چه افرادی در تعطیلات اصلا خوشحال نیستند؟

خط سلامت: تعطیلات فرصتی خوبی برای استراحت و تفریح است، با این حال پژوهش ها نشان داده است کودکان در روزهای تعطیلات دچار اضطراب و استرس می شوند. در این مطلب برخی روش هایی که به کاهش استرس کودکان در دوران تعطیلات کمک می کند را توضیح می دهیم.

چه افرادی در تعطیلات اصلا خوشحال نیستند؟

تعطیلات فرصت خوبی برای بودن در کنار خانواده است. در روزهای تعطیلات نوروزی، الگوی خواب و به طور کلی سبک زندگی افراد تا حدودی تغییر می کند. پژوهش ها نشان داده است کودکان در نتیجه تغییرات حاصل از تعطیلات، معمولا دچار سطحی از اضطراب و استرس می شوند.

به گزارش خط سلامت در تعطیلات، خانواده ها روال روزانه خود را تغییر می دهند. تغییر در زمان غذای معمولی کودک، گزینه های غذایی جدید، مانند فست فود در مقابل غذاهای خانگی و تغییر در زمان خواب می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در خلق و خو و رفتار کودکان شود.

چگونه بزرگسالان متوجه استرس کودکان شوند؟

هر تغییر ناگهانی از رفتار معمولی کودک مستلزم توجه بیشتر و گفتگو درباره آن است. اگر مراقبی متوجه تغییراتی در الگوی خواب ، عادات غذایی، خلق و خو یا تعاملات اجتماعی کودک شود، باید در مورد این تغییرات ناگهانی پرس و جو کند و در صورت نیاز با یک روانشناس بالینی صحبت کند.

 بسیاری از کودکان به زبان عاطفی مسلط هستند ممکن است از نظر رشد در مرحله ای نباشند که بتوانند احساسات خود مانند غم یا بی قراری را بیان کنند. در عوض، کودکان ممکن است با نگرانی‌های فیزیکی مانند ترس از بیمار شدن یا شکایت از دل درد که دلیل پزشکی ندارد، احساسات منفی و استرس خود را نشان دهند. معمولاً کودکانی که استرس دارند، مواردی مانند معده درد، کمردرد یا سردرد را گزارش می دهند.

حمایت از کودک، هنگام تجربه استرس

بهترین راه برای حمایت از کودک دچار استرس این است که هر گونه نشانه از جانب کودکی که در حال مبارزه با استرس است را حمایت کنید. این به کودک اجازه می دهد، درک کند که شما مایل به کمک به او هستید. شناسایی هر چه زودتر استرس کودک، می تواند او را برای موفقیت بیشتر در آینده آماده کند. راه های حمایت از کودکان هنگام تجربه احساس استرس عبارت است از:

بیان عاطفی را تمرین کنید

یک راه برای حمایت از کودک هنگام تجربه استرس ، استفاده از بیان عاطفی است. مراقبین اولین کودک در حقیقت، معلم او هستند و موقعیت منحصر به فردی برای آموزش و مربیگری کودک در مواقع چالش بانگیز دارند.

مادر یا پدر می‌تواند با استفاده از برچسب‌های عاطفی برای تجربیات خود و ارائه برچسب‌هایی به کودک در زمانی که از احساس خود مطمئن نیست، واژگان عاطفی کودک را افزایش دهد. به گونه ای که با ترسیم چهره های مختلف که ممکن است، شاد، غمگین، عصبانی یا حتی ترسیده هستند، این هیجانات را به کودک آموزش دهد. مادر همچنین می‌تواند به کودک خود آموزش دهد، به عنوان یک انسان حق دارد در مورد نیازها و خواسته های خود صحبت کند.

روال هایی را حفظ کنید که کارساز هستند

راه دیگر برای حمایت از کودک هنگام تجربه استرس این است که روال هایی که برای کودک و خانواده کارساز و مفید هستند حفظ شوند زیرا از احساس تسلط و امنیت کودک حمایت می کنند. با این حال، اگر روال هایی که وجود دارد باعث ایجاد استرس بی مورد می شوند، می توان آنها را برای حمایت بهتر از نیازهای فعلی خانواده اصلاح یا حذف کرد.

فعالیت را تشویق کنید

راه سوم برای حمایت از کودک هنگام تجربه استرس این است که آن ها را به انجام فعالیت تشویق کنید. فعال ماندن از نظر بدنی نه تنها برای سلامت جسمانی کودک عالی است، بلکه ابزاری عالی برای مدیریت استرس و رهایی از تنش در بدن است.

توانایی حل مسئله را تقویت کنید

برای حمایت از کودک هنگام تجربه استرس ، از کودک بخواهید در مورد عوامل استرس زای قبلی و آنچه باعث شده از استرس عبور کنند، فکر کنند. کودک را تشویق کنید تا راه حل هایی جدید و خلاقانه برای رفع استرس شناسایی کند. توانایی حل مسئله، فرصتی را در اختیار والدین کودک قرار می دهد تا انعطاف پذیری را در کودک ایجاد کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان