بازنشسته ها با این ۹ باور اشتباه خداحافظی کنند!

خط سلامت: بازنشستگی اغلب به عنوان خط پایان در نظر گرفته می شود. اما اینطور نیست بلکه دوران یک شروع کاملا جدید است که افراد می توانند به علایق زندگی خود رسیدگی کنند.

بازنشسته ها با این ۹ باور اشتباه خداحافظی کنند!

بازنشستگی یک دوره افول نیست، بلکه فصلی هیجان انگیز پر از پتانسیل نامحدود است و یک سفر است، نه یک مقصد.

به گزارش خط سلامت، باورهای اشتباه رایجی در بین افراد در مورد بازنشستگی وجود دارد.

بازنشستگی وباورهای رایج

بازنشستگی را غروب زندگی خود ندانید. در عوض، آن را به عنوان یک طلوع باشکوه خورشید ببینید،  شروع چیزی زیبا، پر از امکانات بی پایان. بازنشستگی زمانی برای اکتشاف، رشد و ماجراجویی های جدید است.

 در بخش زیر باورهای رایجی از بازنشستگی وجود دارد که نه تنها درست نیست بلکه روح و انگیزه شما را نیز از بین می برد و مانعی برای رشد در سنین بالا هستند:

بازنشستگی یعنی کاهش سرعت

بسیاری از مردم این تصور را از بازنشستگی به عنوان دوره کاهش سرعت دارند. آن ها بازنشستگانی را به تصویر می کشند که روز خود را روی صندلی های گهواره ای، بافتنی یا تماشای تلویزیون می گذرانند.

بازنشستگی به معنای کاهش سرعت نیست بلکه در مورد داشتن آزادی برای سرعت بخشیدن به حوزه های جدید مورد علاقه است. این به معنی داشتن زمان و آزادی برای کشف سرگرمی های جدید، یادگیری مهارت های جدید یا حتی شروع یک حرفه جدید است.

به یاد داشته باشید، بازنشستگی فصلی از زندگی شماست، نه پایان کتاب. بنابراین اجازه ندهید این تصور غلط رایج شما را عقب نگه دارد.

خسته خواهید شد

بازنشستگی زمان مناسبی برای غوطه ور شدن در آن فعالیت هایی است که همیشه می خواستید آن را امتحان کنید اما هیچ وقت برای آن ها وقت نداشتید. بنابراین، از کسالت در دوران بازنشستگی نترسید، امکانات بی پایان را در آغوش بگیرید.

برای شروع کار جدید خیلی دیر است

برخی افراد بر این باورند که وقتی به دوران بازنشستگی می رسند، برای شروع کار جدید خیلی دیر شده است. آن ها فکر می کنند که برای یادگیری یک مهارت جدید، شروع یک سرگرمی جدید یا حتی شروع یک حرفه جدید خیلی پیر شده اند.

اما آیا می دانستید؟ بنیانگذار مک دونالد، ری کروک، اولین رستوران خود را تا سن 52 سالگی باز نکرد و طراح مد مشهور ورا وانگ تا 40 سالگی وارد صنعت مد نشد.

در واقعیت، بازنشستگی بهترین زمان برای غوطه‌ور شدن در چیزی جدید می باشد. بنابراین اجازه ندهید سن شما را از شروع کار جدید در دوران بازنشستگی باز دارد.

بازنشستگی یعنی انزوا

یک باور رایج وجود دارد که بازنشستگی منجر به انزوا می شود، زیرا دیگر توسط همکاران کاری خود محاصره نمی شوید. این یک تصور اشتباه است که می تواند باعث ایجاد اضطراب های غیر ضروری زیادی شود.

حقیقت این است که بازنشستگی فرصت هایی را برای افزایش تعاملات اجتماعی باز می کند. شما زمان بیشتری برای بازدید از خانواده و دوستان، پیوستن به باشگاه ها، داوطلب شدن یا مشارکت در جامعه خود دارید.

بنابراین به جای اینکه بازنشستگی را زمان انزوا بدانید، به آن به عنوان فرصتی برای ایجاد روابط جدید و تقویت روابط موجود نگاه کنید.

 برای لذت بردن از دوران بازنشستگی باید ثروتمند باشید

بسیاری از مردم فکر می کنند برای لذت بردن از دوران بازنشستگی باید کوهی از پس انداز داشته باشید. اما اینطور نیست.

مطمئناً امنیت مالی مهم است. اما بازنشستگی در مورد تعطیلات مجلل و سرگرمی های گران قیمت نیست بلکه در مورد آزادی است. آزادی سپری کردن وقت خود را آنطور که می خواهید، خواه با عزیزانتان، کاوش در سرگرمی های جدید، یا فقط لذت بردن از یک کتاب خوب در خانه.

در دوران بازنشستگی لذت را با ثروت یکی نگیرید. خوشبختی از نحوه زندگی شما ناشی می شود، نه اندازه حساب بانکی شما.

بازنشستگی زمان ضرر است

برخی افراد بازنشستگی را به عنوان زمان از دست دادن شغل، هویت یا هدف می دانند. آن‌ها آن را به‌عنوان یک پایان می‌بینند تا آغاز، و این می‌تواند انتقال به مرحله جدید زندگی را دشوار کند.

با این حال، بازنشستگی زمان خوبی برای کسب سود می باشد، اگر با دیدگاه درست به آن نزدیک شوید. این زمان برای به دست آوردن آزادی، زمان و فرصتی برای کشف علایقی است که ممکن است در طول سال های کاری خود کنار گذاشته باشید.

بازنشستگی به این نیست که چه چیزی را از دست می‌دهید، بلکه چیزی است که به دست می‌آورید.

 حس خود را از دست خواهید داد

شغل تنها یک جنبه از هویت افراد است.  بازنشستگی به شما فرصت می دهد تا جنبه های دیگری از هویت خود را که ممکن است نادیده گرفته اید، کشف کنید. بنابراین اگرچه در ابتدا ترسناک به نظر می رسد، اما احساس خود را از دست نخواهید داد و بیشتر آن را کشف خواهید کرد.

بازنشستگی یعنی پیر شده اید

در اینجا یک تصور غلط رایج وجود دارد: بازنشستگی یعنی شما پیر شده اید. بسیاری از مردم بازنشستگی را با افزایش سن و کاهش سلامت مرتبط می دانند. اما این نوع تفکر پتانسیل شما را در دوران بازنشستگی محدود می کند.

سن فقط یک عدد است. توانایی‌ها، انرژی یا اشتیاق شما برای زندگی را مشخص نمی‌کند. بازنشستگی به سادگی مرحله جدیدی از زندگی است که به شما امکان می دهد فرصت ها و تجربیات جدید را در آغوش بگیرید.

بنابراین اجازه ندهید که ایده «پیر بودن» شما را در دوران بازنشستگی باز دارد. در عوض، این زمان از زندگی را با اشتیاق و هیجان برای آنچه پیش رو دارید در آغوش بگیرید.

بازنشستگی زمان افول است

بزرگترین تصور غلط این است که بازنشستگی زمان افول است. برخی از افراد بر این باورند که پس از بازنشستگی، زندگی آن ها به تدریج رو به پایان است.

اما بازنشستگی زمان رشد است. این دوره ای است که می توانید یاد بگیرید، کاوش کنید و زندگی را به گونه ای تجربه کنید که در طول سال های کاری خود هرگز نتوانستید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان