خانواده خوشبخت با ترکیب پدر و مادر!

خط سلامت:براساس تحقیقات انجام شده، اگر پدر و مادر برخی نکات را در زمینه فرزندپروری رعایت کنند، مسیر تربیت فرزندان هموار و خانواده خوشبخت می شود.

خانواده خوشبخت با ترکیب پدر و مادر!

والدین هر دو بازیگران نقش اصلی آموزش و تربیت کودک هستند. معمولا نقش مادر در شرایط مطلوب خانواده به عنوان مربی و معلم تلقی می شود و پدر با او همراهی می کند. در واقع یک روش توافقی بین والدین است.

به گزارش خط سلامت فعالیت پدران در زمینه فرزند پروری، تغییری مثبت تلقی می شود، زیرا زمانی که هر دو والد به طور مساوی در زندگی کودک مشارکت داشته باشند؛ فرآیند رشد شخصیت سالم و خانواده خوشبخت در کودکان تسهیل می شود.

خانواده خوشبخت ترکیب پدر و مادر

براساس تحقیقات انجام شده، اگر پدر و مادر برخی نکات را در زمینه فرزندپروری رعایت کنند، مسیر تربیت فرزندان هموار و خانواده خوشبخت می شود. چهار نکته برخاسته از تحقیقات علمی که به پدرو مادر در زمینه فرزندپروری کمک می کند، عبارت است از:

نظارت و حمایت فرزندان

درگیر شدن در زندگی کودکان و نشان دادن علاقه به آن ها، در شکل گیری صمیمیت بین والد و فرزند بسیار مهم است. در برقراری رابطه با کودک خود تا حد امکان در دسترس آنها باشید؛ علاوه بر این به چیزهایی که فرزند شما به آن ها علاقه دارد توجه نشان دهید برای مثال اگر ستاره ها را دوست دارند، فیلم ها و مستندهایی در این زمینه تماشا کنید و کتاب هایی در این زمینه برای آن ها بخرید.

گفتگوی مناسب با کودک

اگر کودک شما دختر است، از گفت و گوهای دخترانه ابایی نداشته باشید. اگر چه کمک کردن به فرزند دختر برای عبور از دوران بلوغ برای پدران چالش برانگیز است؛ بهترین رویکرد این است که در مورد تغییرات ناشی از هورمون ها و ایجاد احساسات مختلف در دوران بلوغ صادقانه صحبت کنید.

تحقیقات نشان می دهد زمانی که پدران در سنین نوجوانی احساسات فرزند دختر خود را درک می کنند و با او همراه می شوند، خطر بلوغ زودرس و تجربیات جنسی اولیه کاهش می یابد.

باز کردن راه های ارتباطی و بخشش

اگر می‌خواهید با فرزندتان یک رابطه دوطرفه صمیمانه داشته باشید، در مواقعی که اشتباه می‌کنید، طلب بخشش کنید. اشکالی ندارد که بعد از مشاجره مدتی را وقفه دهید، اما مطمئن شوید که بعداً با فرزندتان به این موضوع بپردازید.

بیش از حد محافظه کاری ممنوع !

ما به عنوان والدین، غریزه قدرتمندی برای محافظت از فرزندان مان در برابر خطرات و عدم قطعیت های دنیا داریم، اما ضروری است که اجازه دهیم فرزندان مان اشتباه کنند.

تنها زمانی که فرزندان را در معرض موقعیت های چالش برانگیز قرار می دهیم، یاد می گیرند که به جزئیات توجه کنند و از خود محافظت کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان