همدلی زنان بیشتر است یا مردان؟

خط سلامت: همدلی زنان در ۵۷ کشور دنیا بهتر از مردان بوده است. این نشان می دهد زنان به لحاظ شناختی از مردان همدل تر هستند.

همدلی زنان بیشتر است یا مردان؟

بخش اساسی از تعامل و ارتباطات اجتماعی انسان شامل قرار دادن خود به جای دیگران، برای تصور افکار و احساسات شخص دیگر است. این به عنوان "نظریه ذهن" یا " همدلی شناختی " شناخته می شود.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید روی بیش از 300000 نفر در 57 کشورنشان می دهد زنان به طور متوسط ​​نسبت به مردان همدل تر هستند. در تمام گروه‌های سنی و بیشتر ملیت‌ها، زنان در آزمون‌های همدلی شناختی یا «نظریه ذهن» نسبت به مردان امتیاز بیشتری کسب می‌کنند. این مطالعه بزرگترین مطالعه نظریه ذهن یا همدلی تا به امروز است.

مطالعه جدید روی بیش از 300000 نفر در 57 کشور نشان می دهد زنان به طور متوسط ​​بهتر از مردان در قرار دادن خود به جای دیگران و تصور آنچه که طرف مقابل فکر می کند یا احساس می کند، هستند.

محققان دریافتند زنان به طور متوسط ​​در آزمون پرکاربرد «خواندن ذهن در چشم» که «تئوری ذهن» (هم‌چنین به عنوان «همدلی شناختی» نیز شناخته می‌شود) امتیاز بیشتری کسب می‌کنند. این یافته در تمام سنین و بیشتر کشورها مشاهده شد.

 

همدلی شناختی در زنان یا مردان؟

برای دهه ها، محققان توسعه نظریه ذهن، از نوزادی تا پیری را مورد مطالعه قرار داده اند. یکی از پرکاربردترین تست‌هایی که با آن می‌توان تئوری ذهن را مطالعه کرد، تست «خواندن ذهن در چشم» (یا به اختصار تست چشم) است که از شرکت‌کنندگان می‌خواهد انتخاب کنند که کدام کلمه بهترین توصیف کننده چیستی شخص در عکس است.

تست چشم

تست چشم برای اولین بار در سال 1997 توسط پروفسور سر سیمون بارون کوهن و تیم تحقیقاتی او در کمبریج توسعه یافت و در سال 2001 مورد بازنگری قرار گرفت و به یک ارزیابی کاملاً تثبیت شده از نظریه ذهن تبدیل شد. این به عنوان یکی از دو تست توصیه شده برای اندازه گیری تفاوت های فردی در "درک حالات روانی" توسط موسسه ملی سلامت روان در ایالات متحده ذکر شده است.

در طول دهه ها، بسیاری از مطالعات تحقیقاتی مستقل نشان داده اند زنان به طور متوسط ​​در آزمون های تئوری ذهن نمرات بالاتری نسبت به مردان دارند. با این حال، بیشتر این مطالعات به نمونه‌های نسبتاً کوچک، بدون تنوع زیادی از نظر جغرافیا، فرهنگ و یا سن محدود می‌شدند.

نتایج نشان داد در بین 57 کشور، زنان به طور متوسط ​​در تست چشم نمره قابل توجهی بالاتر از مردان (در 36 کشور) یا مشابه مردان (در 21 کشور) کسب کردند. نکته مهم این است که هیچ کشوری وجود ندارد که در آن مردان به طور متوسط ​​نمره قابل توجهی بالاتر از زنان در تست چشم کسب کنند.

زنان از مردان همدل تر

دکتر دیوید ام. گرینبرگ، دانشمند اصلی این مطالعه، محقق زاکرمن در کمبریج، گفت: نتایج ما برخی از اولین شواهد را ارائه می‌کند که پدیده شناخته‌شده - که زنان در آن قرار دارند به طور متوسط ​​نسبت به مردان همدل تر است - در طیف وسیعی از کشورهای سراسر جهان وجود دارد. تنها با استفاده از مجموعه داده های بسیار بزرگ است که می توانیم این را با اطمینان بگوییم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان