این قانون را یاد نگیرید در دومینوی زندگی بازنده می شوید

خط سلامت: اگر در قلب شما هیچگونه احساس محبت و شفقتی وجود ندارد، به بدترین نوع مشــکل قلبی مبتلا هستید.

این قانون را یاد نگیرید در دومینوی زندگی بازنده می شوید

هنگامی که در مورد عوارض جانبی مساله ای فکر می‌کنیم، نخستین چیزی که به ذهن ًکسی باور می‌کند می رسد، عوارض جانبی داروها است. اما آیا واقعا مهربانی نیز می تواند عوارض جانبی زیادی داشــته باشد؟! نباید هرگز قانون محبت را از یاد برد بلکه باید همیشــه به نوعی آن را درست به جا آورد.

به گزارش خط سلامت مهربانی مسری است هنگامی که به کسی محبت می‌کنیم، در واقع مهربانی و محبت را به او القا کرده ایم و این تاثیر مانند موج عمل می‌کند، یعنی امواج مهربانی از درون ما به محیط بیرون متصاعد می شود بنابراین محبت و مهربانی مانند موجی عمل می‌کند که زندگی دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد.

مطالعات اخیر علمی نشان داده است زمانی که فرد ناشــناس 28 سال های بدون برنامه ریزی قبلی پا به کلینیکی گذاشت و کلیه اش را اهدا کرد، این عمل توسط فرد ناشناس یک اثر موجدار داشت، به طوری که موج شفقت یک زن و شوهر و اعضای خانواده گیرنده را تحــت تاثیر قرار داد و آنها نیز تصمیم گرفتند کلیه شان را اهدا کنند و این همان اثر دومینو است.

محبت و گرمای عاطفی

محافظت از قلب محبت و مهربانی اغلب با گرمای عاطفی همراه اســت. گرمای عاطفی باعث تولید هورمون اکسی توسین در مغز و سرتاسر بدن می شــود. هورمون اکسی توسین نقش مهمی در سیستم قلبی، عروقی بازی می‌کند. اکســی توســین باعث آزادسازی مادهای شیمیایی در رگهای خونی می شود. این ماده شیمیایی رگهای خونی را گشاد کرده و در نتیجه فشار خون کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین اکسی توسین به عنوان هورمون محافظ قلب شناخته شده است، نکته مهم این است که محبت و مهربانی باعث تولید هورمون اکســی توسین در مغز و بدن انسان می شود و در نتیجه می توان گفت محبت کردن به نوعی محافظت کردن از قلب است. مهربانی و بهبود روابط افرادی که از خود محبت و مهربانی نشان می دهند، دوست داشته می شــوند.

در واقع باید گفت محبت فاصله عاطفی بین افراد را کاهش می دهد و مانند ریسمانی آنها را به هم پیوند می زند. اجداد ما یاد گرفته بودند برای زندن ماندن باید با هم همکاری کرده و با این کار پیوند عاطفی قوی تری را در درون گروه ایجاد کنند. این مساله نشــان می دهد ژن مهربانی داخل ژنوم انسان حک شده است و به همین خاطر انسان ها زمانی که به یکدیگر محبت می‌کنند، می توانند تفاوت یک رابطه جعلی را با رابطه عاطفی محکم تشخیص دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان