روانشناسی شخصیت / 4 علامت که نشان می دهد شریک زندگی تان سبک دلبستگی اجتنابی دارد

خط سلامت: رابطه عاشقانه نیاز به درک و همدلی دو طرفه دارد تا زن و شوهر بتوانند به شناخت خوبی از همدیگر برسند و در نتیجه تعاملات بهتری با هم داشته باشند.

روانشناسی شخصیت / 4 علامت که نشان می دهد شریک زندگی تان سبک دلبستگی اجتنابی دارد

رابطه عاشقانه نیاز به مراقبت دارد و یکی از روش های مراقبتی درک شریک زندگی و آگاهی از سبک دلبستگی اوست.

به گزارش خط سلامت رابطه عاشقانه پایدار زمانی ایجاد می شود که افراد سبک های دلبستگی یکدیگر را بشناسند و بر پایه ویژگی های شخصیتی رفتار خود را تنظیم کنند.

رابطه عاشقانه با شناخت سبک های دلبستگی

رابطه عاشقانه ای که شناخت کافی در آن وجود نداشته باشد به زودی از هم می پاشد و دوامی ندارد. سبک دلبستگی افراد نشان دهنده ویژگی های شخصیتی آن هاست برای مثال داشتن سبک دلبستگی اجتنابی، اغلب شامل نشانه‌های ظریفی است که در صورت عدم آگاهی، به راحتی شریک زندگی خود را از دست می‌دهید و دانستن این نشانه ها می تواند کلید یک رابطه سالم تر باشد.

نشانه های افرادی که سبک دلبستگی شان اجتنابی است عبارتند از:

عدم اشتیاق به صمیمیت عاطفی

چیزی در مورد رابطه عاطفی عمیق وجود دارد که به نظر می رسد زنگ خطر را برای کسانی که سبک دلبستگی اجتنابی دارند به صدا در می آورد. افراد دارای سبک دلبستگی اجتنابی اغلب احساسات خود را به دقت حفظ می کنند و صمیمیت عاطفی را تهدیدی برای استقلال خود می دانند. ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی تان از گفتگوهای عمیق دوری می کند یا وقتی احساسات شدید را ابراز می کنید، احساس ناراحتی می کند.

این بدان معنا نیست که آن ها اهمیتی نمی‌دهند یا روی این رابطه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، بلکه به این معنی است که آن ها به روشی پاسخ می‌دهند که برایشان امن‌تر است.

ترس از وابستگی

شریکی با سبک دلبستگی اجتنابی می تواند نسبت به وابستگی کاملا محتاط باشد. این لزوما چیز بدی نیست. استقلال یک ویژگی عالی است. اما در یک رابطه، این مهم است که بتوانید در مواقع سخت به یکدیگر تکیه کنید.

 آسیب پذیری

سبک های دلبستگی اغلب در تجربیات اولیه کودکی شکل می گیرد. آن ها می توانند به طور قابل توجهی بر نحوه تعامل در روابط بزرگسالان تأثیر بگذارند، به ویژه وقتی صحبت از آسیب پذیری می شود.

افراد دارای سبک دلبستگی اجتنابی یادگرفته اند که آسیب پذیری را با درد عاطفی یا طرد شدن مرتبط کنند. در نتیجه، آن ها تمایل دارند از موقعیت هایی که مستلزم آسیب پذیری آن هاست اجتناب کنند.

در رابطه خود، ممکن است مشاهده کنید که شریک زندگی شما در تلاش است تا در مورد عمیق ترین ترس ها، ناامنی ها یا حتی رویاها و آرزوهای خود صحبت کند. آن ها زمانی که چیزها خیلی شخصی می شوند موضوع را تغییر می دهند یا با طنز پاسخ می دهند تا توجه را از خودشان منحرف کنند.

درک این ویژگی سبک دلبستگی اجتنابی شما را به سمت گفتگوهای همدلانه تر راهنمایی می کند . شما می توانید فضای امنی برای شریک زندگی خود ایجاد کنید تا بدون ترس از قضاوت یا فاصله گرفتن بیشتر، خود را ابراز کند.

متکی به خود

متکی به خود بودن عموماً یک ویژگی مثبت است، اما در مورد کسی که سبک دلبستگی اجتنابی دارد، گاهی اوقات می‌توان آن را به حد افراط رساند. این افراد اغلب به استقلال و توانایی خود در اداره امور به تنهایی افتخار می کنند و به این معنی می باشد که آن ها کمتر درخواست کمک می کنند، حتی زمانی که به آن نیاز دارند.

در رابطه خود، ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی تان در مواقع سخت از تکیه بر شما تردید دارد یا به نظر می رسد در برابر پذیرش هر نوع کمکی مقاومت نشان می دهد.

این به این دلیل نیست که به شما اعتماد ندارد، بلکه به این دلیل است که قبل از هر چیز به خود متکی باشد.

این خوداتکایی یک مکانیسم محافظتی است، اما گاهی اوقات منجر به احساس انزوا یا قطع ارتباط در یک رابطه می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان