آخرین باری را که احساس رضایت کردید چه زمانی بود؟

خط سلامت: آخرین بار که احساس رضایت از زندگی کردید چه زمانی بود ؟

آخرین باری را که احساس رضایت کردید چه زمانی بود؟

احساس رضایت عمیق از زندگی و جایی که در آن هستید چقدر با هم فاصله دارند؟ اگر برای به یاد آوردن مشکل دارید، پس تنها نیستید.

به گزارش خط سلامت بیایید به ۸ عادتی بپردازیم که ممکن است لازم باشد با آنها خداحافظی کنید، اگر می‌خواهید احساس رضایت بیشتر از زندگی داشته باشید.

 زندگی با خلبان خودکار

آیا تا به حال متوجه شده اید تقریباً مانند یک ربات در حال عبور از زندگی هستید ؟ شاید در همان روال گیر کرده اید. روال‌ها می‌توانند خوب باشند  ساختار و قابلیت پیش‌بینی را فراهم می‌کنند. اما وقتی به زندگی با خلبان خودکار منجر می‌شوند، می‌توانند شادی و رضایت ناشی از خودانگیختگی و کشف را از بین ببرند.

آیا تا به حال توقف کرده اید تا قهوه صبح را تجربه کنید یا از زیبایی غروب خورشید در راه بازگشت از محل کار به خانه لذت ببرید؟ یا اینها فقط چیزهایی هستند که در اطراف شما اتفاق می افتد در حالی که شما از نظر ذهنی در جای دیگری هستید؟

اگر روال روزانه شما بیشتر از ایجاد خاطره در مورد علامت گذاری است، ممکن است وقت آن رسیده که با این عادت خداحافظی کنید .

با درگیر شدن آگاهانه با محیط اطراف و زندگی در زمان حال، جرقه را به زندگی خود بازگردانید. 

 نادیده گرفتن علایق

عکاسی، نقاشی، نواختن گیتار، یا شاید فقط خواندن یک کتاب خوب یا نوشتن احساسات فراموش شده هستند.

اگر نمی توانید آخرین باری را که کاری را صرفاً به خاطر دوست داشتن آن انجام دادید، به یاد بیاورید، زمان خداحافظی با این عادت فرا رسیده است.

تلاش آگاهانه ای برای احیای مجدد آن احساسات انجام دهید و تماشا کنید که چگونه حس هدف و تحقق را در زندگی شما باز می گرداند.

 بی توجهی به مراقبت از خود

باید با این عادت مضر خداحافظی کرد و یاد گرفت که خود را در اولویت قرار داد. 

اگر در شلوغی زندگی از مراقبت از خود غافل هستید، وقت آن رسیده که عادت های خود را مجدداً ارزیابی کنید. مراقبت از بدن و ذهن خود که لایق آن هستند می تواند در سفر شما به سمت احساس رضایت واقعی تغییر کند .

برده دستگاه های دیجیتال 

آیا می دانستید که مردم ایالات متحده به طور متوسط ​​روزانه 96 بار گوشی خود را چک می کنند ؟ یعنی هر 10 دقیقه یک بار!

خداحافظی با این عادت آسان نیست، اما لازم است. با تعیین حد و مرز شروع کنید. بدون دستگاه در طول وعده های غذایی، خاموش کردن اعلان ها بعد از ساعات کاری و اختصاص زمان برای سم زدایی دیجیتال.

اگر دائماً به دستگاه‌های دیجیتال خود متصل هستید، ممکن است زمان آن رسیده که در این عادت تجدید نظر کنید. زمان کمتر از صفحه نمایش می‌تواند منجر به زمان بیشتری برای فعالیت‌های معنادار شود که به احساس رضایت بیشتر کمک می‌کند.

هرگز نه نگویید

اگر مدام به بهای رفاه خود بله می گویید، وقت آن است که با این عادت خداحافظی کنید .

یادگیری تعیین حد و مرز و اولویت بندی نیازهایتان خودخواهانه نیست، بلکه برای یافتن رضایت واقعی در زندگی ضروری است.

 نادیده گرفتن شکرگزاری

در شلوغی زندگی، به راحتی می توان به جای آنچه که درست است، روی اشتباه تمرکز کرد.

اگر همیشه به جای چیزهایی که دارید روی چیزهایی که کمبود دارید تمرکز می کنید، ممکن است وقت آن رسیده که با این عادت خداحافظی کنید . تمرین قدردانی می تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و رضایت بیشتری را به زندگی شما وارد کند.

 تعقیب کمال

کمال - تله ای است که همه ما در مقطعی در آن گرفتار می شویم.

اگر همیشه برای رسیدن به کمال تلاش می کنید، شاید وقت آن رسیده که با این عادت خداحافظی کنید. معایب خود را در آغوش بگیرید، پیشرفت خود را جشن بگیرید، و به یاد داشته باشید - شما همانقدر که هستید کافی هستید.

نادیده گرفتن رشد شخصی

اگر احساس عدم تحقق و راکد بودن می کنید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با این عادت خداحافظی کنید. رشد شخصی را در آغوش بگیرید و تماشا کنید که زندگی شما غنی تر و کامل تر می شود.

این طبیعت انسان است که عادت کند. آنها راحتی، روتین و قابل پیش بینی را برای ما فراهم می کنند. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی این عادت‌ها مانع ما می‌شوند؟

رهایی از چنین عادت هایی ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما برای پذیرفتن یک زندگی با رضایت و شادی واقعی بسیار مهم است. به یاد داشته باشید، این یک سفر است، نه یک مقصد. اشکالی ندارد که قدم های کوچک بردارید، زمین بخورید و دوباره بلند شوید.

با نگاه کردن به درون شروع کنید. آیا با خلبان خودکار زندگی می کنید؟ نادیده گرفتن علایق؟ بی توجهی به مراقبت از خود؟ اگر هر یک از اینها آشنا به نظر می رسد، وقت آن است که تغییری ایجاد کنید.

تمرین ذهن آگاهی می تواند ابزار قدرتمندی در این تحول باشد. به شما امکان می دهد تا از عادت های خود آگاه تر شوید، درک کنید که چرا آنها وجود دارند و چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارند.

بنابراین، ادامه دهید و با آن عادت های قدیمی خداحافظی کنید. فضا را برای چیزهای جدیدی باز کنید که روح شما را پرورش می دهند و شما را به سوی تحقق می برند.

تغییر ممکن است در ابتدا ناراحت کننده باشد، اما تنها راه رشد است و چه کسی می داند؟ این می تواند آغاز پربارترین سفری باشد که تا به حال آغاز کرده اید سفری برای یافتن خود واقعی خود و داشتن یک زندگی رضایت بخش. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان