این نوع بازی ذهن کودکان را خلاق می کند

خط سلامت: بازی موجب رشد مغزی و شناختی کودکان می شود و در زندگی کودکان نقش بسیار مهمی ایفا می کند، نظریه های بسیاری در رابطه با بازی وجود دارد که برخی از آن ها نشان می دهد، بازی صرفا برای سرگرمی نیست بلکه نکات فراوانی به کودکان می آموزد.

این نوع بازی ذهن کودکان را خلاق می کند

 در بازی وانمودی کودک یک چیز را جایگزین شی دیگر می کند، مثلا از یک تکه کاغذ بجای تختخواب برای عروسک خود استفاده می کنند.

به گزارش خط سلامت بازی های وانمودی، در رشد کودک اهمیت فراوانی دارند.

بازی های وانمودی را بشناسیم

در سن دو سالگی، اکثر کودکان می‌توانند بازی های وانمودی را آغاز کنند و دیدگاهی را اتخاذ کنند که با واقعیت سازگاری ندارد، مثلا یک تکه چوب را جایگزین اسب بالدار می کنند و ساعت ها به بازی می پردازند. آن ها وانمود می کنند فنجان پلاستیکی کوچکشان، مملو از نوشیدنی است و حتی تظاهر به خوردن چای می کنند و تمام مراحل یک مهمانی را گام به گام پیش می برند. نکته جالب این است که کودکان معمولاً وانمود کردن را با واقعیت اشتباه نمی گیرند و به خوبی درک می کنند که چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست.

فواید بازی های وانمودی

کودکان دو ساله مهارت‌های شناختی توسعه‌یافته‌ای در بازی وانمودی نشان می‌دهند، مانند توانایی تمایز بین خیال و واقعیت. به علاوه، بازی وانمودی یک پدیده اجتماعی است، چراکه کودکان در برخی موارد، وانمود می کنند که با دیگران بازی می کنند.

بازی های وانمودی به کودکان این امکان را می‌دهد که دیدگاه‌های مخالف با نظر خود را نیز مورد توجه قرار دهند. یافته‌ها نشان می‌دهند توجه به دیدگاه‌های مخالف، یکی از جنبه‌های مهم رشد شناختی و اجتماعی است که منجر به درک دیگران می شود؛ بنابراین می توان گفت توانایی درک دیدگاه‌ دیگران که برای شناخت اجتماعی و درک حالات ذهنی دیگران ضروری است، در مراحل اولیه کودکی شکل می گیرد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان