روش علمی استفاده از حداکثر ظرفیت مغز و قلب

خط سلامت: توانایی به حداکثر رساندن عملکرد حافظه با آنچه می خورید مرتبط است. پیروی از یک برنامه غذایی که انتخاب سالم تری از چربی های رژیمی و انواع غذاهای گیاهی غنی از فیتونوترینت ها را فراهم می کند، می تواند بر سلامت مغز تأثیر مثبت بگذارد.

روش علمی استفاده از حداکثر ظرفیت مغز و قلب

غذاهایی هستند که حافظه را به حداکثر ظرفیتش می رسانند.

 فیتونوترینت ها موادی هستند که در گیاهان خاصی یافت می شوند و اعتقاد بر این است که برای سلامت انسان مفید هستند و به پیشگیری از بیماری های خاص کمک می کنند.

هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد آنچه که یک رژیم غذایی سالم برای مغز را تشکیل می دهد وجود دارد . مطالعات نشان می دهد آنچه برای قلب شما مفید است ممکن است برای مغز شما نیز مفید باشد. بنابراین بهترین گزینه برای خاطرات غنی این است که از چربی های ناسالم چشم پوشی کنید و به یاد داشته باشید سبد غذایی گیاهی خود را متنوع کنید.

غذاهایی که حافظه را تقویت می کنند

رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات، ماهی، چربی‌های سالم‌تر و گیاهان یا دانه‌ها عملکرد حافظه مغز را تقویت می‌کنند. در اینجا بیشتر در مورد این غذاهای نیرومند آورده شده است :

میوه ها

توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می توانند از مغز در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت کنند و از پیری زودرس و زوال عقلی که حافظه را تضعیف می کند، جلوگیری می کند. زغال اخته منبع غنی آنتوسیانین و سایر فلاونوئیدها است که ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد.

انگور سرشار از رسوراترول است که یک ترکیب تقویت کننده حافظه است. انگور کنکورد سرشار از پلی فنول است که پتانسیل تقویت عملکرد مغز را دارد.

هندوانه  دارای غلظت بالایی از لیکوپن، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی است. هندوانه همچنین منبع خوبی از آب خالص است که برای سلامت مغز مفید است. حتی یک مورد خفیف کم آبی می تواند انرژی ذهنی را کاهش دهد و حافظه را مختل کند.

آووکادو میوه ای سرشار از چربی تک غیراشباع است که با مصرف متعادل به جای چربی های اشباع شده، عملکرد حافظه را با کمک به بهبود سطح کلسترول خون بهبود می بخشد.

سبزیجات

چغندر سرشار از نیترات است، یک ترکیب طبیعی که می تواند رگ های خونی را گشاد کند و اجازه می دهد خون اکسیژن بیشتری به مغز برسد.

سبزی‌های تیره و برگ‌دار  به‌خاطر آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C شناخته می‌شوند و نشان داده‌اند از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهند. سبزی ها همچنین سرشار از فولات هستند که می تواند حافظه را با کاهش التهاب و بهبود گردش خون در مغز بهبود بخشد.

غلات کامل و حبوبات

گندم ترک خورده، کوسکوس سبوس دار، نخود، جو دوسر، سیب زمینی شیرین و لوبیا سیاه نمونه هایی از کربوهیدرات های پیچیده هستند. از آنجا که سلول های مغز با گلوکز مشتق شده از کربوهیدرات ها کار می کنند و گلوکز اضافی را ذخیره نمی کنند، به منبع ثابتی از آن نیاز دارند.

 کربوهیدرات های پیچیده یک غذای ارجح برای مغز هستند که عرضه کند و پایدار گلوکز را فراهم می کنند. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا متابولیزه شوند و فولات بالایی دارند، ویتامین B تقویت کننده حافظه.

غذای دریایی

ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا، ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب هستند. نشان داده شده است با خوردن یک تا دو بار ماهی در هفته، حافظه را بهبود می بخشند. اسیدهای چرب امگا 3 بر کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) تأثیر نمی گذارند و می توانند تری گلیسیرید را کاهش دهند.

چربی های سالم تر

روغن زیتون چربی تک غیراشباع را فراهم می کند که در صورت استفاده به جای چربی اشباع شده یا ترانس می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL کمک کند. روغن زیتون فرابکر کمترین نوع فرآوری شده با بالاترین سطح ترکیبات آنتی اکسیدانی محافظ است.

مغزها مانند گردو منبع اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث کاهش تری گلیسیرید، بهبود سلامت عروق، کمک به تعدیل فشار خون و کاهش لخته شدن خون می شود.

گیاهان یا دانه ها

دانه های کاکائو منبع غنی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی هستند که به ویژه در جلوگیری از آسیب ناشی از کلسترول LDL، محافظت از پوشش شریان ها و جلوگیری از لخته شدن خون بسیار مهم هستند. کاکائو همچنین حاوی آرژنین است، ترکیبی که گشاد شدن عروق خونی را افزایش می دهد.

رزماری و نعنا از یک خانواده هستند. نشان داده شده است رزماری باعث افزایش جریان خون به مغز، بهبود تمرکز و حافظه می شود. مشخص شده است عطر نعنا باعث تقویت حافظه می شود.

دانه های کنجد منبع غنی اسید آمینه تیروزین هستند که برای تولید دوپامین، یک انتقال دهنده عصبی مسئول هوشیاری مغز و تیز نگه داشتن حافظه استفاده می شود. دانه های کنجد همچنین سرشار از روی، منیزیم و ویتامین B6 هستند که سایر مواد مغذی در عملکرد حافظه نقش دارند.

زعفران بر افراد مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط ​​تأثیر مثبتی دارد.

ایجاد تغییراتی در سبک زندگی برای کنترل سطح کلسترول، قند خون و فشار خون، و همچنین سیگار نکشیدن، پیاده روی روزانه و حفظ وزن در محدوده سالم می تواند به حفظ عملکرد حافظه کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان