ویتامین های مورد نیاز زنان بر اساس سن

خط سلامت: زنان با ورود به دهه پنجم زندگی به ویتامین‌ها و مکمل‌ها نیاز دارند. حداقل نیمی از زنان در سن 65 سالگی و بالاتر باید روزانه ویتامین مصرف کنند.

ویتامین های مورد نیاز زنان بر اساس سن

اکثر زنان باید ویتامین‌ها و مکمل‌ها و مواد مغذی را در رژیم غذایی خود گنجانده تا با دریافت مواد مغذی در مواقع بیماری بهبودی حاصل کنند.

به گزارش خط سلامت کارشناسان علوم تغذیه و سلامت توصیه می‌کنند افراد مسن‌تر به مقدار بیشتری ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند. مکمل‌ها نه تنها روند پیری را به تعویق نمی‌اندازند بلکه از آسیب‌هایی که به بدن می‌رسد جلوگیری می‌کنند. از این رو داشتن یک رژیم غذایی مناسب بهترین راه برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز است.

زنان میانسال و ویتامین‌های ضروری

زنان میانسال ممکن است با کاهش اشتها روبه‌رو باشند. مطالعات انجام شده در 12 سال گذشته روی مکمل‌های غذایی زنان مسن نشان داد زنان میانسال باید در روز دو عدد قرص مولتی ویتامین مصرف کنند و آنها نسبت به زنان جوان‌تر می‌بایست از میزان بیشتری ویتامین، ریبوفلاوین و یناسین استفاده کنند.

ویتامین‌های 50 سال به بالا

از این رو زنانی که بیشتر از پنجاه سال دارند نیاز بیشتری به ویتامین 6B، 12B و فولات دارند.

همچنین زنان مسن‌تر باید با توجه به سن‌شان ویتامین C مصرف کنند.

یائسگی و ویتامین ها 

در برخی تحقیقات بررسی شده است که آن‌ دسته از زنانی که به سن یائسگی نزدیک‌تر می‌شوند باید از مکمل‌های ویتامین D در اندازه‌های 800 تا 1000 میلی‌گرمی در روز استفاده کنند تا به رفع علام یائسگی کمک کند.

البته باید خاطرنشان کرد مکمل‌ها برای زنانی که مبتلا به سرطان هستند توصیه نمی‌شود اما استفاده روزانه از مولتی ویتامین به کاهش خطر ابتلا به سرطان به طور متوسط کمک می‌کند. بدن برخی زنان مسن ممکن است فاقد کلسیم، ویتامین D، ویتامین 12B، پتاسیم و فیبر باشد از این رو به این گروه از زنان مصرف مکمل‌ها توصیه می‌شود اما برخی از زنان ممکن است نیاز جدی به این مواد مغذی نداشته باشند به همین علت ممکن است مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و مواد معدنی برایشان سمی و خطرناک باشد.

همواره تغییر در رژیم غذایی زنان مسن مشکل‌زا است و همیشه مصرف محصولات تازه حائز اهمیت است اما برخی از زنان مسن توانایی طبخ غذاهای تازه را ندارند و این مسأله باعث کاهش اشتها در آنان می‌شود.

در حالی که باید توجه ویژه‌ای به مصرف پتاسیم و فیبر داشته باشند. مصرف شیرغنی شده، ماست، گوشت بدون چربی، غلات غنی شده و برخی از ماهی‌ها و غذاهای دریایی ویتامین 12B بدن را افزایش می‌دهد. زنان سالمند میوه‌ها و سبزی‌جات را نیز باید در اولویت قرار دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان