دانشمندان می گویند فقط چای بنوشید / برای مغز معجزه می کند

خط سلامت: چای به عنوان معجون ضد پیری شناخته شده است. خواص چای برای سلامتی در حیطه های مختلفی اثبات شده است اما شگفت انگیز ترین خواص که به تازگی کشف شده کمک به کاهش ابتلا به آلزایمر است.

دانشمندان می گویند فقط چای بنوشید / برای مغز معجزه می کند

چای به عنوان یک نوشیدنی آرام بخش و در عین حال انرژی زا در زمان های مختلف روز مصرف می شود و خواص آنتی اکسیدانی بالا و کافئین آن نیز بر محبوبیتش افزوده است.

به گزارش خط سلامت چای شدن خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. 

چای و آلزایمر

چای صرف نظر از نوع آن کمکی مهم به مغز می کند. در یک مطالعه پیشرفته، دانشمندان شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد استفاده از چای برای آلزایمر می‌تواند به شدت خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. طبق یک مطالعه در سال 2017 از دانشگاه ملی سنگاپور، نوشیدن چای به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می کند. 

 برای مطالعه آلزایمر بیش از 950 بزرگسال 55 ساله یا بالاتر را مورد بررسی قرار دادند و عادات نوشیدن چای آن ها را از سال 2003 تا 2005 مورد مطالعه قرار دادند. سپس، از سال 2006 تا 2010، محققان با مردان و زنان پیگیری کردند و عملکرد شناختی آن ها را با استفاده از همان روش ارزیابی کردند. 

محققان دریافتند افرادی که به طور منظم چای می‌نوشیدند، خطر ابتلا به اختلالات عصبی شناختی را تا 50 درصد کاهش دادند. و حتی تاثیرگذارتر، فواید محافظتی چای به ویژه برای افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آلزایمر بودند مؤثر بود . این گروه خطر ابتلا به اختلالات شناختی را تا 86 درصد کاهش داد به نظر می رسد، چای می تواند درمان طبیعی آلزایمر باشد .

به گفته محققان نوع چای برای کاهش خطر آلزایمر نیز مهم نیست، به شرط اینکه از برگ های چای دم کرده و به طور مداوم مصرف شود. 

تاثیر چای بر مغز

در حالی که چای برای آلزایمر یک خبر هیجان انگیز است، این فقط آخرین مدرکی است که نشان می دهد چای واقعاً برای محافظت از مغز شما کار می کند. چیزی که چای را بسیار خاص می کند برخی از ترکیبات موجود در آن است، مانند کاتچین ها و تافلاوین ها. این مواد سرشار از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی هستند که از مغز در برابر پیری محافظت می کند.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که تیانین و کافئین موجود در چای به مصرف کنندگان کمک می کند تا در محل کار بهتر عمل کنند. همچنین باعث افزایش خلاقیت و هوشیاری شد. کافئین به خوبی با L-theanine جفت می شود که یک آمینو اسید تقویت کننده آرامش است. در واقع این ترکیب در چای برای کاهش خستگی ذهنی و در عین حال افزایش هوشیاری و حافظه عمل می کند.

محققان در سال 2012 محققان کشف کردند که EGCG، یک ماده شیمیایی موجود در چای سبز در واقع حافظه را بهبود می بخشد. EGCG در واقع تولید سلول های پیش ساز عصبی را افزایش می دهد مغز می تواند آن ها را با نیازهای خود سازگار کند.   برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان