روانشناسی شخصیت / چگونه یک خودشیفته را می توانید شناسایی کنید؟

خط سلامت: خودشیفتگی یکی از شناخته شده ترین اختلالات شخصیت است. اطرافیان افراد خودشیفته معمولا از خودبزرگ بینی و توقعات زیاد این افراد رنج می برند.

روانشناسی شخصیت / چگونه یک خودشیفته را می توانید شناسایی کنید؟

خودشیفتگی یکی از شناخته شده ترین اختلالات شخصیت است. اطرافیان افراد خودشیفته معمولا از خودبزرگ بینی و توقعات زیاد این افراد رنج می برند.

به گزارش خط سلامت خودشیفتگی یکی از شدید ترین اختلالات شخصیت است. افراد خودشیفته یقین دارند بسیار خاص هستند. آنها تمایل دارند مورد تحسین قرار بگیرند و نسبت به انتقاد بسیار حساس هستند.

خودشیفتگی و جنبه مثبت آن!

 میتجا بک- MITJA BACK- استاد تشخیص روانشناختی و روانشناسی شخصیت در دانشگاه مونستر، توضیح می دهد که خودشیفتگی جنبه های مثبت خود را نیز دارد؛ برای مثال برخی تحقیقات نشان داده است افراد خودشیفته با سرعت بیشتری در حرفه خود پیشرفت می کنند. 

چگونه در یک مکالمه فرد خودشیفته را شناسایی کنیم؟

دکتر میتجا بک عقیده دارد تشخیص خودشیفتگی از روی نحوه صحبت کردن یک فرد آسان است. خودشیفته ها دوست دارند در مورد خود، موفقیت ها و تجربیات خاص خود صحبت کنند. یکی دیگر از رفتارهای معمول خودشیفته ها زمانی رخ می دهد که آنها احساس می کنند حباب خودبزرگ بینی و اعتبار حرف هایشان زیر سوال می رود، به این ترتیب این افراد واکنش تهاجمی نشان می دهند.

آیا خودشیفتگی با اسکن مغزی تشخیص داده می شود؟

هیچ نشانگر خاصی در مغز وجود ندارد که بتوان از آن برای تشخیص خودشیفتگی استفاده کرد. با این حال، برخی محققان عقیده دارند واکنش پذیری بیشتر سیستم دوپامینرژیک افراد خودشیفته را برای تجربیات هیجان انگیز  تحریک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان