3 پرچم قرمز که اگر دیدید باید رابطه را فوری ترک کنید / الان فصل عاشقی نیست

خط سلامت: رابطه با فرد مناسب در یک زمان نامناسب یک مشکل چالش برانگیز است. این وضعیتی است که در آن همه اجزای یک رابطه رضایت بخش وجود دارد، اما نیروهای بیرونی یا درونی مانع از شکوفایی آن می شوند.

3 پرچم قرمز که اگر دیدید باید رابطه را فوری ترک کنید / الان فصل عاشقی نیست

رابطه موفق در بهترین زمان و مکان شکل می گیرد اما  با وجود سازگاری ظاهری و همسویی ارزش‌ها، به نظر می‌رسد که جهان در حال توطئه است تا شما را از هم دور نگه دارد.

به گزارش خط سلامت تجربه رابطه در زمان نامناسب منشأ ناامیدی و دل‌شکستگی شدید می باشد.

رابطه در زمان نامناسب

رابطه نیاز به برخی شرایط زمانی برای شکل گیری دارد. گاهی اوقات افراد در زمان نامناسبی رو به روی هم قرار می گیرند. هیچ توصیه جهانی وجود ندارد که بتواند فوراً ناراحتی این وضعیت را کاهش دهد. بهترین اقدام این است که به خودتان فضایی بدهید تا احساساتتان را هدایت کنید و مسیر درست را برای خود پیدا کنید.

تشخیص اینکه این فرد مناسب است اما زمان نامناسب می تواند آرامش و وضوح را به ارمغان بیاورد. این به حفظ دیدگاه کمک می کند و از فشار بی مورد روی رابطه جلوگیری می کند و به شما امکان می‌دهد با سطح پذیرش و صبر به موقعیت نزدیک شوید، زیرا بدانید که زمان‌بندی ممکن است در نهایت در آینده هماهنگ شود.

در اینجا سه ​​نشانه وجود دارد که نشان می دهد فرد مناسب را در زمان نامناسبی ملاقات کرده اید و چگونه می توانید آن را با وجود چالش ها به نتیجه برسانید:

 کیلومترها از هم دور هستید

فاصله مانع مهمی برای یک رابطه می باشد، مهم نیست چقدر با کسی سازگار هستید. در حالی که روابط از راه دور می تواند کارساز باشد، نیاز به تلاش، ارتباط و تعهد قابل توجهی از سمت هر دو طرف دارد. اگر در شهرها، ایالت ها یا مناطق زمانی جداگانه زندگی می کنید، حفظ تعامل منظم رو در رو می تواند چالش برانگیز باشد، که برای ایجاد و حفظ یک رابطه سالم بسیار مهم است. در این روابط عواملی مانند هزینه های سفر، تفاوت در منطقه زمانی و برنامه های متناقض گذراندن زمان با کیفیت را با هم دشوار می کند و منجر به احساس سرخوردگی و تنهایی می شود که در نهایت بر پویایی رابطه تأثیر بگذارد.

مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده است ، انجام رفتارهای مثبت در حفظ رابطه را توصیه می‌کند تا یک رابطه از راه دور کارآمد باشد. در زمینه روابط از راه دور، رفتارهای حفظ رابطه، اقدامات یا راهبردهایی هستند که شرکا برای حفظ روابط قوی و مرتبط با وجود فاصله فیزیکی از آن ها استفاده می کنند. این رفتارها شامل ارتباط منظم و تماس‌های ویدیویی، اختصاص زمانی برای قرارهای مجازی، ارسال پیام‌ها یا هدایای متفکرانه و برنامه‌ریزی برای بازدیدهای آینده می باشد.

نیروهای خارجی مانع ایجاد می کنند

فشارهای بیرونی مانع از تجارب خصوصی عشق و روابط می شود، همانطور که تحقیقات نشان داده است . به عنوان مثال، خانواده شما ممکن است قبل از اینکه به یک رابطه جدی متعهد شوید، تصمیمات خاص زندگی مانند تکمیل تحصیلات یا ایجاد حرفه خود را در اولویت قرار دهند. این مسئله بین خواسته های عاشقانه و مسئولیت های شخصی شما دوراهی ایجاد می کند.

به طور مشابه، هنجارها و انتظارات اجتماعی نقش مهمی در شکل دادن به تصمیمات شما دارند. شاید این باور رایج وجود داشته باشد که افراد باید در سن معینی به نقاط عطف خاصی مانند ازدواج یا مالکیت خانه دست یابند. این فرض فشاری را برای انطباق با این انتظارات ایجاد می کند، حتی اگر به معنای قربانی کردن یک رابطه رضایت بخش باشد.

عبور از فشارهای خارجی مستلزم تعادل ظریف بین احترام به ارزش های شخصی و احترام به انتظارات خانواده، جامعه یا فرهنگ شماست. ضروری است که با شریک زندگی خود در مورد این چالش ها به طور آشکار ارتباط برقرار کنید و با هم کار کنید تا راه حلی پیدا کنید که با نیازها و آرزوهای شما همسو باشد. همچنین درک این نکته مهم است که فشارهای خارجی در طول زمان تغییر می کنند. با رشد و تکامل شما و همسرتان، انتظارات خانواده، جامعه یا فرهنگ شما نیز ممکن است تغییر کند. انعطاف‌پذیر بمانید تا با هم به تلاش برای شجاعت در طوفان‌های خارجی ادامه دهید.

 آماده رابطه نیستید

حتی اگر کسی به نظر می رسد که با او همخوانی خوبی دارد، ممکن است در این مرحله از زندگی خود از نظر عاطفی آماده نباشید که به یک رابطه متعهد شوید. این مسئله به دلیل مسائل حل نشده یا ضربه روحی گذشته شما می باشد یا صرفاً به این دلیل که هنوز در حال بهبودی از جدایی قبلی هستید. مهم است که قبل از شروع یک رابطه جدید، زمان کافی برای بهبودی به خود بدهید.

عجله در یک رابطه زمانی که آماده نیستید منجر به پیوندهای شکننده و آسیب های مختلفی می شود. در دسترس نبودن احساسی بر پویایی رابطه تأثیر می گذارد و منجر به ناامیدی و تنش بین شما و شریک زندگی تان می شود و در نهایت مانع رشد و پتانسیل رابطه می شود. یک مطالعه روی زوج‌های مطلقه در بریتانیا نشان می‌دهد که اکثر بهبودی های عاطفی در سال اول پس از جدایی اتفاق می‌افتد.

بنابراین مهم است که قبل از وارد شدن به یک رابطه جدید، وقت خود را برای بهبودی و حل مشکلات حل نشده صرف کنید. درگیر خوداندیشی و مراقبت از خود باشید و در صورت نیاز از مراجعه به روانشناس دوری نکنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان