سمعک و آلزایمر با هم رابطه دارند!

خط سلامت: شنوایی و حافظه فرآیندهای مغزی جداگانه اما به شدت مرتبط با یکدیگر هستند که به کنترل عملکرد و ارتباطات روزانه افراد کمک می کنند.

سمعک و آلزایمر با هم رابطه دارند!

سمعک خطر زوال شناختی و آلزایمر را به نصف کاهش می دهد.

به گزارش خط سلامت بر اساس تحقیقات اخیر، استفاده از سمعک می تواند زوال شناختی را در افراد مسن کم شنوایی که در معرض خطر مشکلات حافظه و تفکر نیز هستند، کند کند.

یک کارآزمایی بالینی بزرگ نشان داد برای افراد مسن در معرض خطر مشکلات شناختی، استفاده از سمعک به مدت سه سال میزان زوال شناختی آنها را به نصف کاهش می دهد.

در حالی که تحقیقات قبلی نشان داده است از دست دادن شنوایی خطری برای ابتلا به آلزایمر و زوال عقل است ، مطالعه سالمندی و ارزیابی سلامت شناختی در سالمندان (ACHIEVE) اولین کارآزمایی بالینی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده برای ارزیابی تأثیر مداخله با سمعک بود. نتایج این مطالعه در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر گزارش شد و به طور همزمان در The Lancet منتشر شد .

دکتر دیوید ناپمن، متخصص مغز و اعصاب و محقق مشترک مطالعه می گوید این مطالعه مزایای مثبتی را در به تاخیر انداختن زوال شناختی برای افراد تقریباً 75 ساله و بالاتر با کم شنوایی نشان می دهد.

 

سمعک آلزایمر  را تا 48 درصد کند می کند

 

دکتر ناپمن اشاره می کند سمعک کیفیت زندگی افراد مبتلا به کم شنوایی را در هر سنی بهبود می بخشد.

کم شنوایی یک ناتوانی است که کیفیت زندگی آنها را مختل می کند، و آنها باید در مورد دریافت سمعک فکر کنند که اگر در زندگی روزمره آنها مفید باشد، صرف نظر از این که آیا این مزیت طولانی مدت اضافی برای به تاخیر انداختن زوال شناختی دارد یا خیر.

دکتر ناپمن می گوید شنوایی و حافظه فرآیندهای مغزی جداگانه اما به شدت مرتبط با یکدیگر هستند که به کنترل عملکرد و ارتباطات روزانه افراد کمک می کنند.

او می‌گوید: اگر حرف‌های شما را کاملاً نمی‌شنوم، اما حافظه خوبی دارم، شاید بتوانم آن را در ذهنم پخش کنم و آن را بفهمم، زیرا حافظه کوتاه‌مدت سالمی دارم. از سوی دیگر، اگر حافظه کوتاه‌مدت ضعیفی داشته باشم و شنوایی‌ام به خوبی نباشد، این عملکرد از بین می‌رود.

به گفته محققان تقریبا دو سوم بزرگسالان بالای 60 سال کم شنوایی دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان