خوابیدن کمتر از 7 ساعت این افراد را می کشد

خط سلامت: خواب کمتر از 7 ساعت در هر شب با خطر مرگ و میر بالاتر در افراد مبتلا به آپنه خواب مرتبط است.

خوابیدن کمتر از 7 ساعت این افراد را می کشد

تحقیقات جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب (OSA) که هر شب کمتر از هفت ساعت می خوابند، در معرض خطر مرگ و میر بیشتری نسبت به افرادی که بیشتر می خوابند، هستند.

 

آپنه انسدادی خواب (OSA) 39 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را به رایج ترین نوع اختلال خواب مرتبط با تنفس تبدیل می کند.

کارشناسان توصیه می کنند اگر مشکلات خواب دارید و مشکوک هستید که ناشی از آپنه خواب یا بیماری دیگری است، با یک ارائه دهنده مراقبت های اولیه مشورت کنید.

یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب (OSA) که کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با افرادی که چشم بسته بیشتری دارند، خطر مرگ و میر بیشتری دارند.

این مطالعه که در JAMA Network Open منتشر شد، نشان داد  ارتباط بین کم خوابی و افزایش احتمال مرگ به هر دلیلی - که توسط محققان به عنوان "مرگ به هر علتی" شناخته می شود - مستقل از شاخص آپنه-هیپوپنه است، ابزاری که اندازه گیری می کند. هر چند وقت یک بار تنفس در طول خواب شروع و متوقف می شود.

آپنه انسدادی خواب شایع ترین نوع اختلال خواب مرتبط با تنفس است که 39 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. با آپنه انسدادی خواب، ماهیچه های گلو شل می شوند و راه هوایی فوقانی فرد را مسدود می کنند و باعث اختلال در تنفس در طول خواب می شوند.

به گفته نویسندگان این مطالعه، افرادی که آپنه انسدادی خواب دارند و خواب زیادی ندارند، ممکن است شانس بیشتری برای داشتن مقاومت به انسولین ، چاقی احشایی و فشار خون بالا داشته باشند . این شرایط می تواند خطر حمله قلبی یا سایر رویدادهای خطرناک قلبی را افزایش دهد. 

چگونه طول مدت خواب بر مرگ و میر افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب تأثیر می گذارد.

برای پر کردن این شکاف، محققان اطلاعات 2574 فرد مبتلا به آپنه انسدادی خواب را که در مطالعه سلامت قلب خواب ثبت نام کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند، مطالعه ای که هدف آن بررسی پیامدهای تنفس اختلال خواب بود. 

شرکت‌کنندگانی که بین سال‌های 1995 و 1998 به مطالعه پیوستند، پرسش‌نامه‌هایی را پر کردند و ارزیابی پلی‌سومنوگرافی دریافت کردند. محققان آنها را برای تقریباً 12 سال پیگیری کردند و 688 شرکت کننده در مقطعی قبل از پایان دوره نظارت جان خود را از دست دادند.

این تیم شرکت کنندگان را بسته به مدت خواب معمولی به چهار گروه تقسیم کرد: حداقل هفت ساعت، شش تا هفت ساعت، پنج تا شش ساعت یا کمتر از پنج ساعت. محققان دریافتند که تقریبا 90 درصد از شرکت کنندگان معمولاً کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند .

آنها سپس خطر مرگ را برای هر گروه مقایسه کردند.

محققان ارتباط قوی بین خطر بیشتر مرگ و میر ناشی از همه علل و خواب کمتر از هفت ساعت در شب پیدا کردند.

محققان گفتند: ما سال‌هاست که می‌دانیم خواب کوتاه با خطرات قلبی عروقی و مرگ‌ومیر بیشتر مرتبط است.

 مطالعات همچنین نشان می‌دهند که داشتن یک برنامه خواب که «شب تا شب بسیار متفاوت است» ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

چرا آپنه انسدادی خواب می تواند خواب را کوتاه کند؟

محققان گفتند که نمی‌دانند چه چیزی پشت خطر مرگ و میر بیشتر برای افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب (OSA) که کمتر می‌خوابند، وجود دارد، اما آنها به دو عامل اشاره کردند که ممکن است در این رابطه نقش داشته باشد: خواب پراکنده و بیدار شدن مکرر.

به گفته جنیفر آکوستامادیدو ، پزشک متخصص داخلی و متخصص خواب افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب (OSA) معمولاً هر دو مشکل را تجربه می کنند.

او  گفت: وقتی انسداد اتفاق می‌افتد، اکسیژن دریافت نمی‌کنید . هنگامی که اکسیژن دریافت نمی کنید، مغز فکر می کند که در حال مرگ هستیدمغز برای زنده نگه داشتن شما دست به هر کاری می‌زند و بیدار کردن شما باعث می‌شود نفس بکشید.

او گفت، این فرآیند بیشتر برای افراد مبتلا به آپنه خواب شدید اتفاق می افتد که به عنوان بیش از 30 قسمت اختلال خواب در ساعت تعریف می شود.

چگونه افراد مبتلا به آپنه خواب می توانند کیفیت خواب را بهبود بخشند

کارشناسان توصیه می کنند اگر مشکلات خواب دارید و مشکوک هستید که ناشی از آپنه خواب یا بیماری دیگری است، با یک ارائه دهنده مراقبت های اولیه مشورت کنید. سپس ارائه‌دهنده شما می‌تواند شما را به متخصصی ارجاع دهد تا شما را تشخیص دهد.

اگر آپنه خواب دارید، گزینه‌های درمانی از استفاده از دستگاه CPAP تا سرمایه‌گذاری روی بالش بهتر متغیر است .

آکوستامادیدو تاکید کرد  هدف درمان معمولاً کمک به خواب معینی در روز نیست، بلکه در عوض بهبود کیفیت خوابی است که دریافت می‌کنید.

کوهن گفت آنچه برای خواب بهینه و ترمیم کننده لازم است از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان