روانشناسی سیزده به در / طبیعت بر روان ما چه تاثیری دارد؟

خط سلامت: سیزده به در یکی از سنن قدیمی ایرانیان است .قرار گرفتن دائم و مکرر در فضای سبز موجب بهبود افراد از پنج بیماری روانی و جسمانی می شود و نیاز به دارو را کاهش می دهد.

روانشناسی سیزده به در / طبیعت بر روان ما چه تاثیری دارد؟

سیزده به در ایرانیان در تحقیقات جدید چگونه نشان می دهد که فرهنگ و رسم و رسومات ارانیان تا چه اندازه بر اساس توجه به سلامت بوده است. طبق یک مطالعه جدید افرادی که به طور مکرر از فضای سبز بازدید می کنند، کمتر از داروهای تجویزی برای اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا و آسم استفاده می کنند.

به گزارش خط سلامت تحقیقات منتشر شده است، نشان می دهد بازدیدهای مکرر از فضای سبز شهری، مانند پارک ها و باغ های اجتماعی در فنلاند، به جای مقدار یا منظره آنها از خانه، ممکن است با استفاده کمتر از برخی داروهای تجویزی مرتبط باشد  .

فضای سبز و افسردگی

ارتباط مشاهده شده بین بازدیدهای مکرر از فضای سبز و مصرف کمتر داروها برای افسردگی، اضطراب، بی خوابی، فشار خون بالا و آسم به موقعیت اجتماعی-اقتصادی وابسته نبود.

به گفته محققان قرار گرفتن در معرض محیط های طبیعی برای سلامتی مفید است، اما شواهد متناقض است.

محققان خاطرنشان کردند این ارتباطات مشاهده شده زمانی که وزن (BMI) در نظر گرفته شد، به ویژه برای داروهای آسم ضعیف شد، زیرا چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای آسم است.

فضای سبز + سلامت

فضای سبز و سلامت

اثرات بازدید از فضاهای سبز نیز در میان کسانی که کمترین درآمد سالانه خانوار را گزارش می کردند (زیر 30000 یورو) قوی تر بود.

این یک مطالعه مشاهده ای است و بنابراین نمی تواند علت و معلول ایجاد کند. هیچ اطلاعاتی در مورد شدت بیماری در دسترس نبود و سلامت بهتر ممکن است فرد را قادر سازد زمان بیشتری را در خارج از منزل سپری کند.

متخصصان نتیجه می‌گیرند: تجمیع شواهد علمی که از مزایای سلامتی قرار گرفتن در معرض طبیعت حمایت می‌کنند، احتمالاً عرضه فضاهای سبز با کیفیت بالا در محیط‌های شهری را افزایش می‌دهد و استفاده فعال از آنها را ترویج می‌کند. این ممکن است یکی از راه‌های بهبود سلامت و رفاه در شهرها باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان