در تعطیلات چرا تام و جری می شوید؟

خط سلامت: اغلب در طول تعطیلات از نظر عاطفی آسیب پذیر هستیم. مدیریت احساسات شدید، بیان دقیق نظر خود، یا باز بودن و قضاوت نکردن در برابر رفتارهای دیگران سخت است.

در تعطیلات چرا تام و جری می شوید؟

در طول تعطیلات افراد بیشتر با هم مشاجره و دعوا می کنند . وقتی برانگیختگی عاطفی افزایش می یابد، بر استدلال و رفتار های بعدی ما تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خط سلامت ممکن است حالت تدافعی‌ داشته یا خود را به گونه‌ای ابراز کنید که منجر به درگیری شود. دلایلی همچون استرس، نگرانی‌های مالی، سردی هوا، کم بودن مرخصی، تفاوت سلیقه و… می تواند باعث ایجاد خشم شود.

نوشیدن مشروبات الکلی در تعطیلات نیز می تواند به مشاجره دامن بزند، زیرا الکل مهار کردن را کاهش می دهد و حفظ آرامش یا خونسردی را دشوار می کند.

خنثی کردن احساسات و مشاجرات

کنترل احساسات در یک لحظه داغ چالش برانگیز است. کمی برنامه ریزی کمک می کند تا از مشاجرات احتمالی اجتناب کنید.

 محدودیت زمانی تعیین کنید

اگر میزبان هستید، از قبل به مهمانان خود اطلاع دهید که میهمانی چه ساعتی به پایان می رسد. اگر دعوت شده و مهمان هستید، از قبل به میزبان بگویید چه زمانی باید آنجا را ترک کنید. به برنامه پایبند باشید، حتی اگر همه چیز خوب پیش می‌رود.

کمک بخواهید

برای کمک به مهار واکنش‌پذیری، از کسی که به او اعتماد دارید بخواهید در صورتی که مکالمه خطرناک یا در حال تشدید به نظر می‌رسد نشانه‌ای  بدهد و ر مدیریت آن به شما کمک کند.

برای استراحت برنامه ریزی کنید.

به این فکر کنید چه زمانی و چگونه می توانید استراحت کنید. این به شما فرصت می دهد تا احساسات خود را بررسی کنید. ممکن است به اتاق دیگری بروید و یک لحظه نفس عمیق بکشید، داوطلب شوید تا میز را بچینید یا تمیز کنید، اینها می توانند حواس پرتی های خوشایند باشند که شانس درگیری را محدود می کنند.

نحوه تنش زدایی از بحث ها

اگر متوجه شدید بحث‌ها یا مشاجرات در حال شروع شدن هستند، می‌توانید چند قدم برای خنثی کردن وضعیت بردارید. از عبارات انحرافی که تمرین کرده اید استفاده کنید یا خود را از مکالمه معاف کنید تا به فعالیت دیگری بروید.

موضوع را تغییر دهید

توجه را به طرف مقابل برگردانید و موضوع یا فعالیت را تغییر دهید.

طرز فکر خود را عوض کنید

بپذیرید که دیدگاه‌هایی وجود دارد که دوست ندارید و درگیر شدن در تعارض احتمالاً دیدگاه کسی را تغییر نمی‌دهد. " انتخاب کنید که در یک گفتگوی ناسالم شرکت نکنید."

با مهربانی پاسخ دهید

اگر کسی از دست شما عصبانی است، نشان می دهد او واقعاً به آنچه فکر می کنید اهمیت می دهد. این را به خاطر بسپارید و سعی کنید موضع و پاسخی دلسوزانه داشته باشید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان