وقتی این 5 پرچم قرمز بالا رفت از روانشناس بالینی وقت بگیرید

خط سلامت: برخی علایم به منزله زنگ هشدارهایی هستند که فرد باید در اولین فرصت به روانشناس بالینی مراجعه کند.

وقتی این 5 پرچم قرمز بالا رفت از روانشناس بالینی وقت بگیرید

چه زمانی ضرورت دارد که به روانشناس مراجعه کنید؟

به گزارش خط سلامت مراجعه به روانشناس بالینی تجربه ای مثبت برای کسانی است که در شرایط استرس زا قرار دارند؛ درمان به این افراد کمک می کند بتوانند به شرایط مسلط شوند.

پنج زنگ خطر مراجعه به روان شناس بالینی

مراجعه به روانشناس بالینی به افراد کمک می کند، بتوانند زندگی شادتر و آرامش بیشتر را تجربه کنند. 

لذت نبردن از فعالیت های مختلف

یکی از موقعیت هایی که مراجعه به روانشناس بالینی ضروری است، عدم لذت از زندگی است. افرادی که با مسائل روانی یا عاطفی دست و پنجه نرم می کنند، اغلب احساس می کنند که ارتباطشان با زندگی قطع شده و آن ها بیگانه هستند.

در نتیجه، آنها علاقه خود را به کارهایی که معمولاً دوست داشتند انجام دهند، خواه سرگرمی یا معاشرت، از دست می دهند. شایع‌ترین علت بی‌علاقگی همیشگی و احساس پوچی درونی افسردگی، غم و اندوه یا بی‌توجهی مزمن دوران کودکی است.

غصه خوردن مداوم

یکی دیگر از موقعیت هایی که مراجعه به روانشناس بالینی ضروری است، تجربه غم و اندوه طولانی است. مراجعه به روانشناس بالینی، می‌تواند غم و اندوه را با فراهم کردن مکانی امن و عاری از قضاوت، کاهش دهد.

سلامت جسمانی آسیب دیده

مسائل مربوط به سلامت روان مانند استرس، اضطراب و افسردگی هم تأثیر مستقیم و هم غیرمستقیم بر سلامت جسمانی دارند؛ مستقیم زیرا مسائل روانی بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود بر سایر سیستم‌های جسمانی تأثیر می‌گذارد، در حالی که به طور غیرمستقیم، باعث مجموعه ای از علایم از جمله سردرد، خستگی، درد عضلانی، مشکلات قلبی عروقی، سیستم ایمنی ضعیف تر و التهاب مزمن می شود.

بنابراین، اگر برای مدت طولانی از هر یک از این بیماری‌ها رنج می‌برید، مراجعه به روانشناس بالینی ضروری است و می تواند در جهت افزایش سلامت روان شما کمک کند.

ناتوانی در بهبود اوضاع

مراجعه به روانشناس بالینی، به شما کمک می کند تا به بهترین فردی تبدیل شوید که می توانید در رابطه با خود و دیگران باشید.

این می تواند به شما کمک کند تا موقعیت های بین فردی چسبنده ای را که در آن قرار دارید، بازبینی کنید و بهتر درک کنید. روانشناس بالینی می تواند به شما کمک کند تا نقش خود را در یک موقعیت متفاوت انجام دهید تا نتیجه بهتری به دست آورید. علاوه بر این، مراجعه به روانشناس بالینی به شما کمک می کند تا دیدگاه دیگران را بهتر درک کنید و از تأثیر خود بر دیگران بیشتر آگاه شوید.

مصرف مکرر مواد مخدر یا اعتیاد به رابطه جنسی

مراجعه به روانشناس بالینی به شما کمک می کند در برابر شراط سخت، روش های مقابله ای کارآمدی داشته باشید. زمانی که تحت استرس ذهنی یا عاطفی هستیم، برای مقابله با آن به چیزهایی روی می‌آوریم که لذت بخش و بی‌حس‌کننده هستند.

این محرک های لذت بخش اغلب منجر به حواس پرتی می شوند و مخرب هستند؛ این ویژگی ها توضیح می‌دهد که چرا مصرف مواد و رابطه جنسی اغلب به عنوان مکانیسم‌های مقابله‌ای استفاده می‌شوند. روانشناس بالینی کمک می کند، توان رویارویی با فشارها و ناکامی های زندگی را داشته باشید و به شیوه ای درست با آن ها مقابله کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان