بهترین مواد غذایی در فصل امتحانات + با این مواد غذایی حافظه تان را شارژ کنید

خط سلامت: خوردن مفصل صبحانه ای که شامل نان ،‌پنیر،‌گردو و شیر است به دانش آموزان کمک می کند تا حافظه خوبی را برای یادگیری درس ها داشته باشند.

بهترین مواد غذایی در فصل امتحانات + با این مواد غذایی حافظه تان را شارژ کنید

 

دانش آموزان باید در زمان امتحانات مصرف سه وعده غذایی را رعایت کنند .

به گزارش خط سلامت آن دسته از دانش آموزانی که دارای اضافه وزن نیستند می توانند در وعده صبحانه خامه ، عسل و شیر را جایگزین کنند . توصیه می شود شیر حتما به عنوان یک ماده غذایی مورد مصرف قرار گیرد زیرا باعث آرامش می شود.

مواد غذایی برای تقویت حافظه در امتحانات 

در وعده ناهار و شام بهتر است گوشت،‌ مرغ و ماهی مصرف شود به ویژه مصرف ماهی را باید جدی تر گرفت زیرا ماهی منبع اصلی آهن به شمار می رود دانش آموزانی که دچار کم خونی و فقر آهن هستند معمولا بی حوصله بوده و این کمبود باعث از دست دادن تمرکزشان می شود.

سبزیجات در فصل امتحانات

مصرف سبزی خوردن و یا سالاد همراه با غذا و خوردن میوه بعد از غذا به جذب آهن کمک می کند . اما در فصل امتحانات از مصرف چای و قهوه باید اجتناب کرد چای جذب آهن را کاهش می دهد . مصرف ماهی به دلیل نوع روغنی که دارد به ایجاد آرامش دانش آموزان کمک می کند و در کاهش استرس نفش دارد.چنانچه طعم و بوی ماهی را دوست ندارند و نمی توانند در وعده غذایی خود ماهی مصرف کنند برای تامین مواد مغذی بهتر است از کپسول های روغن ماهی و یا امگا3 هنگام شب بعد از وعده شام استفاده کنند تا استرس و اضطراب شان کنترل شود.روغن ماهی و امگا 3 علاوه بر کاهش استرس به تمرکز دانش آموزان نیز کمک می کند..

بنابراین یکی از سه رکن اصلی در برنامه غذایی ، رعایت مصرف سه وعده غذایی است و عامل مهم دیگر مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم است که مانع از پوکی استخوان دانش آموز می شود و کلسیم مورد نیاز برای رشد فرد را نیز فراهم می کند کلسیم و تریپتوفان موجود در شیر باعث ایجاد آرامش می شود بنابراین بهتر است هنگام خواب در شب امتحان یک لیوان شیر ولرم بنوشند .

همچنین توصیه می شود برای کاهش استرس در شب امتحان از مصرف غذاهای فست فود، تند  وفلفلی ، ترش و تحریک کننده دوری کنند از این رو اگر برنامه غذایی متعادل باشد آرامش و تمرکز حفظ می شود مصرف غذاهای تند ،‌پرچرب با سس زیاد که بسیار سنگین و پر کالری هستند مانع تمرکز شده و دانش آموزانی که بیشتر به این مواد غذایی توجه می کنند به دلیل عدم تمرکز در شب  امتحان از پیشرفت و موفقیت فاصله می گیرند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان