند. مولکول‌های موجود در گلبول‌های قرمز نوع A و B  باعث رشد باکتری‌های خاصی به نام هلیکوباکتر پیلوری در روده می شود که می تواند احتمال ابتلا به سرطان پانکراس را افزایش دهد.

گروه خونی فشار

تحقیقات نشان داده است استرس، سطح کورتیزول بدن  وهورمون استرس را افزایش می دهد. به هر حال، افرادی که گروه خونی A دارند، کورتیزول بیشتری دارند. بنابراین ممکن است برای مقابله با موقعیت های استرس زا با مشکل مواجه شوند.

گروه خونی مالاریا

گروه خونی O ممکن است به پیشگیری از این بیماری کمک کند. وقتی پشه آلوده شما را نیش می زند، می توانید به مالاریا مبتلا شوید اما در گروه خونی O انگل مالاریا زمان سخت تری به سلول های خونی O می چسبد.

گروه خونی زخم ها

زخم‌های پپتیک - زخم‌های باز دردناکی که در پوشش معده یا روده ظاهر می‌شوند  بیشتر در گروه خونی O اتفاق می‌افتد.

گروه خونی لخته شدن خون

ترومبوآمبولی وریدی (VTE) زمانی است که خون شما در وریدهای عمیق مانند وریدهای پا لخته می شود. این لخته ها گاهی به سمت ریه های شما حرکت می کنند. تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای گروه خونی A، B یا AB در معرض خطر بیشتری برای VTE هستند.

گروه خونی آلزایمر

یک مطالعه کوچک نشان داد که گروه خونی AB  بیشتر از گروههای خونی دیگر به مشکلات حافظه مبتلا می شوند.

گروه خونی طول عمر

گروه خونی O شانس بیشتری برای زندگی خواهند داشت. کارشناسان می گویند کاهش خطر ابتلا به بیماری قلب و عروق خونی (بیماری قلبی عروقی) ممکن است یکی از دلایل طول عمر در این گروه خونی باشد.

گروه خونی باروری

گروه خونی نمی تواند باردار شدن را پیش بینی کند، اما ممکن است نقشی داشته باشد. در یک مطالعه، زنانی که تعداد کمی تخمک سالم داشتند، بیشتر از هر نوع دیگری دارای گروه خونی O بودند.

گروه خونی دیابت

بررسی ها نشان می دهد  دیابت نوع 2 بیشتر در افراد دارای گروه های خونی A و B رخ می دهد.

گروه خونی سکته

اگر گروه خونی AB داشته باشید، بیشتر از بقیه گروه های خونی در معرض خطر سکته مغزی قراردارید. تحقیقات نشان می دهد  این خطر به این دلیل است که احتمال لخته شدن آن بیشتر از انواع دیگر است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان