7 راه که شما را به عنوان یک زن فوق قوی معرفی می کند

خط سلامت: اعتماد به نفس در ذهن خیلی از افراد به عنوان کانون و مرکز شخصیت محسوب می شود و می خواهند بدانند که چگونه آن را افزایش دهند.

7 راه که شما را به عنوان یک زن فوق قوی معرفی می کند

اعتماد به نفس یک ویژگی شخصیتی و روانی قابل پرورش است که در اثر تجارب زندگی فرد آموخته می شود.

راهکار برای تقویت اعتماد به نفس

به گزارش خط سلامت چند راه برای تقویت اعتماد به نفس در زنان عبارت است از:

حفظ آرامش، نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس دارد.

هنگامی که رویدادی رخ می دهد که به طور طبیعی مشغله های فکری تان را زیاد می کند، سعی کنید زمانی را صرف فکر کردن در مورد زمان هایی کنید که کارهای خوشایند و مطلوبی انجام داده اید، به یاد بیاورید که چه چیزی باعث شد که در آن زمان ها احساس خوبی داشته باشید؛ و خودتان را در آینده با آن احساسات خوب تصور کنید.

خودتان را در یک موضوع غرق نکنید

فقط به خاطر این که یک مورد؛ آنطور که ما می خواستیم پیش نرفته است؛ دلیل نمی شود که کل روز، بد و ناخوشایند باشد. یک زن که از اعتماد به نفس کافی برخودار است؛ اجازه نمی دهد که به هم خوردن مدل موهایش او را از لذت بردن از زندگی بازدارد.

مقایسه کردن خودتان با دیگران را متوقف کنید

اگر می خواهید اعتماد به نفس تان را افزایش دهید؛ باید برای بهتر شدن زندگی خودتان تلاش کنید نه این که بخواهید زندگی خود را به زندگی بهترین دوست تان شبیه بکنید یا این که بخواهید مثل سلبریتی هایی که در تلویزیون می بینید زندگی کنید. باید بدانید که همیشه یک نفر وجود دارد که از شما زیباتر، باهوش تر و ثروتمند تر باشد؛ درست همان طور که کسانی نیز وجود دارند که شما از آنها زیباتر، باهوش تر و ثروتمندتر هستید. تمامی این ها بی اهمیت است بلکه آنچه حائز اهمیت می باشد این است که شما رویاها و اهداف تان را دنبال کنید.

عملگرا باشید

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند؛ قادرند هنگام مواجه شدن با احساسات منفی درونی خود؛ توجه شان را به دنیای حقیقی بیرونی معطوف کنند.

به آینه نگاه کنید و لبخند بزنید

مطالعاتی که روی ” نظریه بازخورد چهره ای ” صورت گرفته است، بیان می کند که اگر احساس خاصی را با صورتتان نشان دهید، مغزتان تشویق می شود که آن حس را ثبت کرده وتشدید کند؛ بنابراین هر روز به آینه نگاه کنید و لبخند بزنید، به این ترتیب حس می کنید شادتر هستید و در طولانی مدت اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد.

این کار باعث می شود که نسبت به ظاهر خودتان نیز احساس بهتری پیدا کنید و آن چه که هستید را بپذیرید.

به خودتان برسید

گام های کوچک بسیاری برای این یک مورد وجود دارد که می توانید انجام دهید. از جمله پرداختن به بهداشت شخصی خودتان؛ با حمام کردن به طور مرتب، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، خوردن غذای سالم و خوشمزه در ساعت مناسب و به اندازه ی مناسب.

این امر همچنین به معنای اختصاص دادن زمان برای خودتان است، حتی زمانی که مشغله زیادی دارید و زمانی که دیگران بیشتر وقت شما را پر کرده اند.

مرتباً ورزش کنید

ورزش کردن یکی از اجزاء خودمراقبتی است. توصیه می شود برای افزایش اعتماد به نفس، به طور منظم ورزش کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان