9 راه برای حمایت از افرادی که حال روانی شان خوب نیست

خط سلامت: بیماری روانی سلامت روان افراد را هدف قرار می دهد و درد و رنج عمیقی را به دنبال دارد. بسیاری از مردم اغلب می پرسند چگونه از فردی که بیماری روانی دارد حمایت کنیم. راه هایی برای حمایت از افرادی با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند وجود دارد.

 9 راه برای حمایت از افرادی که حال روانی شان خوب نیست

بیماری روانی روحیه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و افراد آسیب پذیرتر از قبل می شوند.

به گزارش خط سلامت مهم ترین کمک به بیماران روانی و کسانی که از اختلالات روان رنج می برند نحوه حمایت از آن هاست. 

بیماری روانی

بیماری روانی نیاز به همدلی، درک و حمایت از سمت خانواده ، دوستان و جامعه دارد. برخورد مستقیم و بدون فکر با کسی که از انواع اختلالات روانی رنج  می برد در واقع بیشتر از اینکه مفید باشد، می تواند حال فرد را بدتر کند. به‌عنوان مثال، به‌جای رد کردن مبارزات آن‌ها با عباراتی مانند «خوب می‌شوی»، با گفتن این جمله که «هر وقت به من نیاز داشتی من در کنارت هستم» به فردی که بیماری روانی دارد اطمینان واقعی بدهید. این تفاوت کوچک باعث می شود آن ها احساس حمایت کنند و به آن ها کمک کنید تا بر چالش های خود غلبه کنند. بنابراین، باید بدانید که چگونه از فردی با مشکلات سلامت روان حمایت کنید.

نحوه حمایت از افراد دارای مشکلات سلامت روان

اگر عزیز یا دوستی دارید که با مشکل سلامت روانی دست و پنجه نرم می کند، این 9 نکته را دنبال کنید:

 مراقب علائم هشدار دهنده باشید

شناخت علائم هشداردهنده مشکلات سلامت روان ضروری است. تغییرات در رفتار، نوسانات خلقی ، کناره گیری اجتماعی و دشواری در کنار آمدن با وظایف روزانه نشان دهنده مشکلات اساسی می باشد. با دقت و توجه می توانید در مراحل اولیه به آن ها کمک کنید و از مشکلات روانی پیشگیری کنید.

 آن ها را مشغول نگه دارید

مشغول نگه داشتن فرد می تواند مفید باشد، زیرا به دور کردن او از افکار و احساسات منفی کمک می کند. فعالیت‌هایی را که از آن لذت می‌برند تشویق کنید، مانند انجام ورزش، تماشای فیلم یا پیاده‌روی. این کار می‌تواند حس هدف و موفقیت را ایجاد کند، که  تأثیر مثبتی بر سلامت روانی آن ها می گذارد .

با آن ها وارد گفتگو شوید

ارتباطات برای حمایت از فردی که مشکل سلامت روانی دارد، کلیدی است. یک گفتگوی باز و صادقانه در مورد مشکلات سلامت روان آن ها آغاز کنید. آن ها را تشویق کنید تا احساسات خود و آنچه آن ها را آزار می دهد به اشتراک بگذارند و اجازه دهید بدانند که صحبت کردن در مورد آنچه از سر می گذرانند اشکالی ندارد و شما آنجا هستید تا گوش دهید.

 از قضاوت کردن خودداری کنید

هنگام بحث در مورد تجربه یا مشکل آن ها به آنچه می گویید و نحوه واکنش خود توجه داشته باشید. از گفتن چیزهایی مانند اشکالی ندارد یا تو خوب هستی و غیره و فرضیاتی درباره افکار، احساسات و رفتارهای آن‌ها اجتناب کنید. در عوض، همدلی، اعتبارسنجی و حمایت بی قید و شرط را ارائه دهید.

 با دقت گوش کنید

با توجه کامل به آن ها و اجتناب از وقفه یا حواس پرتی، گوش دادن فعال را تمرین کنید. با اعتبار بخشیدن به احساسات و تجربیات آن ها، همدلی و درک خود را نشان دهید. ذهنی باز و پذیرا داشته باشید.

به آن ها اطمینان دهید

به فرد اطمینان دهید که در کنار او هستید و از او در چالش هایش حمایت خواهید کرد. بگذارید بدانند که در سفر خود تنها نیستند و کمک خواستن نشانه قدرت است نه ضعف. ارائه حمایت عاطفی مداوم به آن ها کمک می کند تا بر آنچه که احساس می کنند غلبه کنند.

صبور باشید

هنگام حمایت از فردی که مشکل سلامت روانی دارد، صبر ضروری است. از آنجایی که بهبودی زمان می برد، باید نسبت به آن ها صبور باشید. همیشه آن ها را در مواقع سخت تشویق و حمایت کنید.

مرزهای خود را درک کنید

همچنین دانستن محدودیت های خود و تعیین حد و مرز بسیار مهم است . هنگام ارائه حمایت، باید مراقب خود نیز باشید و استراحت کافی داشته باشید. اجازه ندهید تجربیات و احساسات آن ها به شما آسیب برساند و به شما استرس وارد کند.

همراهی در جلسات درمانی

همراهی فرد در قرار ملاقات‌های پزشکی، مانند جلسات درمانی، ملاقات‌های روانپزشک، یا جلسات گروه پشتیبانی، می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد. این نشان دهنده تعهد شما به رفاه آن ها است و پشتیبانی عملی را فراهم می کند. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که از پیشرفت و برنامه درمانی آن ها مطلع شوید و به شما امکان می دهد حمایت مؤثرتری ارائه دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان