سیگار بر مغز زنان تاثیر بیشتری دارد یا مردان؟ / چرا زنان سیگار می کشند؟

خط سلامت : زنان سیگاری برای مدیریت اســترس وکنترل فشارهای روانی شان به کشیدن سیگار روی می آورند.

سیگار بر مغز زنان تاثیر بیشتری دارد یا مردان؟ / چرا زنان سیگار می کشند؟

زنان سیگاری چرا این انتخاب را کرده اند؟ علت روی آوردن زنان به سیگار کشیدن از سوی محققان به استرس گره خورد.

به گزارش خط سلامت تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد دانشمندان در پی یافتن علل گرایش روز افزون افراد به خصوص زنان به مصرف تنباکو با توجه به خطراتی که این ماده بر سلامت آنان ،جنین و فرزندان شــان داشت به تفاوت های جنسیتی گرایش به این وابستگی پی بردند .

منطقه سیگار  مغز

آنان دریافتند منطقه ای در مغز به نام سیستم نورآدرنرژیک با اســترس درگیر می شود که برای پاسخ به آن با دریافت نیکوتین آرام می گیرد.

این تاثیر در زنان بسیار قوی تر عمل می کند و به این علت اســت که آنان به استعمال دخانیات روی می آورند. از آنجا که استعمال دخانیات پس از مدتی به یک عادت تبدیل می شــود و به این علت روز به روز با آمار مرگ و میر قربانیان مصرف سیگار بیشتر رو به رو هستیم .

به علت آنکه زنان مستعد ابتلا به بیماری های جدی مربوط به تنباکو مانند سرطان ریه ، بیماری های قلبی و... هستند ،اهمیت شــناخت این مســئله روز به روز بیشــتر حس می شود.

تغییر ســبک زندگی و آگاهی زنان برای مدیریت استرس باعث می شود که آنان بتوانند از راه های سالم امنیت زندگی خود را به دست آورند و طول عمر بیشتری داشته باشند از سوی دیگر مادران سیگاری مشکلاتی را برای فرزندان خود به وجود می آورند ســندرم مرگ ناگهانی نوزاد ،عفونت های دستگاه تنفسی ،عفونت های گوش و آسم پی آمد این رفتار نادرست است .برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان