بلندی مژه چه گروه سنی را زیباتر و جذاب تر می کند؟

خط سلامت: تأثیر مژه مصنوعی را بر جذابیت قدر است؟ محققان در یک پژوهش به دنبال تاثیر بلندی مژه ها بر زیبایی و میزان جذابیت یافته های شگفت انگیزی را به دست آوردند.

بلندی مژه چه گروه سنی را زیباتر و جذاب تر می کند؟

تأثیر مژه مصنوعی به برخی از جنبه های جذابیت فیزیکی به فرهنگ و زمان مربوط می شود. مژه بلند  نشانه سلامتی، جوانی و حتی باروری بوده است.

به گزارش خط سلامت زنان با مژه های بلندتر جذاب تر، سالم تر و زنانه تر رتبه بندی می شوند. با توجه به سن، او دریافت زنان مسن‌تر از زنان جوان‌تر از تقویت مژه‌ها سود بیشتری می‌برند، اما خاطرنشان کرد مژه‌ های بلندتر درک بقیه را از سن کاهش نمی‌دهد.

بلندی مژه ها و جذابیت

تحقیقات نشان داد زنان وقتی مژه‌ های شان را بلندتر می‌کردند نسبت به زمانی که مزه های شان کوتاه‌تر بود، جذاب‌ تر بودند و این نشان می‌دهد بلندی مژه به‌ عنوان یک استراتژی جذاب تقویت‌کننده که بیش از 4000 سال است انجام می‌شود.

 تحقیقات نشان می‌دهد مژه‌های بلندتر  به عنوان یک نشانه خارجی برای سلامتی و زنانگی عمل می کند و ممکن است به‌عنوان نماینده باروری از آن استفاده شود و نه صرفاً یک ترجیح فرهنگی و به‌طور خاص در زنان ترجیح داده می‌شوند.

مژه‌های تقویت‌شده برای زنان مسن‌تر به جای زنان جوان‌تر، که جذاب‌تر و سالم‌تر هستند، برای حفظ جذابیت موثر و مفید است.

 مژه ها تنها یکی از ویژگی هایی است که بر ادراک از سن و جذابیت تأثیر می گذارد. سایر نشانه‌های خارجی مانند مو (رنگ، طول و مدل) و همچنین چین و چروک‌ها تأثیر قوی‌تری بر درک از سن دارند.بدون این نشانه‌های خارجی جایگزین، طول مژه می‌تواند بر ادراک سن تأثیر بگذارد، به‌ویژه در زنان مسن‌تر.

عاملی مهمتر از مژه ها

یافته ها تأیید می کند مژه ها می توانند بر تعامل اجتماعی تأثیر بگذارند به عنوان مثال محققان با حذف سایر نشانه های ظاهری مانند رنگ مو، طول و مدل، دریافتند زنان جوان با آرایش پیرتر به نظر می رسند.

شخصیت ، کاریزما ، مهربانی و شفقت همه ویژگی هایی هستند که بدون در نظر گرفتن طول مژه ها باعث جذابیت شخصی می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان