آیا خشونت بازی ویدئویی افراد را پرخاشگر می کند؟

خط سلامت: بازی ویدئویی، از گذشته تا کنون طرفداران زیادی داشته است. برخی از بازی های ویدئویی حاوی مضامین خشونت آمیز هستند. برخی افراد عقیده دارند انجام بازی ویدئویی خشن، منجر به افزایش پرخاشگری می شود؟

آیا خشونت بازی ویدئویی افراد را پرخاشگر می کند؟

بازی ویدئویی اولویت برخی افراد برای گذراندن اوقات فراغت است. انواع مختلف بازی های ویدئویی، موضوعات مختلفی دارند. برخی از آن ها حاوی تصاویر خشن و محتوایی خشونت آمیز هستند. به نظر شما آیا انجام بازی ویدئویی خشن، منجر به افزایش پرخاشگری می شود؟

به گزارش خط سلامت انواع مختلف بازی ویدئویی محتوایی خشن، نظیر دعوا، قتل، جنگ، توهین و تحقیر را ارائه می دهند. یک کمیسیون تخصصی متشکل از هفت روانشناس در تلاش برای پاسخ به این سوال" که آیا خشونت بازی ویدئویی منجر به افزایش پرخاشگری افراد می شود"، به نتایج جالبی دست یافتند.

بازی ویدئویی و افزایش خشونت

بازی ویدئویی، از گذشته تا کنون طرفداران زیادی داشته است. امروزه به تصویر کشیدن خشونت در انواع محبوب بازی های ویدئویی دیده می شود. به طور کلی در برخی موارد انجام بازی های ویدئویی خشن منجر به افزایش پرخاشگری می شود، ولی پاسخگویی قطعی به این سوال بستگی به این دارد که چه کسی و برای چه مدتی از بازی ویدئویی با محتوای خشن استفاده می کند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد پسران و مردان به طور قابل توجهی بیشتر از دختران و زنان از بازی ویدئویی خشونت آمیز استفاده می کنند.

چرا افراد خشونت را سرگرم کننده می دانند؟

بر اساس نظریه‌های روانشناسی، افراد از بازی های ویدئویی برای افزایش روحیه و خلق و خو خود استفاده می کنند. برخی از افراد که به طور طبیعی چندان پرانرژی نیستند، بطور کلی تمایل بیشتری به استفاده از بازی های ویدئویی خشن دارند. این افراد معمولا برای تجربه هیجان، راه های مختلفی از جمله انجام بازی های رایانه ای و تماشای فیلم های ترسناک را امتحان می کنند.

بازی ویدئویی خشونت آمیز به شدت با عناصر رقابتی گره خورده است. بنابراین وقتی افراد درگیر این قبیل بازی ها می شوند و بردهای تصادفی را تجربه می کنند، خود را به‌ عنوان فردی مؤثر، شایسته و مسئولیت‌پذیر در نظر می گیرند. به این ترتیب، نیاز اساسی این افراد به شایستگی و استقلال تاحدودی برآورده می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان