این 17 نشانه اتوماتیک بی پرده شما را به دنیای درونی فرد مقابل تان می برد

خط سلامت: زبان بدن پیش گوی احساسات است به گونه ای که هر حرکت بدنی نمادی از احساس های مختلف است که اگر شناخت کافی از آن ها داشته باشید اطلاعات زیادی را از دیگران بدون اینکه حرفی بزنند به دست می آورید.

این 17 نشانه اتوماتیک بی پرده شما را به دنیای درونی فرد مقابل تان می برد

زبان بدن هماهنگ با احساسات کار می کند و ژست های حرکتی افراد هنگام صحبت، نشستن، نگاه کردن و.. همگی مفهومی را دربر دارد. 

به گزارش خط سلامت فرهنگ و سنت بر معانی  زبان بدن تأثیر می گذارد. 

زبان بدن و نشانه ها

زبان بدن افراد ناگفته های آن ها را نمایان می کند. برای شناخت و درک بهتر  افراد یادگیری نشانه های زبان بدن زیر کمک کننده هستند:

 بازوهای ضربدری

آیا هنگام صحبت دستان خود را روی هم می گذارید؟ معمولاً این بدان معنی است که شما اجتنابی و تدافعی هستید و نشانه‌ای از محافظت از خود و عدم صراحت در طول مکالمات می باشد.

 خم شدن

اگر در این نوع موقعیت هستید و به جای صاف نشستن، پایین می‌روید یا خم می‌شوید یا شانه می‌کشید،  به این معنی می باشد که می‌ترسید یا حتی بی‌انگیزه هستید.

 بدن کج‌شده 

وقتی با کسی صحبت می‌کنید متوجه می‌شوید که بدنش به سمت دیگری است به جای این که به سمت شما باشد؟ اگر بدن آن ها تمایل دارد از شما متمایل شود، پس این احتمال وجود دارد که آن ها به آنچه شما در مورد آن صحبت می کنید علاقه مند نباشند.

حرکات تکراری

آیا پای خود را تکان می دهید و بارها و بارها دست یا ابزار خود را به موهای خود می مالید؟ این حرکات  به این معنی است که شما عصبی یا بی تاب هستید.

تماس مستقیم چشمی 

آیا وقتی با کسی صحبت می کنید مستقیماً به چشمان او نگاه می کنید؟ شروع تماس چشمی به این معنی است که شما بر روی آن تمرکز کرده اید و به فردی که با او صحبت می کنید توجه کامل خود را می دهید. این نشان می دهد که شما به گفتگو علاقه مند هستید و توجه دارید.

 لبخند زدن

وقتی لبخند می زنید، عضلات صورت شما منقبض می شوند. در حالی که لبخند اغلب نشان دهنده شادی است، یک لبخند پرتنش یا لبخندی که خیلی گویا نیست نشان دهنده غم و اندوه یا خجالت است. 

دست دادن

آیا می دانستید که قدرت دست دادن هم معنی دارد؟ دست دادن محکم نشانه جهانی قدرت و اعتماد به نفس است. در حالی که یک دست دادن ضعیف  نشان دهنده عدم اعتماد یا بی احترامی می باشد.

تقلید 

آیا متوجه می شوید که از حرکات شخصی که با او صحبت می کنید کپی می کنید؟ این در واقع تلاشی ناخودآگاه برای تقویت پیوند شما با آن هاست زیرا تقلید باعث افزایش همدلی می شود. ممکن است زمانی باشد که می‌بینید دوستانتان ژست‌ها و نگرش‌های مشابهی را به اشتراک می‌گذارند.

خم شدن به جلو 

آیا وقتی با کسی صحبت می کنید به آرامی به جلو خم می شوید؟ این حرکت ناخودآگاه نشان دهنده علاقه شما به صحبت های طرف مقابل است.

ابروهای برافراشته

 اگر ابروهایتان را با حالتی موقر در صورتتان بالا بیاورید،  نارضایتی یا عصبانیت را به شما منتقل می کند.

ابروهای برافراشته با علائم ترکیبی

از طرف دیگر اگر ابروهای خود را با ترکیبی از تکان دادن سر و لبخند بالا ببرید،نشان می دهد که شما دوستانه هستید و حواس تان به مکالمه است.

 نزدیکی

آیا تا به حال دقت کرده اید که چقدر به دوستان خود نزدیک می شوید در مقایسه با نحوه برخورد با رئیس خود؟ سطح نزدیکی بین شما و طرف مقابل چیزهای زیادی در مورد رابطه شما با آن ها می گوید. هر چه فاصله نزدیکتر باشد، رابطه نزدیکتر است.

صورت برافروخته

صورت قرمز معانی زیادی دارد.  در حالی که معمولاً به معنای خجالت است، صورت برافروخته نیز نشان دهنده خصومت و خشم است. 

سفت ایستادن

آیا تا به حال متوجه شده اید که شخصی با شانه های تنش بسیار سفت می ایستد؟ تنش در اندام ها و سایر قسمت های بدن به این معنی است که آن ها دروغ می گویند یا چیزی را پنهان می کنند که نمی خواهند کسی بفهمد.

 پلک زدن

طبق قطب نما روانشناسی، پلک زدن آهسته با دروغ گفتن مرتبط است. از آنجایی که وقتی دروغ می گویید انرژی بیشتری مصرف می کنید ، انرژی کمتری به عضلات چشمک زن شما داده می شود.

لمس های کوچک

آیا دوستان تان وقتی غمگین هستید به پشت شما دست می زنند؟این لمس های کوچک نشان دهنده همدلی، مراقبت و گرمی است. این کار به مردم اجازه می دهد بدانند که شما آن ها را درک می کنید و با آن ها همدردی می کنید.

تماس چشمی غیر مستقیم 

اجتناب از تماس چشمی مناسب به این معنی است که آن ها توجه نمی کنند، حواسشان پرت است یا سعی می کنند مکالمه را ترک کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان