افرادی که این شغل ها را دارند آلزایمر نمی گیرند

خط سلامت: آلزایمر بیماری عصبی شایع در جهان است که عملکردهای مغزی افراد را مختل می کند و به سلول های عصبی آسیب وارد می کند. سرنخ های جدیدی برای ارتباط شغل با آلزایمر به دست آمده است.

افرادی که این شغل ها را دارند آلزایمر نمی گیرند

آلزایمر با نحوه تعاملات اجتماعی افراد مرتبط است. مشاغل خاصی می توانند از افراد در برابر بیماری آلزایمر محافظت کنند.

به گزارش خط سلامت سبک زندگی و انتخاب های روزمره  عامل  مهمی در ابتلا به آلزایمر می باشد .

آلزایمر و شغل

 یک مطالعه جدید نشان داد استفاده از یک رویکرد جامع و شخصی، از جمله رژیم غذایی غنی از  غذاهای مغزی  و سبک زندگی با استفاده از مزایای ورزش ،  علائم بیماری آلزایمر را معکوس می کند.   در آخرین شواهدی که در کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر در سال 2016 ارائه شد، محققان دریافتند افرادی که دارای تحصیلات رسمی و مشاغل پیچیده هستند به نظر می‌رسد در برابر آلزایمر مصون تر هستند، شاید به این دلیل که مغز آن ها درجات بالایی از "ذخایر شناختی" دارد و برای مقاومت در برابر آسیب‌ها مجهزتر است. با استفاده بیشتر از مغز در طول سال‌ها، ارتباطات بیشتری بین سلول‌های مغز ایجاد می‌شود و در مواقع آسیب‌دیدگی انعطاف‌پذیرتر هستند.  دانشمندان ذخیره شناختی را به عنوان توانایی مغز در حفظ عملکرد و در عین حال مقاومت در برابر آسیب سلولی و بافتی مغز تعریف می کنند.

به طور فزاینده ای روشن می شود علاوه بر جستجو برای درمان های دارویی، باید به عوامل سبک زندگی برای درمان بهتر و در نهایت پیشگیری از آلزایمر و سایر زوال عقل ها توجه شود. 

آلزایمر و ذخیره شناختی

برای بررسی ذخیره شناختی، محققان عادات غذایی، مشارکت اجتماعی و پیچیدگی شغلی 351 سالمند را بررسی کردند. دانشمندان می گویند بدترین زوال شناختی در افرادی که از رژیم غذایی سنتی غربی پیروی می کنند. این نوع رژیم غذایی سرشار از سیب زمینی، گوشت قرمز و فرآوری شده، شکر، نان سفید و غذاهای فرآوری شده است . 

در تحقیقات جداگانه، دانشمندان توانستند نشان دهند افرادی که با افراد کار می کنند - نه داده ها یا چیزها - می توانند آسیب های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر را بهتر تحمل کنند. آن ها همچنین عملکرد شناختی بهتری را حفظ کردند. افراد در این نقش ها عبارتند از معلمان، پزشکان و مددکاران اجتماعی. با این حال، همه انواع مشاغل شامل تعامل اجتماعی هستند. 

این یافته ها نشان می دهد شرکت کنندگان با پیچیدگی شغلی بالاتر می توانند آسیب شناسی مرتبط با آلزایمر و بیماری عروق مغزی را تحمل کنند و در سطح شناختی مشابه با همسالان خود عمل کنند. این ارتباط در درجه اول توسط کار با افراد انجام می شود، نه داده ها یا چیزها. این تحلیل‌ها بر اهمیت مشارکت اجتماعی در محیط کاری برای ایجاد انعطاف‌پذیری در برابر بیماری آلزایمر تأکید می‌کنند. 

چند توصیه برای پیشگیری از آلزایمر

بدن خود را درگیر کنید، خود اجتماعی خود را درگیر کنید. اگر بیشتر روز را پشت میز می نشینید، فعالیت های اجتماعی را در اوقات فراغت خود در نظر بگیرید. ورزش یا پیاده روی با گروهی از دوستان یک راه عالی برای ورزش  و مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری است.  انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند. هر چه بیشتر از هم دور شویم، بیشتر آسیب می بینیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان