تکنیک های مقابله با احساس دلتنگی

خط سلامت: دلتنگی بر افرادی که به طور موقت و دائم نقل مکان کرده اند، مانند دانشجویان تأثیر می گذارد. تخمین زده می شود که 50 تا 75 درصد از جمعیت حداقل یک بار در زندگی خود احساس غربت و دلتنگی کرده اند.

تکنیک های مقابله با احساس دلتنگی

 

چه چیزی باعث دلتنگی می شود؟

به گزارش خط سلامت دلتنگی احساس ناراحتی عاطفی در زمانی است که از خانه و عزیزان تان دور هستید و در محیطی جدید و ناآشنا قرار دارید.

چه چیزی باعث دلتنگی می شود؟

تقریباً همه وقتی دور هستند چیزی را در مورد خانه از دست می دهند. اما برخی افراد ممکن است شدیدتر از دیگران احساس دلتنگی کنند. اینها برخی از علل دلتنگی هستند:

اختلال در سبک زندگی

دور شدن از خانه به این معنی است که روال زندگی و سبک زندگی شما قطع می شود که می تواند منجر به اضطراب و پریشانی شود. نمی توان برای راحتی در موقعیت جدید به عادات و روال معمول وابسته بود، به خصوص اگر محیط از نظر فرهنگی متفاوت از آنچه شما به آن عادت دارید باشد. 

فاصله فرهنگی

محققان دریافتند هر چه تفاوت بین فرهنگ ها و ارزش های فرهنگی بیشتر باشد، سازگاری دشوارتر است که منجر به دلتنگی می شود. این می تواند منجر به عدم علاقه به محیط جدید شود. ‌

مشکل در سازگاری

یک موقعیت جدید نیاز به تعدیل دارد، اما سازگاری برای همه آسان نیست. در مطالعه‌ای روی افرادی که به تازگی وارد ارتش شده‌اند، آن‌هایی که احساس دلتنگی می‌کردند، در رفتارشان سخت‌تر بودند. آنها به عادت های قدیمی خود چسبیده بودند و از موقعیت هایی که آنها را مجبور به سازگاری می کرد اجتناب کردند.

احساس عدم تعلق

در مطالعه ای روی افراد دیگر کشورهایی که در هلند زندگی می کنند، دلتنگی در میان کارمندان 30 تا 39 ساله که بین 6 تا 8 سال در هلند اقامت داشته اند، بیشتر دیده می شود.

توضیح احتمالی برای افزایش سطح دلتنگی پس از چند سال این است که در حالی که محیط اطراف آشنا بود، خارجی ها هنوز احساس می کردند که خارجی هستند. همچنین، برخی از آنها ممکن است تعجب کنند که آنها و فرزندانشان به کجا تعلق دارند. آیا آنها به کشور فعلی خود تعلق دارند یا کشور مبدا؟

اثرات دلتنگی

افسردگی

افسردگی که به عنوان اختلال افسردگی اساسی نیز شناخته می شود، یک بیماری است که شامل احساس غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقه یا لذت است. پزشکان می گویند دلتنگی می تواند علائمی شبیه افسردگی داشته باشد، مانند گریه مکرر، مشکلات خواب، مشکل در تمرکز و کناره گیری از جامعه. در برخی موارد، دلتنگی حتی می تواند به خود افسردگی تبدیل شود.

غم و اندوه

در حالی که کارگران مهاجر و سایر خارجی‌ها ممکن است برای شغل بهتر یا دستمزد بهتر از خانه دور شده باشند، اما برای از دست دادن راحتی خانه و مکانی که احساس می‌کردند به آن تعلق دارند، غمگین هستند.

بهره وری را تحت تاثیر قرار می دهد. احساس شدید بودن در یک محیط جدید و دوری از چیزهای آشنا می تواند منجر به مشکلات عملکرد در محل کار و مدرسه شود. احساس دلتنگی شدید همچنین می تواند منجر به مشکل در تمرکز بر موضوعاتی شود که به خانه مربوط نمی شود.

اثرات فیزیکی دلتنگی می تواند منجر به علائم فیزیکی مانند بی اشتهایی، مشکلات معده، کمبود خواب، سردرد و خستگی شود. 

چگونه با دلتنگی مقابله کنیم

بودن در یک مکان جدید و دلتنگی برای خانه، خانواده و دوستان کاملا طبیعی است. این بدان معنی است که شما یک وابستگی سالم به عزیزان خود دارید. مدتی طول می کشد تا با محیط جدید خود سازگار شوید. 

در رویدادها شرکت کنید یا در کلاس ها شرکت کنید. برخی از شرکت‌ها یا دانشگاه‌ها رویدادهایی را برای کارمندان یا دانشجویان بین‌المللی ترتیب می‌دهند و این ممکن است شما را تشویق کند که درباره محل اقامت جدید خود بیشتر بدانید و با افراد جدید ملاقات کنید.

شرکت در ورزش و فعالیت های بدنی می تواند کمک کند که دلتنگی خود را از بین ببرید و خلق و خوی خود را تقویت کنید. ورزش های تیمی همچنین می تواند به شما در ایجاد ارتباطات اجتماعی جدید و یافتن حمایت اجتماعی کمک کند. 

یک مکان «مورد علاقه» جدید پیدا کنید. این می تواند یک کافه خاص برای قهوه، یک میز خاص در کتابخانه، یک درخت سایه دار برای نشستن باشد. این یک فضای آشنا ایجاد می کند که در آن ممکن است احساس کنید بیشتر در خانه هستید.

با مردم محلی دوست شوید. اگر با برخی از افراد محلی آشنا شوید، ممکن است به شما کمک کند راحت‌تر با مکان جدید خود سازگار شوید، به خصوص اگر از جایی هستید که بسیار متفاوت است. مطالعه ای روی دانشجویان آفریقایی در ایالات متحده نشان داد کسانی که با دانشجویان آمریکایی وقت می گذرانند مشکلات کمتری برای سازگاری با زندگی جدید خود دارند.

 به طور منظم نامه، ایمیل بنویسید، یا با دوستان و خانواده خود در خانه تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. در مطالعه‌ای روی افرادی از کشورهای دیگر که در لندن، انگلستان کار می‌کردند، آن‌هایی که به طور منظم با دوستان و خانواده در خانه در تماس بودند، نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کردند، کمتر دلتنگ بودند. اما تماس های تلفنی روزانه ممکن است احساس دلتنگی بیشتری در شما ایجاد کند. شاید به جای هر روز یک یا دو بار در هفته با خانه تماس بگیرید.

 هر شب سه چیز را که به خاطر آنها سپاسگزار هستید و سه چیز که منتظر روز بعد هستید بنویسید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان