احساس خوشبختی تان را با این فرمول اندازه بگیرید

خط سلامت: احساس خوشبختی را نمی توان خرید، اما آن طور که بسیاری از بررسی های مرتبط با شادی نشان می دهند، به طرز فکر فرد بستگی ندارد.

احساس خوشبختی تان را با این فرمول اندازه بگیرید

احساس خوشبختی کردن آرزوی بزرگی است که همه افراد در دوره های مختلف زندگی شان دارند.

به گزارش خط سلامت طبق یک مطالعه شرایط عینی و رفتارهایی مانند ثروت و سلامتی به اندازه ویژگی های روانشناختی ذهنی بر احساس خوشبختی و شادی تأثیر می گذارد.

اندازه گیری احساس خوشبختی

محققان دریافتند بررسی‌های مربوط به شادی و رضایت از زندگی اهمیت ویژگی‌های روانشناختی را پر رنگ می‌کند، زیرا آنها به طور مشابه اندازه‌گیری می‌شوند .

بر اساس مطالعه اخیر محققان روانشناسی کرنل، احساس خوشبختی را نمی توان خرید، اما آن طور که بسیاری از بررسی های مرتبط با شادی نشان می دهند، به طرز فکر فرد بستگی ندارد. آنها دریافتند شرایط و رفتارهای عینی مانند ثروت و سلامتی، به اندازه ویژگی‌های روانشناختی ذهنی مانند طبیعت برون‌گرا، بر احساس خوشبختی و شادی تأثیر می‌گذارند.

تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد بررسی احساس خوشبختی و شادی و رضایت از زندگی اهمیت ویژگی های روانشناختی را بیش از پیش نشان می دهد، زیرا آنها به طور مشابه اندازه گیری می شوند .

رابطه احساس خوشبختی و شخصیت

ویلیام هابز، استادیار روان‌شناسی گفت: تحقیقات گذشته نشان می‌داد مردم فقط شادتر هستند زیرا شخصیت شادی دارند. مطالعه ما نشان می دهد اینطور نیست، زیرا محرک های شادی زیادی وجود دارد. برای برخی به شخصیت شان مربوط است، برای برخی دیگر احساس خوشبختی با صرفه جویی در پول، ورزش یا گذراندن وقت با خانواده و دوستان به دست می آید.

بهترین شیوه افزایش احساس خوشبختی

آنها پیشنهاد می کنند سیاست هایی که شرایط و رفتارها را هدف قرار می دهد مانند کاهش نابرابری یا سیگار کشیدن،  ارزشمندتر از مداخلات متمرکز بر روانشناسی برای احساس خوشبختی است .

هابز و اونگ بیش از 1000 پاسخ را تجزیه و تحلیل کرده و دریافتند شرایط و رفتارهای عینی مانند ثروت و سلامتی، به اندازه ویژگی‌های روانشناختی ذهنی مانند طبیعت برون‌گرا، بر احساس خوشبختی و شادی تأثیر می‌گذارند.

محققان با تجزیه و تحلیل پاسخ‌ها دریافتند معیارهای شرایط و ویژگی‌های روانشناختی تقریباً با میزان احساس خوشبختی و خوشحالی افراد مرتبط است.

3عامل افزایش احساس خوشبختی

هابز می‌گوید: اگر برای مطالعه شادی از خود رتبه‌بندی و سؤالات بسته استفاده نکنیم، چیزهایی مانند سلامتی، پول و تا حدی ارتباط اجتماعی به اندازه شخصیت با احساس خوشبختی و شادی مرتبط هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان