بیدار شدن با صدای زنگ ساعت چه مشکلاتی را برای تان بوجود می آورد؟

خط سلامت: خواب خوب شبانه، عملکرد فرد را در طول روز بهبود می بخشد. پژوهش ها نشان داده است افرادی که صبح ها با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می شوند، معمولا در طول روز احساس خستگی بیشتری را تجربه می کنند.

بیدار شدن با صدای زنگ ساعت چه مشکلاتی را برای تان بوجود می آورد؟

خواب با کیفیت شبانه یکی از مهم ترین عوامل موثر بر افزایش بهره وری است. برخی پژوهش ها نشان داده است بین احساس خستگی و بیدار شدن از خواب با صدای زنگ ساعت رابطه وجود دارد.

به گزارش خط سلامت بیدار شدن با صدای زنگ ساعت، احساس خستگی در طول روز را افزایش می دهد. پژوهش ها نشان داده است افرادی که به طور طبیعی از خواب بیدار می‌شوند در طول روز احساس خستگی کمتری را تجربه می کنند.

خواب با کیفیت شبانه

خواب با کیفیت شبانه انرژی فرد را برای روز بعد افزایش می دهد. با این حال پژوهش ها نشان داده است علاوه بر کیفیت خواب شبانه، نحوه بیدار شدن از خواب نیز مهم است.  

به گفته پژوهشگران، کسانی که صبح‌ها با زنگ ساعت بیدار می‌شوند، نسبت به آن‌هایی که به طور طبیعی از خواب بیدار می‌شوند، خسته‌ترند.

این مطالعه که به قولی نخستین پژوهش علمی درباره چرت زدن است، نشان داد ۵۷ درصد کارمندان اداری تمام‌وقت در ایالات متحده آمریکا با صدای زنگ ساعت بیدار می شوند.

احساس خستگی

به گفته دانشمندان دانشگاه نوتردام در ایالات متحده آمریکا، استفاده از زنگ در مقایسه با بیدار شدن به طور طبیعی، باعث می‌شود فرد بیشتر احساس خمودگی کند؛ چون این کار چرخه طبیعی خواب را مختل می‌کند.

در مقابل، افرادی که به طور طبیعی و بدون زنگ بیدار شدند، بیشتر می‌خوابیدند و در طول روز کافئین کمتری می‌نوشیدند.

چه بعد از بیدار شدن چرت می‌زدند چه نه، به یک میزان می‌خوابیدند. آن‌ها که بدون استفاده از زنگ چرت می‌زدند، در طول روز کمتر چرت می‌زدند یا اظهار خستگی می‌کردند.

بیداری طبیعی

به گفته پژوهشگران، وقتی به طور طبیعی بیدار می‌شویم، بدن درست پیش از بیداری ما واکنش استرس نشان می‌دهد تا به ما هوشیاری بدهد. هورمون‌های گوناگونی که در خواب عمیق و درست پیش از بیداری در بدن به گردش در می‌آیند، نیز بر این امر تاثیرگذارند.

اما استفاده از زنگ برای بیدار شدن واکنش استرس طبیعی را که به هوشیاری فرد منجر می‌شود، دور می‌زند و چرخه خواب را مختل می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان