روانشناسی شخصیت / این مردان بیشترین تاثیر را بر شخصیت دختران دارند

خط سلامت: رابطه صمیمی پدر با فرزند دختر، علاوه بر آثار کوتاه مدت، باعث می شود دختران در آینده بتوانند رابطه بهتری با همسر خود داشته باشند.

روانشناسی شخصیت /  این مردان بیشترین تاثیر را بر  شخصیت دختران دارند

رابطه مثبت بین پدر و دختر، منجر به افزایش شاخص های سلامت روان و کاهش اضطراب در مراحل بعدی زندگی می شود.

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است رابطه صمیمی پدر با فرزند دختر، در دوران بلوغ احتمال بروز مشکلات روانی و رفتارهای پرخطر را کاهش می دهد.

تاثیرات مثبت رابطه صمیمی پدر با فرزند دختر

رابطه صمیمی پدر با فرزند دختر، علاوه بر آثار کوتاه مدت، باعث می شود دختران در آینده بتوانند رابطه بهتری با همسر خود داشته باشند. چنین رابطه مثبتی بین پدر و دختر، منجر به افزایش شاخص های سلامت روان و کاهش اضطراب در مراحل بعدی زندگی می شود.

کیفیت رابطه دختر و پدر به تاریخچه زندگی شخصی پدر بازمی گردد. برخی مردان دوست دارند، همان رابطه ای را با دخترشان ایجاد کنند، که با مادرشان داشته اند و برخی دیگر عشقی را نثار او می کنند، که نتوانسته اند تجربه کنند. نکته مهم اینجاست که پدر در ارتباط با دختر، گذشته را رها کند و سعی کند در زمان حال زندگی کند.

برخی مردان از داشتن دختر خوشحال می شوند، چون رابطه خوبی با پدر خود نداشته اند. برای این دسته از افراد، داشتن پسر به معنی تبدیل شدن به همان پدری است که آنها در کودکی از او خرسند نبوده اند.

در حالی که داشتن دختر، سبب می شود وزن تاریخ گذشته سبک تر شده و مرد بتواند رابطه جدیدی با فرزند خود ایجاد کند.

رابطه صمیمی پدر با فرزند دختر و آگاهی از آسیب های اجتماعی

برای تحقق رابطه صمیمی پدر با فرزند دختر، لازم است به عنوان یک پدر، با توجه به رشد دخترتان درباره مسایل مربوط به دوستی بین دختر و پسر در این سن و مشکلات و خطرات دوستی های ناسالم و به دور از اطلاع خانواده برایش توضیح دهید. اما توجه داشته باشید که نباید میل به جنس مخالف را آن قدر طبیعی جلوه دهید که دختر شما اگر هم تا به امروز توجه زیادی را صرف این موضوع نمی کرده از فردا درگیری ذهنی زیادی پیدا کند.

در مورد عقیده خود و همسرتان با او، در این رابطه صحبت کنید. از عبارت های باید و نباید استفاده نکنید چرا که در این مرحله هدف موعظه و نصیحت نیست، بلکه مقصود اصلی صرفا آگاه کردن فرزند دختر از عقاید شماست.

برای آگاه کردن فرزند دخترتان از آسیب های اجتماعی، بیشتر به حرف های او گوش دهید نه اینکه برایش سخنرانی کنید و مطمئن باشید خود این گوش کردن بهتر از هر روش دیگری او را به تفکر وادار کرده، نظرات او را اصلاح کرده و او را با واقعیت های زندگی آشنا می سازد.

دخترها مشکلات کوچک را از ترس برخوردهای خشن، از خانواده مخفی می کنند و خود این پنهان کاری، باعث سوء استفاده از جانب دیگران و بروز مشکلات شدیدتر می گردد.

زمانی برای تقویت رابطه

یکی از مواردی که رابطه صمیمی پدر با فرزند دختر را تضمین می کند، این است که هر چند وقت یک بار زمانی را برای دخترتان در نظر بگیرید.

مثلاً یک ساعت در ماه و در این زمان با او به صورت دو نفری به پارک بروید و در طی پیاده روی از حال و روزش خبردار شوید. البته توجه داشته باشید که افزایش این زمان به شکلی کنترل نشده خود می تواند شما را زمانی که او می خواهد ازدواج کند با مشکل روبه رو سازد و به نوعی باعث عدم تمایل به ازدواج در او گردد.

داشتن رابطه عاطفی مناسب با شما باعث کاهش توجه زودرس دخترتان به جنس مخالف شده و می تواند این میل را تا زمانی که معقولانه تر با موضوع برخورد کند، به تعویق بیندازد.

گاهی مشاهده می شود که برخی از دختران و پسران در جریان گفت وگوهای معمولی و روزمره با جنس مخالف، دچار اضطراب شده، علایمی همچون تپش قلب، لرزش دست ها، خشکی لب ها و دهان و تغییر رنگ چهره از خود نشان می دهند. در این دوره والدین می بایست نوجوان خود را تشویق کنند که در جریان زندگی روزمره با جنس مقابل خود مواجه شده برای انجام امور جاری خود با آنها گفت وگو کنند. به خصوص گفت وگوی دختران و پسران در جمع خانواده ها دربارة مسائلی چون مسائل خانوادگی، تحصیلی، شغلی و ... . نوجوانان اینگونه درمی یابند که جنس مقابل آنها یک انسان عادی است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان