سن جهانی ابتلا به افسرگی اعلام شد / افسرده های دنیا بیشتر در این سن قرار دارند!

خط سلامت: افسردگی با سن رابطه دارد این پژوهشی است که متخصصان روانشناس در دنیا به آن پی برده اند. آنها می گویند وارد دهه چهارم ززندگی شدید حواس تان را باید جمع کنید.

سن جهانی ابتلا به افسرگی اعلام شد / افسرده های دنیا بیشتر در این سن قرار دارند!

افسردگی بر خلاف نظر اغلب ایرانی ها که سرماخوردگی روانی نام گرفته است در دنیا بسیار مورد توجه است.

به گزارش خط سلامت افسردگی در بیماری های روانی عامل اصلی به شمار می رود و باعث بروز مشکلات شدید بعدی و بیماری های روانی می شود.

مطالعه روی 2 میلیون نفر از 80 کشور مختلف، یک الگوی ثابت قابل‌توجه را در جهان نشان می‌دهد. نتایج این مطالعه نشان داد خطر ابتلا به افسردگی در افراد جوان‌ و سالخورده در کمترین حد خود قرار دارد؛ در حالی که هم برای مردان و هم برای زنان، در میانسالی بیشترین احتمال ابتلا به افسردگی وجود دارد.

ناخشنودی از زندگی و افسردگی

میزان افسردگی در زنان آمریکایی در 40 سالگی و در مردان آمریکایی در سن 50 سالگی به اوج می‌رسد. نتایج آخرین پژوهش‌ها نشان داده بود ناخشنودی از زندگی و افسردگی در طول زندگی به طور نسبی ثابت می‌ماند.

پروفسور اندرو آزوالد از دانشگاه وارویک، در این باره می‌گوید: این اتفاق برای همه می‌افتد: چه مردان و چه زنان، چه مجردها و چه متاهل‌ها، چه پولدارها و چه فقیرها و چه کسانی که فرزند دارند یا ندارند. به گفته او دلیل این که میانسالی سن جهانی آسیب‌پذیری نسبت به افسردگی است، هنوز روشن نیست.

40 سالگی شروعی تازه برای زندگی است، همین فراز و نشیب های تازه باعث می شود که فرد به لحاظ روانی تحت فشار قرار گیرد. مطالعات نشان می‌دهد در 44 سالگی افراد بیش از هر سن دیگری در معرض افسردگی قرار دارند.

شکر گزاری و افسردگی

با این حال پروفسور آزوالد می‌گوید: یک احتمال این است که افراد یاد می‌گیرند با توانایی‌ها و ضعف‌های شان کنار بیایند و در میانه زندگی ناچار می‌شوند خواسته‌های دست‌نیافتنی‌شان را سرکوب کنند. احتمال دیگر این است که نوعی فرآیند مقایسه‌ای در محل کار اتفاق می‌افتد. افراد می‌بینند مرگ به سراغ کسانی می‌آید که از نظر سنی به آنها نزدیک هستند. به همین خاطر آن‌ها ارزش بیشتری برای سال‌های باقی‌مانده عمرشان قائل می‌شوند. احتمالاً مردم در این سن یاد می‌گیرند نعمت‌هایی که از آن‌ها برخوردارند را بشمارند.

پروفسور آزوالد می‌گوید: کاهش سلامت ذهنی و شادی، به‌تدریج از راه می‌رسد نه ناگهانی و در یک سن خاص.

خارج شدن از افسردگی

دکتر آزوالد می‌گوید: خوشبختانه تحقیقات نشان می دهد اگر کسی در سن 70سالگی هنوز از نظر جسمی متناسب و سالم باشد، تقریبا به اندازه یک 20 ساله، شاد و از نظر ذهنی سالم است. احتمالاً پی‌بردن به این که این احساسات و افسردگی‌ها در میانسالی کاملاً طبیعی هستند، به افراد کمک می کند که این دوران را بهتر بگذرانند.

دکتر مارجوری والس، مدیر اجرائی یک موسسه سلامت روان می‌گوید: این مطالعه سوال‌های جالبی درباره فرآیندهایی که منجر به افسردگی در میانسالی می‌شوند، مطرح می‌کند. به علاوه این که نشان می‌دهد چقدر این تجربه در همه جهان مشترک است.

  افسردگی چالش‌ برانگیز

دکتر والس می‌گوید: افسردگی حالتی پیچیده و چالش‌ برانگیز است با این که از هر 10 نفر یک نفر در طول زندگی‌ با افسردگی شدید دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما به‌سختی می‌توان این حالت را درک کرد.

دکتر اندی بل - روانشناس-  می‌گوید: مشکلات روانی بسیار شایع و فراگیر هستند، اما او تاکید می‌کند این مشکلات می‌توانند در هر زمانی از زندگی خود را نشان دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان