روانشناسی شخصیت / شجاعت چه مزیت هایی دارد؟

خط سلامت: ترس این قدرت را دارد که شما را از حرکت به جلو، ریسک کردن و استفاده حداکثری از فرصت ها باز دارد. در همین حال، شجاع بودن این امکان را می دهد که شانس دنبال کردن رویاها و آنچه را که از زندگی می خواهید بدهد.

روانشناسی شخصیت / شجاعت چه مزیت هایی دارد؟

شجاعت این قدرت را می دهد که به دنبال چیزهایی باشید که مهم هستند. همچنین اعتماد به نفس را تقویت می کند و امکان می دهد به توانایی های خود ایمان داشته باشید. به همین ترتیب، مهم است که بدانید شجاعت فقدان ترس نیست.

به گزارش خط سلامت در واقع، احساس ترس سالم است، که باعث می شود خطرات را به درستی ارزیابی کنید. هرچه بیشتر بتوانید با ترس های خود روبرو شوید، پاسخ مبتنی بر ترس را با پاسخی شجاعانه جایگزین خواهید کرد.

مزایای دیگر شجاعت

اعتماد به نفس را تقویت کند.

در آغوش گرفتن شجاعت این امکان را می دهد که دنیا را از منظر دیگری ببینید.

شما را تبدیل به فردی قوی تر می کند و تجربیاتی را که در زندگی دارید گسترش می یابد.

احساس شجاعت بیشتر

چشم انداز سالم

ترسیدن چیز بدی نیست، به آن به عنوان فرصتی در مورد اینکه چه کسی هستید و چرا ممکن است از بیرون رفتن از منطقه امن خود ترس داشته باشید یا کمتر هیجان زده شوید، نگاه کنید. بیان ترس ها شما را ضعیف نمی کند. در عوض، شما را شجاع می کند. ترس های خود را بپذیرید.

نقاط قوت را شناسایی کنید

هنگامی که صحبت از زندگی پر از شجاعت می شود، کمک می کند با شناسایی آنچه در آن مهارت دارید و موفق بوده اید شروع کنید. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که نقاط قوت خود را می شناسند و توسعه می دهند، نه تنها احساس افسردگی کمتری می کنند، بلکه انعطاف پذیرتر نیز هستند.

استرس را کاهش دهید

اگر متوجه شدید که احساس خستگی، فرسودگی یا گرفتگی می کنید، به دنبال راه هایی برای کاهش استرس باشید. وقتی استرس دارید احساس شجاعت کردن سخت است.

اقدامات شجاعانه را جشن بگیرید

لازم نیست شجاعت را فریاد بزنید یا آن را در شبکه های اجتماعی بیان کنید،آنچه را که انجام داده اید یادداشت کنید و به خود اجازه دهید که در مورد آن احساس خوبی داشته باشید. حتی ممکن است بخواهید در مواقعی که احساس دلسردی می کنید زندگی تان فاقد شجاعت است، یک دفتر یادداشت از این تصدیقات کوچک داشته باشید تا در مورد آن فکر کنید. انجام این کار باعث می شود که درگیر افکار منفی نشوید.

شکست

شکست تجربه ای است که باید از آن استقبال کرد. به خود یادآوری کنید که شکست چیز بدی نیست، به خصوص اگر ریسک کرده اید یا از منطقه امن خود خارج شده اید.

به هر حال، شکست فرصتی برای رشد فرد است. این امکان را می دهد چیز جدیدی یاد بگیرید، مسیر را تغییر دهید و قوی شوید. و اگر به عنوان یک تجربه خوشایند به جای بدترین سناریو در نظر گرفته شود، شما را وادار می کند تا علی رغم خطرات موجود، چیزهای جدیدی را امتحان کنید.

وقتی صحبت از شجاعت به میان می آید، برای شروع یک زندگی شجاعانه هرگز دیر نیست. در واقع، شجاعت به سادگی یکی دیگر از ویژگی هایی است که با تلاش و تمرین می توان آن را توسعه داد. تنها چیزی که لازم است عزم راسخ برای شناخت ترس های خود و تمایل به انتخاب برای اقدام است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان