7 تکنیک برای کاهش دعوا و بحث های زن و شوهری

خط سلامت: در ازدواج همیشه تعارضاتی وجود دارد و زوج باید سعی کنند با یادگیری مهارت هایی این تعارضات را تا حد امکان کاهش داده و برای حل مشکلات تلاش کنند.

7 تکنیک برای کاهش دعوا و بحث های زن و شوهری

زن و شوهر  وقتی حس کردند در حال ورود به موقعیت دعوا، مشاجره و تنش و درگیری هستند، سعی کنند از این فضا دور شوند.

به گزارش خط سلامت در زیر 7 راه برای حل مشکلات زوج و جلوگیری از دعوا و بحث با همسر آورده شده است.

مشاجره و گذشت

زوجین مجبور نیستند در موقعیت مشاجره باقی بمانند. البته این روش را وقتی اعمال کنند که از حرف زدن نتیجه‌ ای نگرفتند، نه اینکه در ابتدای کار فورا صحنه را ترک کنند. ببینند همسر می‌ خواهد حرف‌های او را بشنوند یا اینکه بحث سر یک موضوع بی ‌اهمیت است. اگر مورد دوم در حال اتفاق افتادن است، سریع صحنه را ترک کنند.

کنترل احساسات

در هنگام دعوا و بحث فرد مقابل همسر است نه دشمن و قرار است بعد از تمام شدن بحث‌ دوباره با هم زندگی کنند. پس از بیان حرف‌ های تلخ و نیش و کنایه خود داری کنند. سعی کنند تن صدا را در طول بحث پایین بیاورند و به حرف‌ های همسر گوش دهند. همین که همسراین وضعیت را ببیند، باعث آرامش می‌ شود و از تنش جلوگیری می‌ شود.

همه چیز را به خود نگیرند

اگر می‌ خواهند به دام دعوا و بحث‌ های بیهوده با همسرتان نیفتند، پس همه کارهای همسر را به خود مربوط ندانند. البته این به معنی فرصت دادن به همسر برای انجام هر کاری نیست، بلکه فقط بدانند همه کارهای همسر برای آزار دادن یا شکنجه روحی آنها نیست..

 تکنیک برای آرام کردن همسر

اگر همسر بسیار عصبانی است و فرد مقابل نمی ‌تواند به هر دلیلی صحنه را ترک کند، از تکنیک آینه استفاده کند. همان طور که در مقابل آینه آرام و ساکت قرار می‌ گیرد، در برابر همسر هم این گونه باشد و فقط حرف ‌های او را تایید کند. هر گونه بحث و یاد آوری گذشته یا نیش و کنایه آتش خشم او را چند برابر می‌ کند. حتی اگر حق با همسر نیست باز فقط در این شرایط شنونده باشد.

جوانب دیگر

وقتی وارد دعوا یا بحث با همسر می‌ شوند، یعنی دو دیدگاه متفاوت درباره یک موضوع دارند. بهتر است به همدیگر فرصت دهند و از همسردرباره اینکه از چه منظری به موضوع نگاه می‌ کند، سوال کنند. دلایل او را بشنوند و در این باره صحبت کنند. حتی از شخص سوم یا چهارم بخواهند در این باره نظر بی‌ طرفانه خود را اعلام کند و بگوید بهترین تصمیم و نگاه درباره یک مسئله چیست.

عذر خواهی

اگر متوجه شدند نظر یا تصمیم گیری‌ آنها در مورد یک مسئله اشتباه بوده، آن را به سادگی با همسر مطرح کنند و از او عذر خواهی کنند. مسئولیت رفتار اشتباه خود را بپذیرند و با عذرخواهی این سنت را در خانه‌ پایه گذاری کنند. به این ترتیب هم تنش‌ های خود و همسر کم خواهد شد، هم همسرهرگاه دچار اشتباه شود برای عذر خواهی پیش قدم خواهد شد.

مشورت

گاهی به خاطر حل مسائل فرزندان میان همسران مشاجره و دعوا پیش می ‌آید. والدین برای رسیدن به یک برنامه و قانون مشترک برای فرزندان به توافق نمی رسند و در نتیجه حس می‌ کنند قدرت آنها در خانه تضعیف شده و در مقابل فرزندان خوار و خفیف شده‌ اند. برای اینکه بر سر حل چنین مسائلی به مشکل نخورند با همسر مشورت کنند و با رضایت او تصمیم گیری کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان