سیستم ایمنی چه نقشی بر افسرده شدن دارد؟

خط سلامت:محققان در واحد اپیدمیولوژی دانشگاه بریستول، ارتباط بین افسردگی و تغییر در تعداد چند نوع سلول ایمنی در خون را نشان دادند.

سیستم ایمنی چه نقشی بر افسرده شدن دارد؟

این یافته‌ها نشان می‌دهد تغییرات در اجزای مختلف سیستم ایمنی بدن - هم پاسخ ایمنی ذاتی و هم پاسخ ایمنی تطبیقی ​​- می‌تواند در ایجاد افسردگی نقش داشته باشد.

به گزارش خط سلامت تغییرات در اجزای مختلف سیستم ایمنی، هم پاسخ‌های ایمنی انطباقی و هم پاسخ‌های ایمنی ذاتی، ممکن است در ایجاد افسردگی در برخی افراد نقش داشته باشد.

 

افسردگی و سیستم ایمنی

 افسردگی در برخی افراد با پاسخ ایمنی مرتبط است.

محققان به طور سیستماتیک دو پایگاه داده را جست‌وجو کردند و داده‌ها را از 27 مقاله علمی منتشر شده جمع‌آوری کردند که تعداد 19 نوع سلول ایمنی مختلف را در بزرگسالان با و بدون تشخیص افسردگی مقایسه کردند. هر مطالعه با کیفیت بررسی شد و فقط مطالعات با کیفیت بالا وارد شدند.

تجزیه و تحلیل آنها روی 2277 فرد نشان داد تعداد هشت نوع مختلف سلول ایمنی، به عنوان مثال، سلول های B و سلول های T، در افسردگی در مقایسه با تعداد مشاهده شده در گروه مقایسه سالم بدون افسردگی، افزایش یافته است.

دکتر فولی گفت: حالا سؤال این است که آیا این تغییرات در سلول‌های ایمنی علت یا پیامد افسردگی است و ما امیدواریم در مطالعات آینده این موضوع را بررسی کنیم.

همچنین مهم است توجه داشته باشیم هر فردی با افزایش این نوع سلول های ایمنی دچار اختلال افسردگی می شود. در عوض، ما تفاوت‌هایی را که ممکن است بین بیماران مبتلا به افسردگی و افراد سالم که در نمونه ما گنجانده شده‌اند، در تعداد انواع سلول‌های ایمنی خاص آنها وجود داشته باشد، برجسته می‌کنیم.

درمان‌های افسردگی

درمان‌های کنونی افسردگی برای همه بیماران مؤثر نیست و ایمونوتراپی می‌تواند برای زیر گروهی از بیماران مفید باشد. هدف ما استفاده از این یافته‌ها برای هدایت بهتر انتخاب بیماران برای آزمایش‌های ایمونوتراپی آینده برای افسردگی با امید به کار در جهت مراقبت مؤثرتر و شخصی‌شده در سلامت روان است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان