آخرین یافته دانشمندان برای افزایش هوش کودکان

خط سلامت: کودکان در سنین مختلف مراحل رشدی و روانی متفاوتی را طی می کنند که هر مرحله ویژگی های و نتایج خاصی را دارد. یک مطالعه جدید نقش لمس را در شناخت اولیه خود در میان کودکان نوپا نشان می دهد.

آخرین یافته دانشمندان برای افزایش هوش کودکان

کودکان نوپا به مرور یاد می گیرند خود را از محیط جدا بدانند و فردیت خود را پیدا کنند که این مسئله در بزرگسالی اهمیت زیادی دارد زیرا به رشد خودپنداره و اعتماد به نفس کمک می کند. 

به گزارش خط سلامت لمس کودکان نوپا در شناخت خود و ایجاد احساس فردیت نقش زیادی دارد.

کودکان و نقش لمس بر شناخت خود

کودکان برای اینکه خود را به عنوان فردی جدا بشناسند و عزت نفس پیدا کنند نیاز به لمس شدن دارند.  محققان با استفاده از دیسک های ارتعاشی برای تشویق نوزادان به لمس صورت خود دریافتند که این کودکان زودتر از همسالان خود خودآگاهی پیدا کردند. کودکان نوپا که از طریق دیسک های ارتعاشی مجبور به لمس صورت خود شدند، حدود دو ماه زودتر از آنچه که معمولاً انتظار می رفت، خود را در آینه تشخیص دادند. این مطالعه نشان می‌دهد که خودشناسی به جای اینکه یک توانایی ذاتی باشد، از فعالیت‌های خود هدایت‌شده ایجاد می‌شود.

این تحقیق پیامدهایی برای بهبود راهبردهای مداخله برای نوزادان با تأخیر در مهارت حرکتی دارد و بر اهمیت کاوش در بدن خود تأکید دارد.

اکثر نوزادان در حدود یک و نیم سالگی شروع به شناسایی خود در آینه می کنند. این نوع خودشناسی یک نقطه عطف مهم در رشد است و اکنون دانشمندان دانشگاه تگزاس در آستین یک محرک کلیدی برای آن کشف کرده اند: تجربیات لمس.

مطالعه جدید نشان داد نوزادانی که به آن ها گفته می شد صورت خود را لمس کنند، زودتر از آن هایی که این کار را نمی کردند، خود را تشخیص دادند.

کودکان از طریق فعالیت خودراهبر در حال توسعه خودآگاهی هستند.  در مرحله بعد، محققان کودکان را به سمت آینه چرخاندند و به تماشای آن‌ها پرداختند که آن ها برای لمس دیسک‌ها بالا می‌آیند.

محققان با قرار دادن دیسک‌های ارتعاشی کوچک روی پیشانی و گونه‌های کودکان نوپا در حدود ۱۴ ماهگی، قبل از سن معمولی که در آن خودشناسی اتفاق می‌افتد، شروع کردند. در پاسخ به ارتعاش، بچه ها بلند می شدند و دیسک را لمس می کردند. در مرحله بعد، محققان کودکان را به سمت آینه چرخاندند و به تماشای آن‌ها پرداختند که آن ها برای لمس دیسک‌ها بالا می‌آیند.

سپس محققان از کودکان خواستند تست استاندارد علامت آینه ای را برای تشخیص خود انجام دهند که در آن یک علامت کوچک از رنگ یا آرایش روی صورت هر کودک قرار می گرفت. اگر کودک در آینه نگاه می کرد و علامت روی صورت خود را لمس می کرد یا کلماتی مانند نام خود یا "من" را می گفت، خودشناسی نشان می داد.

محققان همچنین گروه کنترلی از کودکان را مشاهده کردند که با آینه‌ها و نه دیسک‌های ارتعاشی در معرض آزمایشگاه بودند. هر دو گروه در ابتدای مطالعه قابل مقایسه بودند و تا زمانی که خود را شناسایی کردند یا به 21 ماهگی رسیدند، ماهانه مشاهده می کردند.

کودکانی که بیشتر صورت خود را لمس می کردند، به طور متوسط ​​حدود دو ماه زودتر از زمانی که کودکان معمولاً برای اولین بار شروع به شناسایی خود در آینه می کردند، خود را در آینه تشخیص دادند.

این مطالعه این فرض قدیمی را به چالش می کشد که خودشناسی در اوایل کودکی به نوعی سختگیرانه است. برای مدت طولانی، دانشمندان بر این باور بودند که تشخیص زودهنگام در آینه، عملکرد داخلی مغز انسان و نزدیکترین خویشاوندان نخستی‌های ما است، در حالی که با تجربیات حسی یا حرکتی مرتبط است.

محققان گفتند که این یافته ها پیامدهایی برای مداخلات برای کودکان با تاخیر در رشد حرکتی دارد. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان