معنای پنهان 5 نوع گریه/ نوزادان با گریه حرف می زنند!

خط سلامت: گریه نوزاد و کودک به چند منظور است. بر اساس پژوهش های صورت گرفته معانی مختلفی دارد و او در حقیقت مانند علائم مرس به شما پیام های متفاوتی از نیازهایش را مبادله می کند.

معنای پنهان 5 نوع گریه/ نوزادان با گریه حرف می زنند!

  گریه نوزاد و کودک و نوزاد چه معانی را دارد و از کجا می توان به مفاهیم آن پی برد.

به گزارش خط سلامت در اینجا مفصلا به معانی هر گریه کودک می پردازیم. دیدن گریه کودک تان به صورت روزانه و ندانستن علت آن می تواند برای هر والدی ناراحت کننده باشد.

چهار نوع مختلف گریه، چرایی گریه نوزادان در وهله اول، مراحل مختلف گریه نوزاد بر اساس سن و در نهایت، مهمتر از همه، نحوه آرام کردن کودک در حال گریه را توضیح می دهیم . 

چرا نوزادان گریه می کنند؟

دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد، اما در درجه اول، کودک به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با شما گریه می کند. آنها ممکن است ناراحت، گرسنه، خسته یا حتی تنها باشند. یادگیری اینکه انواع مختلف گریه آنها چه می گویند برای کمک به آرام شدن آنها کلیدی است . هرچه با معنای گریه کودک بیشتر آشنا شوید، بهتر می توانید پاسخ دهید و در نهایت منجر به گریه کمتر می شود.

اگرچه به طور بالقوه تعداد نامحدودی از دلایل گریه وجود دارد، آنها معمولاً در یکی از پنج دسته کلی قرار می گیرند: گرسنه، ناراحت، بیش از حد تحریک شده، بیش از حد خسته و دردناک.

انواع گریه نوزادان 

همانطور که بزرگسالان هنگام صحبت کردن صداهای متفاوتی دارند، گریه های کودکان نیز همین گونه است.

گرسنه

وقتی کوچولوی شما گرسنه است، حتما به شما اطلاع خواهد داد. گریه آنها با ناله شروع می شود، سپس صدا اوج می گیرد. این گریه گرسنگی راه آنها برای گفتن من گرسنه ام است! هنگامی که شروع به غذا دادن به آنها می کنید، معمولاً ساکت می شوند. 

 ناراحت

گریه های بلندی که به نظر ناراحت هستند. اول از همه چک کردن پوشک را انجام دهید. اگر مشکل این نیست، ممکن است از چیزی مانند صدای بلند یا غریبه ترسیده باشد. یا ممکن است ناامید باشد، مثلاً از افتادن اسباب‌بازی‌ روی زمین ناراضی باشند، یا در یک پتو گیر کرده باشد

. گریه های ناراحت کننده نیز می تواند به سادگی به این دلیل باشد که کودک بی حوصله یا تنها است. 

بیش از حد تحریک شده یا بیش از حد خسته

همه ما محدودیت هایی داریم کودک شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر بیش از حد در اطراف آنها سر و صدا وجود داشته باشد، مانند سر و صدای زیاد، فعالیت یا حرکات متعدد، ممکن است گریه کند تا تنش ایجاد شده را از بین ببرد. به زبان ساده آنها اذیت می شوند. سعی کنید هر چیزی را که بیش از حد تحریک کننده است کاهش دهید تا به آرامش آنها کمک کنید.

به همین ترتیب یک کودک خسته می تواند یک نوزاد بداخلاق باشد و نوزادان به خواب زیادی نیاز دارند  14 تا 17 ساعت در روز در سه ماه اول و 12 تا 15 ساعت در هشت ماه آینده. گاهی اوقات چرت زدن خوب کار را انجام می دهد. 

 درد

گریه های درد یا ناراحتی با صدای بلند و شدید شروع می شود و به دنبال آن گریه بسیار بلند می آید. آنها می توانند سخت ترین نوع گریه باشند. ممکن است متوجه تغییری در رفتار، حرکات یا بیان کودک خود شوید و او ممکن است غرغر کند یا نفس خود را حبس کند. اغلب، این نوع گریه ها به دلیل دندان درآوردن، بثورات پوشک، یبوست یا چیزی مزاحم در محیط ایجاد می شود. 

گریه نوزاد

صدای کودک برای گوش دادن

ممکن است شنیده باشید که کودک کوچک تان صداهای "هه" می دهد. اما آیا می دانستید که ممکن است بتوانید آن را نیز رمزگشایی کنید؟ به گفته Dunstan Baby Language ، پنج زبان کودک وجود دارد.

  1. "Eairh" می گوید آنها در حال تلاش برای عبور گاز هستند.
  2. صداهای «اِه» معمولاً با آروغ همراه هستند.
  3. آوازهای "نه" نشان می دهد آنها گرسنه هستند.
  4. "اوه" ممکن است با یا بدون خمیازه بیاید و نشان دهد آنها خواب آلود هستند.
  5. "هه" ممکن است به این معنی باشد چیزی باعث ناراحتی آنها می شود.

مراحل گریه کردن چیست؟

بسته شادی شما از بدو تولد با جهان سازگار می شود و این می تواند یک جاده پر دست انداز باشد. تقریباً از زمانی که آنها دو هفته ای هستند تا سه یا چهار ماهگی می تواند دردناک ترین دوره  باشد. در طول این مدت، آنها به تدریج گریه بیشتری می کنند که در حدود شش تا هشت هفته به اوج خود می رسد. آنها می توانند تا حدود سه تا شش ماهگی پر سر و صدا و پر سر و صدا باشند و به طور متوسط ​​سه ساعت در روز گریه کنند. همچنین این زمانی است که به ویژه مهم است که در صورت امکان استراحت کنید.

اگرچه ممکن است آرام کردن آنها دشوار باشد، اما مطمئن باشید، دفعات گریه های کودک باید پس از عبور از این تکه خشن شروع به کاهش کند و خوشبختانه، پس از شش ماه اول، آنها به طرق مختلف با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. ممکن است متوجه شوید آنها صداها و حرکات شما را تقلید می کنند.

در 8 یا 9 ماهگی، آنها به روشی جدید گریه خواهند کرد: صداهای سیمی را با هم. در 10 یا 11 ماهگی، آنها ممکن است شروع کنند به چیزهایی که می خواهند اشاره کنند. حتی ممکن است اولین "مامان" یا "بابا" آنها را در 12 تا 14 ماهگی بشنوید.

چگونه یک کودک گریان را آرام کنیم

چه بتوانید علت گریه نوزادتان را مشخص کنید یا نه، اشکالی ندارد. 

سعی کنید آنها را قنداق کنید، آنها را نزدیک خود نگه دارید و به آرامی آنها را تکان دهید. لالایی بخوانید یا آهنگی را به آرامی زمزمه کنید. نویز سفید نیز می تواند کمک کننده باشد. سوار شدن در ماشین ممکن است به آرامش آنها کمک کند و هرگز قدرت حواس پرتی را فراموش نکنید. چهره های خنده دار یا یک اسباب بازی براق ممکن است کمک کند.

اگر کودک شما گریه اش را متوقف نمی کند، او را در جایی امن، مانند گهواره اش، بگذارید و چند دقیقه فرصت دهید . یا از کسی که به او اعتماد دارید کمک بخواهید. کودک شما نسبت به احساسات مثبت و منفی شما بسیار حساس است. اگر آنها احساس کنند که شما ناراحت هستید، وضعیت تشدید می شود و آرام کردن آنها دشوارتر خواهد بود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان